Flytta Storgäddor?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flytta Storgäddor??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flytta Storgäddor??

Tja Alla!

Var och fiskade i ett välkänt P&T vatten idag och fick syn på en jävla feting till Gädda 4-5m ut från bryggan. Spann in mina "spigg" beten framför nosen på den upprepade ggr men inget intresse.. När vi åkte hem körde vi en sväng om "campen" och där sprang jag på föreståndaren. Berättade vad vi sett och beklagade mig att jerk grejerna stod kvar hemma... Han berättade då att dom har flera "problem" gäddor i sina vatten (många svårt sargade bågar). Det slutade iaf med att jag får fiska gädda där men jag vill fan inte bonka dom och det är ju i hans intresse att få bort dom från "sina" vatten. Fiskar inte jag där får säkert nån annan på en/flera av dom och då knackas dom ju garanterat (där med inte sagt att jag kommer få på nån av dom) men om man nu skulle få nån, hur hade ni gjort? Jag är medveten om att man inte får flytta fisk hur som helst.Men jag tycker iaf att det e bättre än att dom tas upp och slås ihjäl!!

Tacksam för svar!

Skitfiske/Robban.

Ta en stor balja å flytta dem till en annan sjö som du vet att det finns gäddor i. Kan inte se att det skulle få gigantiska konsekvenser. Kan ju dock följa med organismer som inte finns i det nya vattnet.

Å andra sidan kan du ju plocka upp all inplanterad regnbåge å låta de naturliga gäddorna va kvar....

Kommentera

De har de väl bra där de är
      Fiska på nätterna då ingen annan är där så slipper du bonka. Annars kan man låtsas tappa den. Är folk långt borta kan man låtsas klubba den och skjuta ut den i sjön åt "måsarna" !

Kommentera

slå ihjäl den bara det är ju fortfarande bara några gäddor. annars så flyttar du dem till en sjö som sitter ihop med p&t vattnet för då är det ingen risk att det sprider sig sjukdomar.
        [FONT="Lucida Console"]Fishermanblood flows in my veins![/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Rullknäckarn Visa inlägg
          Tja Alla!

Var och fiskade i ett välkänt P&T vatten idag och fick syn på en jävla feting till Gädda 4-5m ut från bryggan. Spann in mina "spigg" beten framför nosen på den upprepade ggr men inget intresse.. När vi åkte hem körde vi en sväng om "campen" och där sprang jag på föreståndaren. Berättade vad vi sett och beklagade mig att jerk grejerna stod kvar hemma... Han berättade då att dom har flera "problem" gäddor i sina vatten (många svårt sargade bågar). Det slutade iaf med att jag får fiska gädda där men jag vill fan inte bonka dom och det är ju i hans intresse att få bort dom från "sina" vatten. Fiskar inte jag där får säkert nån annan på en/flera av dom och då knackas dom ju garanterat (där med inte sagt att jag kommer få på nån av dom) men om man nu skulle få nån, hur hade ni gjort? Jag är medveten om att man inte får flytta fisk hur som helst.Men jag tycker iaf att det e bättre än att dom tas upp och slås ihjäl!!

Tacksam för svar!

Skitfiske/Robban.
          Flytta fisk på sommarn är ju inte så bra bättre å göra det på vintern samband med ismete . Men nu måste man ju ha tillstånd för å flytta fisk iof .

Kommentera

Flytta fisk kan bli mycket värre än lite bonkade gäddor, hela sjöar kan slås ut om den bär på fel saker. Det som fungerar i en sjö utan sjukdomsutbrott kan ge epedemi i nästa.

Sedan trodde jag inte att seriösa sportfiskae sysslar med olagligheter som sedan kan slå tillbaka på hela hobbyn.

Det gnälls mycket på folk som lägger omärkta redskap och vad när hur man får ta fisk, så då tycker jag vi kan visa att vi åtminstånde följer reglerna även om vissa borde skrivas om.
            Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
            Nu även blog på gylta.blogspot.com
            Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
            11 svar
            13 570 visningar
            0 gillar