Blir så grinig! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Blir så grinig!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Med andra ord räknas du till barnen eftersom du svor rätt bra själv i tråden som handlade om en nätläggande svärfar

Kommentera

Ursprungligen postat av fiskarlennart Visa inlägg
      Med andra ord räknas du till barnen eftersom du svor rätt bra själv i tråden som handlade om en nätläggande svärfar
      japp det kan jag gå med på.
      [FONT="Lucida Console"]Fishermanblood flows in my veins![/FONT]

Kommentera

Jag förstår inte vitsen med att ha ihjäl en gädda och ta ur den och sen slänga den .

Kommentera

Ursprungligen postat av gösen72 Visa inlägg
          Jag förstår inte vitsen med att ha ihjäl en gädda och ta ur den och sen slänga den .
          Den kanske smakade gammalt? För en 8-10 kilos gädda borde väl räknas som gammelgädda?
          Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

Att sånt här ska behöva hända är förjäkligt.

De allra flesta av mina fångster klarar sig med ett litet hål i läppen men ibland går det inte att rädda gäddan, hur gärna man än vill. Senast idag fick jag ung gäddhona på 3kg med hela magen full av rom, som valde att svälja hela jerken utan att tänka sig för och jag är ingen mästare på att kroka av en gädda, särskild inte om krokarna är halvvägs ner i magsäcken, så hon fick tyvärr stryka med. Gäddan kommer självklart bli middag men jag skulle hellre möta henne igen i en kamp om ett år.
            Med det sagt och med tanke på ämnet så tänkte jag kolla om det är någon som har bra tips för hur man krokar av en gädda där krokarna sitter riktigt bökigt. Vilken utrustning är bäst? Hur skadar man gäddan minst? Vad ska man tänka på? OSV.

Om vi vill ha ut kunskapen till allmänheten måste man börja någonstans, varför inte precis här.
            / Atle

Kommentera

Ursprungligen postat av AtleDahl Visa inlägg
              Att sånt här ska behöva hända är förjäkligt.

De allra flesta av mina fångster klarar sig med ett litet hål i läppen men ibland går det inte att rädda gäddan, hur gärna man än vill. Senast idag fick jag ung gäddhona på 3kg med hela magen full av rom, som valde att svälja hela jerken utan att tänka sig för och jag är ingen mästare på att kroka av en gädda, särskild inte om krokarna är halvvägs ner i magsäcken, så hon fick tyvärr stryka med. Gäddan kommer självklart bli middag men jag skulle hellre möta henne igen i en kamp om ett år.
              Med det sagt och med tanke på ämnet så tänkte jag kolla om det är någon som har bra tips för hur man krokar av en gädda där krokarna sitter riktigt bökigt. Vilken utrustning är bäst? Hur skadar man gäddan minst? Vad ska man tänka på? OSV.

Om vi vill ha ut kunskapen till allmänheten måste man börja någonstans, varför inte precis här.
              / Atle
              Du använder en sån HÄR och offrar krokarna

Kommentera

Ursprungligen postat av Viesker Visa inlägg
                Du använder en sån HÄR och offrar krokarna
                Klarar dom sig i regel om man krokade dom på "dåliga" ställen och man klipper krokarna?

Kommentera

Varför va den rensad är min stilla fundering?, ville fiskarn ta med sig innehållet hem istället för tvärtom?
                  Mystiken tätnar.....

Kommentera

Vet inte hur det är med insjöfisk men här nere så kan man om fisken får ligga för länge få parasiter som går in i köttet, därför rensar jag så fort jag kan. Eftersom det bara var en fisk så kanske det är var som hänt, eller personen kanske fått ett samtal som är betydligt viktigare än ta hand om en gädda så dom fick lämna den. Varför utgå från att folk är ovetande och idioter för man hittar en gädda på land. Jag vet också områden där man säger att får du en gädda ge den till rävarna släpp inte i den igen.
                    Den kan ju också varit så illa krokad att man slagit ihjäl den och sedan beslutat att man inte vill ta hem den.
                    Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
                    Nu även blog på gylta.blogspot.com
                    Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Kommentera

Ursprungligen postat av twinpower_feskarn Visa inlägg
                      vuxna människor svär inte.

Det var som fan, det visste jag inte....
                      http://sportfisher.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                      11 svar
                      13 535 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg jimmy85