Tjena, undrar om fisket i Ryssgraven och upp mot Munkholmen är något vidare vatten att fiska gös/abborre i?
Har hyrt båt ute i Ängsjö ett antal gånger men det har bara resulterat i massa Gäddor i båten som fått återvända. Trollar/drag rodd´ar samt metar med löja/mört runt djupkanter å de få grynnor som finns utan resultat efter dessa fiskar.
Kan tyvärr inte röra mig längre bort pga båtarna är bara utrustade me 4hästare
/MVH
Edit: Inser att tråden hamna fel, någon vänlig moderator som har lust att flytta den till rätt kategori?
Har hyrt båt ute i Ängsjö ett antal gånger men det har bara resulterat i massa Gäddor i båten som fått återvända. Trollar/drag rodd´ar samt metar med löja/mört runt djupkanter å de få grynnor som finns utan resultat efter dessa fiskar.
Kan tyvärr inte röra mig längre bort pga båtarna är bara utrustade me 4hästare

/MVH
Edit: Inser att tråden hamna fel, någon vänlig moderator som har lust att flytta den till rätt kategori?
.... Inte visste jag att våra svenska rovfiskar var så glupska... Men nog är det som JNS säger,,, För asp och gädda vet jag att det finns och det är säkert dem som är själva boven till att även medelstora aborrar och högryggade mörtar till synes flyger upp ur vattnet i panik... Jag hoppas verkligen att jag får äran att fightas med asp en vacker dag, och även en gädda... Konstigt nog har jag bara haft tur med aborren... Haha du kanske ser mig stå där en vacker dag med mina reflexspinnare bland all sprättande småfisk...
Kommentera