Ursprungligen postat av Pontus Sj
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
MÖRT eller GÄDDA!
Collapse
X
-
Ja du!!! det kan man undra över. Det är en fantastisk blandning av onyttigheter som jag använt för att skapa min fagra kropp. En och annan gäddstackare har slutat i min mage genom åren och det ha inte skadat mig (med det lilla undantag att jag nu nu förtiden e slemmig, grön och luktar lite skumt...) :P
Ursprungligen postat av Pontus Sj Visa inläggOch vad är du byggd av?
... everything else is baitfish.
Kommentera
-
Klart man är djurplågare om man använder levande betesfisk ? Oavsett art. Att det finns fler mört osv har egentligen ingen betydelse, det är fortfarande ett djur. Jag tycker att det är trist och använda ett levande bete, men gör det ändå i regel om jag har tillgång till det ? Är nog lite som Pontus skrev att man i vissa fall nästan kan göra vad som helst för att få en stor gädda, och ibland är då ett levande bete en klar fördel i vissa vatten. Sen fungerar ett dött bete minst lika bra i vissa vatten..
Kommentera
-
*HOST* du menar inte att du är djurplågare när du krokar fisk drar upp den och krokar av för att sen släppa tillbaka?Ursprungligen postat av Nilsson Visa inläggKlart man är djurplågare om man använder levande betesfisk ? Oavsett art. Att det finns fler mört osv har egentligen ingen betydelse, det är fortfarande ett djur. Jag tycker att det är trist och använda ett levande bete, men gör det ändå i regel om jag har tillgång till det ? Är nog lite som Pontus skrev att man i vissa fall nästan kan göra vad som helst för att få en stor gädda, och ibland är då ett levande bete en klar fördel i vissa vatten. Sen fungerar ett dött bete minst lika bra i vissa vatten..
.
Fiske ÄR oavsett metod avancerat djurplågeri....oavsett hur man hanterar fisken
Vi drar in en krok i en fisk för vad? mat? ja i vissa fall men om det är endast maten man ska vara ute efter kan man lika lägga ut en nät? så mycket effektivt och då fångar man oftast mer fisk än vad man kan äta för stunden...nej vi kör in en krok i en fisk för vi tycker det är KUL för många kanske fisket inte är det viktigaste men att påstå att man inte sysslar med djurplågeri som hobby är en lögn.
Nu blir man väll sågad i småbitar
Kommentera
-
Jag kanske inte bruka säga att jag pysslar med djuplågeri på fritiden... men du har 100% rätt i det du skriver.
Ursprungligen postat av Skruttapan Visa inlägg*HOST* du menar inte att du är djurplågare när du krokar fisk drar upp den och krokar av för att sen släppa tillbaka?
.
Vi drar in en krok i en fisk för vad? mat? ja i vissa fall men om det är endast maten man ska vara ute efter kan man lika lägga ut en nät? så mycket effektivt och då fångar man oftast mer fisk än vad man kan äta för stunden...nej vi kör in en krok i en fisk för vi tycker det är KUL för många kanske fisket inte är det viktigaste men att påstå att man inte sysslar med djurplågeri som hobby är en lögn.
... everything else is baitfish.
Kommentera
-
Hela resonemanget är så underligt att jag bara måste lägga mig i...
10+ gäddan kontra 100g mörten och de argument som kommit fram i tråden ligger det rätt mycket i.
Isbjörnarna skall räddas men myrorna trampar du glatt ihjäl när du travar fram på stigen på sommaren? Varför är isbjörnens liv mer värt än myrans?
Jag tror det ligger något i att isbjörnen är intelligentare än myran, som har en hjärna som enbart fungerar av instikter och inte är någon aktiv "tänkare" jämfört med isbjörnen??
Nej, glöm mitt inlägg.. jag har ingen aning om hur jag tänkte... snurrigt.. helt enkelt... h
Kommentera
-
kan ha med att isbjörnen håller på att utrotas av global uppvärmning?:-)Ursprungligen postat av mascot Visa inläggHela resonemanget är så underligt att jag bara måste lägga mig i...
10+ gäddan kontra 100g mörten och de argument som kommit fram i tråden ligger det rätt mycket i.
Isbjörnarna skall räddas men myrorna trampar du glatt ihjäl när du travar fram på stigen på sommaren? Varför är isbjörnens liv mer värt än myrans?
Jag tror det ligger något i att isbjörnen är intelligentare än myran, som har en hjärna som enbart fungerar av instikter och inte är någon aktiv "tänkare" jämfört med isbjörnen??
Nej, glöm mitt inlägg.. jag har ingen aning om hur jag tänkte... snurrigt.. helt enkelt... hFlytovarall + Tunnelbana = sitta själv = Sjukt skönt!

Kommentera
-
Ursprungligen postat av Skruttapan Visa inlägg*HOST* du menar inte att du är djurplågare när du krokar fisk drar upp den och krokar av för att sen släppa tillbaka?
.
Jo jag menar att det också är djurplågeri, men det tror jag alla vet ? Det är ju självklart...
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 124 visningar