Mälaren (Stäket) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mälaren (Stäket)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mälaren (Stäket)

Tjena, undrar om fisket i Ryssgraven och upp mot Munkholmen är något vidare vatten att fiska gös/abborre i?

Har hyrt båt ute i Ängsjö ett antal gånger men det har bara resulterat i massa Gäddor i båten som fått återvända. Trollar/drag rodd´ar samt metar med löja/mört runt djupkanter å de få grynnor som finns utan resultat efter dessa fiskar.

Kan tyvärr inte röra mig längre bort pga båtarna är bara utrustade me 4hästare

/MVH

Edit: Inser att tråden hamna fel, någon vänlig moderator som har lust att flytta den till rätt kategori?
    Senast ändrad av Leon; 2009-08-09, 00:45.

Tjena om du åker vänster från ängsjö så finns det mycke gör straxs innan nimbus båthamnen

Kommentera

Tackar!

Du menar precis vid udden och neråt mot nimbus?

Jag har sett många fiska under E18 / tågbron, är det något vidare där?
      Senast ändrad av Leon; 2009-08-09, 07:47.

Kommentera

Vanliga stäketsbron (bilbron) och den stora bron (tågbron) är riktigt bra för både gös och abborre. Utan att skryta på något vis, men jag tror inte det går att veta så mycket mer om hotspots för abborre vid bilbron än vad jag vet. Har dragit en hel del borrar över kilot där och topp på 1530 gram. Men jag har även sett abborrar i 2 kg+ storlek.

För gös ska det vara bra att ro drag under tågbron kvällstid.

Skicka ett pm om du vill veta något mer.
        sigpic

Kommentera

Stäketbron kan ge förskräckligt bra fiske om du är där rätt tid... Hela området fram till stora bilbron kryllar av löja och om du är där rätt dag och rätt tid, särskilt när strömmen går inåt mot själva bron som öppnas för båtar... Ibland har jag sett att hela detta området sett ut som ett krigsfält.. Hoppande fontäner av löjor, något stort smattrande från en rädd mört då och då ( Säkert gädda) och aborrplogar på 20 olika ställen med flera meters mellanrum, en gång hörde jag även ett plaskande och skvalpande, sen flög en båtboj åt sidan... . Vad kan detta varit? Detta är det enda ställe jag skådat något liknande, jag har även sett detta fenomen mitt på natten.. ( Kan det vara gösen som är i farten då mån tro) och ibland hör jag till och vilt skvalpande där det bara är ungefär 30 cm djupt... Detta fenomen har varar i flera timmar på samma ställe... Kan det vara så att dem flesta aborrar söker sig dit för alla stora löjstim... Gör även gäddan det?? Eller gösen.. Jag vill veta, för jag är imponerad....

Kommentera

Det är med största sannolikhet Asp som är i farten, men även gädda skulle jag tro.

Kommentera

Kul att denna tråd kom upp igen. Jag har numera båten där och det är som du säger Aborrjägaren, att vissa kvällar så formligen kokar det. Finns hur mycket betsfisk som helst. Dock några gösar har jag aldrig fått men gädda och abborre finns det gott om och säkert dessa fiskar som jagar betesfiskarna ända in på de grunda områdena. Det kan va riktigt roligt å bara sätta sig å kolla på denna show
              Senast ändrad av Leon; 2010-08-17, 11:57.

Kommentera

Visst är det kul, ett av naturens under .... Inte visste jag att våra svenska rovfiskar var så glupska... Men nog är det som JNS säger,,, För asp och gädda vet jag att det finns och det är säkert dem som är själva boven till att även medelstora aborrar och högryggade mörtar till synes flyger upp ur vattnet i panik... Jag hoppas verkligen att jag får äran att fightas med asp en vacker dag, och även en gädda... Konstigt nog har jag bara haft tur med aborren... Haha du kanske ser mig stå där en vacker dag med mina reflexspinnare bland all sprättande småfisk...

Kommentera

Jag var på tur i stäket idag... Noll napp, och inga vidare vak.. Folk verkade till och med ha svårt att fylla sina löjnät... Då är min fråga: Är det så att dem större rovfiskarna har länsat där, eller är det normalt att det ibland är ganska tomt på löjor där?? Brukar dem större aborrarna hemsöka platsen och sedan försvinna därifrån eller brukar dem hålla till där? Tacksam för svar...

Kommentera

Tror jag åkte förbi dig och din polare ett par gånger när ni stod å kaste från båt?

Tyckte både abborren och löjorna va bra aktiva idag, jag fylde hinken med efter 2 kast med kastnätet me löja och börja meta borre efter att gösen lös med sin frånvaro.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                    14 svar
                    3 123 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uditsen
                    av uditsen