"Turbojerk" - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Turbojerk"

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Skruttapan Visa inlägg
    Men vad tror ni om grumliga insjöar då? 1,5m sikt? samma jerkbaits och samma teknik men med svarta bukar? för att underlätta för gäddan att upptäcka?
    Klart det funkar. Men av min erfarenhet i riktigt grumliga sjöar, så fiskar jag hellre lite närmare botten än uppe i ytan, speciellt på gädda. Samt med beten som hörs och syns bra, beten som har ledade kroppar och rasselkulor kan vara effektiva. Men 1,5 meter siktdjup är inte så överdrivet grumlig sjö... Dom flesta insjöarna på sommrarna med lägre medeldjup håller väl runt det..

Kommentera

Mmmm...under vårens fiske har jag några gånger (bla igår)konstaterat att jag fått fisk och fler påslag än "kollegorna" i samma båt....skillnaden....jag hetsjerkar medan de kör lååångsamt och försiktigt. Känns som en bra teknik men jag skulle vilja få ned mina Busters en aning...kanske blytråd...eller tror ni att de kommer gå ytligt ändå pga jerkhastighet?
      Häpp!

Kommentera

Ursprungligen postat av Antevanten Visa inlägg
        Mmmm...under vårens fiske har jag några gånger (bla igår)konstaterat att jag fått fisk och fler påslag än "kollegorna" i samma båt....skillnaden....jag hetsjerkar medan de kör lååångsamt och försiktigt. Känns som en bra teknik men jag skulle vilja få ned mina Busters en aning...kanske blytråd...eller tror ni att de kommer gå ytligt ändå pga jerkhastighet?
        Häpp!

Har också märkt det.. Bland annat när jag och pappa har varit ute ett par pass nu, han spinner in lite wobblers i medeljämn fart medans jag jerkar hem mina beten i relativt hög fart. Gäddor som får syn på mitt bete måste bestämma sig snabbt, skita i betet eller ta det, och ofta så smäller det. Tycker bara det blir en jävla massa efterföljare hela tiden om man kör för segt, gäddan får mer tid att undersöka betet och kanske blir lite misstänksam om att det är en "bluff" ?

Kommentera

Sa han som står o slövevar en pig...
          I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong

Green day på Ullevål 4/6-10
          Green day på Wembley stadium 19/6-10

Green days American idiot musical på broadway 27/2-11

Kommentera

Akutellt just nu, http://fisheco.se/news.php?modulID=2&newsID=1085 Turbojerk.

Click image for larger version

Name:	turbo_9.jpg
Views:	1
Size:	192,0 KB
ID:	1760642
            "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
            "Keep it simple"

//Jan O
            www.fisheco.se
            www.brofiske.net
            www.magazinefisheco.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Nilsson Visa inlägg
              Har också märkt det.. Bland annat när jag och pappa har varit ute ett par pass nu, han spinner in lite wobblers i medeljämn fart medans jag jerkar hem mina beten i relativt hög fart. Gäddor som får syn på mitt bete måste bestämma sig snabbt, skita i betet eller ta det, och ofta så smäller det. Tycker bara det blir en jävla massa efterföljare hela tiden om man kör för segt, gäddan får mer tid att undersöka betet och kanske blir lite misstänksam om att det är en "bluff" ?
              Per Hyenstrand, resonerade likadant i början på 90-talet, i ett par reportage i FFA. Då gällde det dock fiske med uteslutande Zalt-wobbler.
              Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

Ursprungligen postat av Antevanten Visa inlägg
                Häpp!
                Sätt på ett 5-8gr katerinesänke längst fram på tafsen så kommer du ner.
                I näst kast så .....

Kommentera

Jag ska testa turbojerk nu, fiskar i en nästan ofiskad sjö som är lång, djup (max 60m) och klar.

Tog en gädda på abborrfiske igår (körde "trolling" med ett spö, skulle byta sida på sjön och den högg mitt på), 4,2kg, som dog i fighten eftersom det helt enkelt inte gick att stoppa den med den utrustningen jag hade.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16
                  22 svar
                  3 433 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Nextline  
                  Startad av geson, 2010-08-05, 15:29