Göteborg - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Göteborg

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Göteborg

I Metro idag tror jag att jag läste att dom skall förbättra fiskeförutsättningar i centrala göteborg med utbyggnad av bryggor och inplantering av fisk. Någon mer som läste detta eller läst de någon annan stans?

Nu hitta jag en metro i väskan också :p

"Ta med fiskespöet in till staden

City. Fiske i city kan snart bli verklighet. Kommunstyrelsen i Götborg beslutade i går att verka för bättre möjligheter till fritidsfiske i centrum. Men först ska vattenkvaliteten säkras.
    Carina Lijesan (KD) som skrivit motionen hoppas att kommunen ska bygga bryggor och plantera fisk i kanalen. Kanske även skapa några fikaplatser. Hon har inspirerats af fiskemöjligheterna i centrala Malmö och Stockholm och tycker att Göteborg bättre borde ta vara på det vattennära läget.
    -Tänk att inte bara kunna handla fisk inne på Fiskekyrkan utan också kunna sitta utanför, dingla med benen och dra sin egen fisk, säger Carina Liljesand"
    Senast ändrad av lethul; 2009-03-19, 21:12.

Ursprungligen postat av lethul Visa inlägg
    I Metro idag tror jag att jag läste att dom skall förbättra fiskeförutsättningar i centrala göteborg med utbyggnad av bryggor och inplantering av fisk. Någon mer som läste detta eller läst de någon annan stans?

Nu hitta jag en metro i väskan också :p

"Ta med fiskespöet in till staden

City. Fiske i city kan snart bli verklighet. Kommunstyrelsen i Götborg beslutade i går att verka för bättre möjligheter till fritidsfiske i centrum. Men först ska vattenkvaliteten säkras.
    Carina Lijesan (KD) som skrivit motionen hoppas att kommunen ska bygga bryggor och plantera fisk i kanalen. Kanske även skapa några fikaplatser. Hon har inspirerats af fiskemöjligheterna i centrala Malmö och Stockholm och tycker att Göteborg bättre borde ta vara på det vattennära läget.
    -Tänk att inte bara kunna handla fisk inne på Fiskekyrkan utan också kunna sitta utanför, dingla med benen och dra sin egen fisk, säger Carina Liljesand"
    Fisket i vallgraven är helt okej , men håller med om att det behöver förbättras med bryggor och förbättrad vattenkvalitè

Kommentera

Hoppas de drar i mer Lax i Mölndalsån eller nåt då.... så att det inte blir en massa sketbågar som vanligt ...går redan tjockt av dom där inne...
      På jakt efter 15+

Kommentera

Vetetusan om jag tycker det där ser possitivt ut. Det dom skriver är ju i princip att dom vill göra centrala stan till mer put and take-vatten än det redan är.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
        64 svar
        15 450 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg .art
        av .art