Om torsken är inne vid land är också havsöringen det? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Om torsken är inne vid land är också havsöringen det?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Om torsken är inne vid land är också havsöringen det?

Jag undrar vad ni har för erfarenheter av att ofta få torsk när ni fiskar havsöring från eller nära land.

Jag har dom senaste veckorna fått torsk efter torsk men inte en endaste öring.

Iofs så kom en jagande fisk och vände en meter från land framför fötterna på mig igår. Den var i ytan och plaskade med stjärten och simmade med sin stora ryggfena "högt" över vattnet i minst 1,5min. Nog närmre 2minuter så den höll på länge. Nästan som om den va skadad men jag vet inte. Hade tyvärr precis börjat bli mörk så jag såg inte riktigt men min kompis som också var med var övertygad om att det va en lax. Själv vet jag inte riktigt. Stor öring käns mer troligt. Sak samma. Roligt att se i alla fall.

Nu tillbaka till saken.
    Jag får torsk varje gång jag är ute just nu. (Peppar peppar ta i trä) Är det ett bra tecken på att öringen också troligen är inne eller gillar dom inte varandra. Tidigare i år fick jag några öringar men färre torskar. Någon som har egna erfarenhetar? Känns ju mest logiskt att om det är mycket torsk inne finns det mycket mat inne och då även öring som också vill äta av alla räkor eller vad det nu kan vara. Men som sagt, jag har inte fått någon på ett tag och börjat undra om det kan finnas något samband eller om det bara är så att det råkar vara mycket torsk just nu och svårt att fånga havsöring som vanligt. Där jag fiskar är det Stenig botten, mycket tång, Gissar på runt 7-8 grader i vattnet och mycket mat i form av bland annat tångräkor mm.

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
64 svar
15 463 visningar
1 gilla
Senaste inlägg .art
av .art

Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16