Fiske kring Piteå/Luleå - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske kring Piteå/Luleå

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jerkspön behöver inte vara så dyra... Man kan komma över helt ok spö för 6-700. Jag fiskar själv med Buster stiff och det får man under tusenlappen... Rullar däremot kan vara lite dyrare... Men det är det värt. Kolla tradera för bra pris!

Till helgen blir det bra! Sen nästa helg är det på top, sen blir det sämre! Dags att köra nu boys!
    http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

de blir nog att dra en sväng på torsdag förmiddag till alter en sväng, hade ju 2 riktigt fina gäddhugg där, en var garanterat 3kg, inte största men ändå rätt så stor för att vara forsande vatten,
      vart köpte du dina grejjer? har Nymans fiske bra saker tror du?

Kommentera

Ska du köpa jerkprylar så kan jag garantera att du får bättre pris på fritid o vildmarks. Jag har dock köpt de mesta av mina saker från internet, Attitudebaits, bl. a. Sen en del grejer på tradera.

Kommentera

visst äre dom som är i bergsviken? visst är finns de rätt heta gäddställen vid bergsviksbron också?

Kommentera

Var ute på Pite älven idag i 3 timmar drygt. Inte ett napp tyvärr, var väldigt mkt fiske i rörelse dock enligt ekolodet. Gick från 5 meters djup upp till ytan. Provade allt jag hade i mina beteslådor. Ska till Umeå och jobba i helgen men nästa vecka ska det fiskas längre ner i älven i höjd med Tingsholmen och ett par "andra" ställen

Kommentera

Ursprungligen postat av Pitefiskarn Visa inlägg
              Var ute på Pite älven idag i 3 timmar drygt. Inte ett napp tyvärr, var väldigt mkt fiske i rörelse dock enligt ekolodet. Gick från 5 meters djup upp till ytan. Provade allt jag hade i mina beteslådor. Ska till Umeå och jobba i helgen men nästa vecka ska det fiskas längre ner i älven i höjd med Tingsholmen och ett par "andra" ställen
              Fiskar du gädda? Då är det för tidigt i älven, de kommer nog tidigast igång där om en vecka. Alltid senare i älven än på andra ställen...

Var ut i en liten vik igår. Fick årets första snipa + att vi tappade några. Där låg det en gädda sliten i delar på land + en död id, säkert i2-kilosklassen. Sen efter ett tag kommer det 3 killar runt 20, de frågar om jag fått något. Sen berättar han att han fick den gäddan tidigare idag, då frågar jag om han hade svalt illa eftersom den var bl. a halshuggen. Då svarar han "Nä, jag hade så lite för mig". Idiotjävel....

Kommentera

Vet att det är tidigt i älven :-) MEn vart så sugen på fiska hehehe, blev ett par timmar i båten och det är ju inte fel heller. Håller med dig ang. dom unga killarna, förbannade skit ungar :-(

Kommentera

Förstår inte varför dom fiskar gädda då, det är ju inte så många som äter gäddan, utan det är ju mer som en sportfisk, C&R på alla gäddorna jag fått iaf, sånna som dom som förstör populationen av gäddan,

Kommentera

Tja, på de flesta ställen är det inte hela världen om en liten snipa får sätta livet till, men ändå. Så grymt onödigt att ta död på en liten fisk. I en del vatten kan faktiskt decimering av små gäddor vara bra för beståndet... Nu vet jag dock inte hur mycket gädda det finns i det vattnet, men jag har då varken fått mycket eller stor gädda där, så...

Kommentera

nu rycker de verkligen i fisketarmen, vill ut å dra mig en fetgädda ^^ men lite tidigt ännu, skärgården, nån som varit där och fiskat?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av geson, 2010-08-05, 15:29
                      9 svar
                      1 064 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman