Förra veckan tog jag mig upp på berget i vargön närmare bestämt Halleberget..
där finns en sjö som dom släpper i rengbåge och har haft även öring och röding.
Hur som helst köpte jag mig ett fiske kort...75 kr för en dag mellan 05:00 -23:00
Max 3 fiskar per fiskekort och max ett Fiskespö får användas per gång..
Jag beger mig dit efter en 1,5 mils cyklande och pustande upp för berget och hittar mig en fin plats ..
Gör i ordning alla mina saker och ser soluppgången
över träden..medans jag kastar i betet..exakt 05.00
vid 07:00 tiden börjar det dyka upp mer och mer folk..
jag ser hur nästan alla gör i ordning 2 fiskespön och kastar i betet från båda..
jag blir fundersamm och funderar om det jag som missuppfattat..
Men reglerna är tydliga max 1 fiskespö per fiskekort..
Jag tänker för mig själv fy fan att folk inte kan fiska utan och behöva fuska..
Tiden går och jag får ingen fisk ..klockan har hunnit bli 12:00 och jag förflyttar mig till andra sidan sjön där jag blir granne med 5 andra personer..
varav alla tjuvfiskar med minst 2 spön..
och det blir ju inte bättre med att dom plockar fisk efter fisk..många fångar flera Rengbågar änn vad man får..
Kvällen kommer och Inte en fiskevakt så långt ögat kan nå!!!
trots att dom gör reklam om att det finns 25 fiske vakter som bevakar sjön..
jag åker hem och är grymt sur över tjuvfiskarna och att ingen vakt syndes till!
Efter det har jag vart upp 3 gånger till och varje gång mötts jag av samma sak det tjuvfiskas utan dess like !
Sissta gången blev jag så jävla irreterad på en kille som jag sätt vart uppe varje gång jag vart där och plockat 5-6 rengbågar varje gång..
Jag går fram och frågar vad han använder för bete..han svarar och visar mig..sen säger jag:
Nu har du 4 fiskar antar att du köpt 2 fiskekort?
Han svarar: Nej jag har inget fiskekort..
Jag: VA?? du vet väl att det är fiskekort här ?
Tjuvfiskaren: ja men jag vet inte var man köper kortet..
Jag: så iställe för och ta reda på det tjuvfiskar du ?
Tjuvfiskare: ja det kanske är dumt?
Jag: ja klart det är, det är såna som dig som gör tillslut att det inte finns pengar till och köpa in ny fisk och plantera i sjön.
Tjuvfiskaren: ja jag ska packa ihop och gå nu men det var första gången jag gjorde detta..
Jag : skitsnack! jag har sätt dig 4 gånger änn så länge!..
Tillslut packar han och springer därifrån när jag förklarar alla regler om att han inte får använda fler änn ett fiskespö och max 3 fiskar per gång och vad kortet kostar..han kommentar till det hela är att då är det ju billigare och köpa fisken i affären..
så förhoppningsvis är det en mindre tjuvfiskare vid sjön!
Jag vill Uppmana alla som ser någon som använder sig av flera spön eller tar upp flera änn 3 fiskar att säga till den personen för fortsätter det så här kommer det snart ta slut på fisken i hallsjön!
Jag har kontaktat komunen och frågat om dessa så kallade fiskevakter var dom håller hus..
han sa att minst 2 ska gå där varje dag..jag förklara att jag vart där 4 heldagar och ingen vakt har synts till...
Så nu skulle det bli ändringar..nu skulle det skärpas till! och bli hårdare kontroller!..
tråkigt när vuxna människor tar dit barn tilloch med och tjuvfiskar med dom...
visst 75 kr kanske är mycket pengar om man inte får fisk jag vet hur det är..
jag har själv blivit utan fisk 2 av 4 gånger..men ska man ha chansen och fiska där i fortsättningen så måste kontrollerna skärpas och folk fatta att tjuvfiske är Fel!
Så den som inte vet om reglerna kommer det lite kortfattat
75 Kr för en dag ( 05:00 - 23:00)
Går och köpa 10 kort till 10 % billigare pris..
max 3 ädelfiskar per kort!
Ett fiskespö får användas i sjön men du kan naturligt vis ha tex ett flugspö med dig och spinnspö men max en får användas i taget!
Fiskekortet får och köpa på många ställen
Flesta mackar i vargön
Snäjk
alloy bruket dygnet runt..
mm osäker? ring till komunen!
Sen vill jag bara tilllägga att jag hoppas att den killen och tjejen som var upp i lördags 4 juli 2009 och fiska där..som passa på och dumpa sin katt där har jävligt dåligt samvete!!!
HUR FAN KAN MAN GÖRA SÅ??? DJUR PLÅGERI!!
Katten kan inte vart mer änn 10 veckor max!! den har ju inte en chans och klara sig..!
Dessutom tjuvfiska ni !! med flera fiskespön!
Känns dock gott att ni inte fick någon fisk och det känns toppen att jag fick en fisk 3-4 meter utanför eran brygga!!
Ja blev ett långt inlägg! men var mycket som ville komma ur mig!
TJUVFISKE..För er som är så dåliga så ni inte kan få fisk på hederligt sätt!
där finns en sjö som dom släpper i rengbåge och har haft även öring och röding.
Hur som helst köpte jag mig ett fiske kort...75 kr för en dag mellan 05:00 -23:00
Max 3 fiskar per fiskekort och max ett Fiskespö får användas per gång..
Jag beger mig dit efter en 1,5 mils cyklande och pustande upp för berget och hittar mig en fin plats ..
Gör i ordning alla mina saker och ser soluppgången

vid 07:00 tiden börjar det dyka upp mer och mer folk..
jag ser hur nästan alla gör i ordning 2 fiskespön och kastar i betet från båda..
jag blir fundersamm och funderar om det jag som missuppfattat..
Men reglerna är tydliga max 1 fiskespö per fiskekort..
Jag tänker för mig själv fy fan att folk inte kan fiska utan och behöva fuska..
Tiden går och jag får ingen fisk ..klockan har hunnit bli 12:00 och jag förflyttar mig till andra sidan sjön där jag blir granne med 5 andra personer..
varav alla tjuvfiskar med minst 2 spön..
och det blir ju inte bättre med att dom plockar fisk efter fisk..många fångar flera Rengbågar änn vad man får..
Kvällen kommer och Inte en fiskevakt så långt ögat kan nå!!!
trots att dom gör reklam om att det finns 25 fiske vakter som bevakar sjön..
jag åker hem och är grymt sur över tjuvfiskarna och att ingen vakt syndes till!
Efter det har jag vart upp 3 gånger till och varje gång mötts jag av samma sak det tjuvfiskas utan dess like !
Sissta gången blev jag så jävla irreterad på en kille som jag sätt vart uppe varje gång jag vart där och plockat 5-6 rengbågar varje gång..
Jag går fram och frågar vad han använder för bete..han svarar och visar mig..sen säger jag:
Nu har du 4 fiskar antar att du köpt 2 fiskekort?
Han svarar: Nej jag har inget fiskekort..
Jag: VA?? du vet väl att det är fiskekort här ?
Tjuvfiskaren: ja men jag vet inte var man köper kortet..
Jag: så iställe för och ta reda på det tjuvfiskar du ?
Tjuvfiskare: ja det kanske är dumt?
Jag: ja klart det är, det är såna som dig som gör tillslut att det inte finns pengar till och köpa in ny fisk och plantera i sjön.
Tjuvfiskaren: ja jag ska packa ihop och gå nu men det var första gången jag gjorde detta..
Jag : skitsnack! jag har sätt dig 4 gånger änn så länge!..
Tillslut packar han och springer därifrån när jag förklarar alla regler om att han inte får använda fler änn ett fiskespö och max 3 fiskar per gång och vad kortet kostar..han kommentar till det hela är att då är det ju billigare och köpa fisken i affären..
så förhoppningsvis är det en mindre tjuvfiskare vid sjön!
Jag vill Uppmana alla som ser någon som använder sig av flera spön eller tar upp flera änn 3 fiskar att säga till den personen för fortsätter det så här kommer det snart ta slut på fisken i hallsjön!
Jag har kontaktat komunen och frågat om dessa så kallade fiskevakter var dom håller hus..
han sa att minst 2 ska gå där varje dag..jag förklara att jag vart där 4 heldagar och ingen vakt har synts till...
Så nu skulle det bli ändringar..nu skulle det skärpas till! och bli hårdare kontroller!..
tråkigt när vuxna människor tar dit barn tilloch med och tjuvfiskar med dom...
visst 75 kr kanske är mycket pengar om man inte får fisk jag vet hur det är..
jag har själv blivit utan fisk 2 av 4 gånger..men ska man ha chansen och fiska där i fortsättningen så måste kontrollerna skärpas och folk fatta att tjuvfiske är Fel!
Så den som inte vet om reglerna kommer det lite kortfattat
75 Kr för en dag ( 05:00 - 23:00)
Går och köpa 10 kort till 10 % billigare pris..
max 3 ädelfiskar per kort!
Ett fiskespö får användas i sjön men du kan naturligt vis ha tex ett flugspö med dig och spinnspö men max en får användas i taget!
Fiskekortet får och köpa på många ställen
Flesta mackar i vargön
Snäjk
alloy bruket dygnet runt..
mm osäker? ring till komunen!
Sen vill jag bara tilllägga att jag hoppas att den killen och tjejen som var upp i lördags 4 juli 2009 och fiska där..som passa på och dumpa sin katt där har jävligt dåligt samvete!!!
HUR FAN KAN MAN GÖRA SÅ??? DJUR PLÅGERI!!
Katten kan inte vart mer änn 10 veckor max!! den har ju inte en chans och klara sig..!
Dessutom tjuvfiska ni !! med flera fiskespön!
Känns dock gott att ni inte fick någon fisk och det känns toppen att jag fick en fisk 3-4 meter utanför eran brygga!!

Ja blev ett långt inlägg! men var mycket som ville komma ur mig!

Kommentera