Fiske kring Piteå/Luleå - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske kring Piteå/Luleå

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag ska ev. till ett ställe i skärgården ikväll. Sen blir det hela helgen där. På mitt ställe såg vi lek förra söndan redan, och förra tisdagen var det full fart där. Provade lite förra fredagen, innan lek, men de var redan redo. Blev ju inget förleksfiske i år. Men jag tror det är dags i helgen. Sen nästa helg är det på topp!
    http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

9-10 gäddor på en dag när säsongen är redo nja... I Rosvik fick jag en gädda i varje kast vilket innebar ett 30 tal på ca en timme, och de största av den skaran blev 7+, 5+, 4+. Bättre gäddfiske än så har inte jag upplevt sedan dess. Hittar man deras näste så kan man skatta sig lycklig. Olika platser varje år dock. Så man får leta istället för att bestämma sig för en plats...

Kommentera

Blev förresten 5-6st gäddor igår, och i söndags fick vi upp 4st. Så det har börjat smått. Men ja i helgen eller nästa är det nog ultimataste fisket. Och Robba, jag fiskar bara med jerkspö, sedan förra året och jag tycker det är det roligaste fisket helt klart, miekofishing kan du strunta i det suger... Kolla på http://www.fishit.com där har dem bätttre grejer och bättre priser, finns drag i mängder och allting som tillhör fiske man kan tänka sig... och massa erbjudanden. Så det är bara braka och välja! Har beställt därifrån jämt så det är en säker plats.

Kommentera

jo de skönaste är när man bara far iväg med bilen och hittar nått ställe som ser bra ut och drar några kast xD

Kommentera

Markus, 30 gäddor på 30 kast? Inte ens ett superbra gäddställe går det på!

Jag tycker dessutom att Mieko är en superbra butik. S-O är supertrevlig och åker man in i butik så kan man göra bra affär(läs pruta). Eller snarare S-O kan ge juste pris. Jag köpte mina ismetegrejer där och fick ett riktigt, riktigt bra pris. Bättre och mycket billigare än om jag köpt från Berras...

Nog är de gäddorna du fått nu väldigt små också? Vi fiskade effektivt i kanske 45 minuter igår och var i kontakt med 4 fiskar. Den som kom upp var på ca 0.5kg och de tre vi tappade verkade vara i samma storlek, eller något större... De under 1.5-2kg brukar komma igång först iom att de inte lekt ens... Det brukar dock inte dröja länge innan de som lekt kommer igång, dock.

Bara jerkspö låter jobbigt. Eller fiskar du enbart med jerkbait? På sommaren och hösten trollar jag gärna. Sen tycker jag att spinn ofta är bättre då det är varmt i vattnet. Iofs fiskar även jag ofta med jerkspö då, 100 grams wobbler, bullar m,m går ju bättre att fiska med jerkpåk....

Sen tror jag att ett ställe som är bra ena året är även det nästa år. Ett gäddbo är alltid ett gäddbo. Bara man är där på rätt tid och fiskar då vädret är rätt...
            http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

jag fiskar mycke spinnare och skeddrag, hittade en rolig sak förra sommaren, en grodjigg, satan va kul den är, ytgående också måste få ett foto på när gäddorna hugger, dom blir helt vilda ^^
              ska bli en kul sommar iår när man har mer tid till fiske ^^

Kommentera

jag gillar inte att beställa typ fiskespön osv, vill känna efter lite innan ja köper, man vill ju ha ett spö som man verkligen trivs med :P eller så äre jag som är lite petig bara
                Imorgon blir det att fara till Alterälven en sväng och se om man får bättre lycka denna gång med gäddorna, sen ska jag dra iväg till Tällträsk och dra nån gädda där är man garanterad fångst iaf :P har aldrig farit därifrån utan fisk ^^

Kommentera

Jag har varit mycket i SSAB och när man var yngre så orkade man till och med innanför vakten bara för att plocka nån surgädda. Nå väl förr var det mycket bättre, sjön har blivit så utfiskad så hälften vore nog och det är med sorg. För detta vatten har varit Gäddeldorado till för nått år sen. Ganska stora bitar dessutom. Jag har fått min största gädda i det vattnet. 12,6 kg och givetvis CR, men det är nått jag verkar hyffsat ensam med där. Man kommer alltid gåendes och hittar döda gäddor till vänster och höger. Dom hänger på stängsel och ligger längs vägarna. Den största jag sett måtte ha vart kring 10kg strecket. Hängde på en stolpe vid svartögrindarna. Där man inte får fiska. Under dessa dagar var jag vaktpå ssab och det är inte med ro man lappar stängsel där å andra sidan vet jag att man som yngre gärna smet in på grund av att fisket var så otroligt roligt där inne.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av geson, 2010-08-05, 15:29
                  9 svar
                  1 067 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg anteman
                  av anteman