Gädd SM - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gädd SM

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av TulleG Visa inlägg
    går alla som vill vara med eller hur funkar det?
    Alla åker faktiskt båt

Jodå, alla som betalar anmälningsavgiften för sitt lag eller själv får vara med. Så egentligen är väl själva "sm:et" inofficiellt eftersom man måste kvala in på ett "riktigt" sm. Eller har jag fel angående den punkten?
    sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av diedose Visa inlägg
      Alla åker faktiskt båt

Jodå, alla som betalar anmälningsavgiften för sitt lag eller själv får vara med. Så egentligen är väl själva "sm:et" inofficiellt eftersom man måste kvala in på ett "riktigt" sm. Eller har jag fel angående den punkten?
      Ja, det är ett officiellt SM trots att det är öppet. Samma gäller f.ö pimpel SM i år.
      Ev. kanske det blir DM tävlingar även i gäddfiske framöver där man får kvala för att komma till SM, men än så länge känns underlaget lite dåligt för att kval ska vara nödvändigt.

Kommentera

Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
        Ja, det är ett officiellt SM trots att det är öppet. Samma gäller f.ö pimpel SM i år.
        Ev. kanske det blir DM tävlingar även i gäddfiske framöver där man får kvala för att komma till SM, men än så länge känns underlaget lite dåligt för att kval ska vara nödvändigt.
        Ok. Tack för rättelsen.

Jag håller med om att det känns lite onödigt eftersom gädd-sm i sig inte har så värst många utövare. Men när det blir fler, och det är bara en tidsfråga, så kanske det kan vara nödvändigt med kval.

En annan aspekt som gör kval till en otroligt bra sak är att det ställer verkligen fiskaren på prov eftersom han måste prestera bra i minst två tävlingar. Och då får man ju verkligen fram en rättvärdig vinnare.

Men upp till bevis!
        sigpic

Kommentera

Var och när går det av stapeln?

Kommentera

Går utmärkt att träna helgen innan.

Eljest går sportfiskarnas sm i Trosa

Kommentera

Ingen som är intresserad av lite bärsa och grill efter fisket? Det ligger inte långt från tävlingen kan jag säga. Husrum finns om folk vill stanna. Tanken är att dela med sig lite om dagens fiske och bara snacka en massa skit.

Så hör av er!
              sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av diedose Visa inlägg
                Ingen som är intresserad av lite bärsa och grill efter fisket? Det ligger inte långt från tävlingen kan jag säga. Husrum finns om folk vill stanna. Tanken är att dela med sig lite om dagens fiske och bara snacka en massa skit.

Så hör av er!
                Låter inte helt fel, själv måste jag ta mig hem nykter efter arrangemanget så jag får stå över denna gång. Kan tänka mig att du får lite bättre respons om några veckor när fler deltagare har bestämt sig för att vara med. Som regel anmäler sig folk gärna så sent som möjligt.

Kommentera

Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
                  Låter inte helt fel, själv måste jag ta mig hem nykter efter arrangemanget så jag får stå över denna gång. Kan tänka mig att du får lite bättre respons om några veckor när fler deltagare har bestämt sig för att vara med. Som regel anmäler sig folk gärna så sent som möjligt.
                  Synd! Det hade varit trevligt! Men som du säger, någon respons i slutänden blir det förhoppningsvis.
                  sigpic

Kommentera

Gädd SM?

Då borde man väl gå vidare till någo vm tävling om man vinner SM? eller är de bara Pikechallenge som har VM status?

Kommentera

Ursprungligen postat av Lifeadventure Visa inlägg
                      Då borde man väl gå vidare till någo vm tävling om man vinner SM? eller är de bara Pikechallenge som har VM status?
                      Man går inte vidare till nåt VM i de flesta andra SM-grenar inom fiske heller. VM finns i internationellt mete och möjligen i flugfiske. Däremot finns det inget VM i gäddfiske. Hur IGFA-tävlingen som man kan kvala in på pikechallenge funkar har jag dålig koll på, men det vet givetvis arrangören för Pikechallenge. Vinner man SM så vinner man en guldmedalj, en pokal och grejor för ca 5000 kr (eller tre gånger så mycket om man sopar hem lag och längsta fisk), men framförallt så är man just officiell Svensk mästare i gäddfiske. Det är stort inom övriga tävlingsgrenar och bör bli det inom denna också när tävlingen "satt sig". Men det vore roligare med DM-kval som det är i de andra SM-tävlingarna i fiske.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      14 svar
                      3 124 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uditsen
                      av uditsen