Ursprungligen postat av Skruttapan
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
"Turbojerk"
Collapse
X
-
-
Mmmm...under vårens fiske har jag några gånger (bla igår)konstaterat att jag fått fisk och fler påslag än "kollegorna" i samma båt....skillnaden....jag hetsjerkar medan de kör lååångsamt och försiktigt. Känns som en bra teknik men jag skulle vilja få ned mina Busters en aning...kanske blytråd...eller tror ni att de kommer gå ytligt ändå pga jerkhastighet?
Häpp!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Antevanten Visa inläggMmmm...under vårens fiske har jag några gånger (bla igår)konstaterat att jag fått fisk och fler påslag än "kollegorna" i samma båt....skillnaden....jag hetsjerkar medan de kör lååångsamt och försiktigt. Känns som en bra teknik men jag skulle vilja få ned mina Busters en aning...kanske blytråd...eller tror ni att de kommer gå ytligt ändå pga jerkhastighet?
Häpp!
Har också märkt det.. Bland annat när jag och pappa har varit ute ett par pass nu, han spinner in lite wobblers i medeljämn fart medans jag jerkar hem mina beten i relativt hög fart. Gäddor som får syn på mitt bete måste bestämma sig snabbt, skita i betet eller ta det, och ofta så smäller det. Tycker bara det blir en jävla massa efterföljare hela tiden om man kör för segt, gäddan får mer tid att undersöka betet och kanske blir lite misstänksam om att det är en "bluff" ?
Kommentera
-
"Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Nilsson Visa inläggHar också märkt det.. Bland annat när jag och pappa har varit ute ett par pass nu, han spinner in lite wobblers i medeljämn fart medans jag jerkar hem mina beten i relativt hög fart. Gäddor som får syn på mitt bete måste bestämma sig snabbt, skita i betet eller ta det, och ofta så smäller det. Tycker bara det blir en jävla massa efterföljare hela tiden om man kör för segt, gäddan får mer tid att undersöka betet och kanske blir lite misstänksam om att det är en "bluff" ?Team Gorilla.
"No Monkey Business"
--Mer fiske, mindre fruntimmer--
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Antevanten Visa inläggMmmm...under vårens fiske har jag några gånger (bla igår)konstaterat att jag fått fisk och fler påslag än "kollegorna" i samma båt....skillnaden....jag hetsjerkar medan de kör lååångsamt och försiktigt. Känns som en bra teknik men jag skulle vilja få ned mina Busters en aning...kanske blytråd...eller tror ni att de kommer gå ytligt ändå pga jerkhastighet?
Häpp!I näst kast så .....
Kommentera
-
Jag ska testa turbojerk nu, fiskar i en nästan ofiskad sjö som är lång, djup (max 60m) och klar.
Tog en gädda på abborrfiske igår (körde "trolling" med ett spö, skulle byta sida på sjön och den högg mitt på), 4,2kg, som dog i fighten eftersom det helt enkelt inte gick att stoppa den med den utrustningen jag hade.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16
|
22 svar
3 433 visningar
0 gillar