Var nere vid norsälven ett par mil utanför karlstad. bra fart på vattnet, tveksamt om det fryser alls med det trycket som var nu. var dock tvungen att spätta upp båten som låg i bäcken som leder ut till älven. var ca 12-15 cm i bäcken, dock inte i kanten där jag trampade igenom
. Vet inte hur det ser ut på de andra sjöarna i karlstadstrakten ännu, men det blir att kolla snart. Dock har det kommit mer snö nu inatt samt att det har blitt varmare igen (runt 0) men det är väll bara hålla tummarna.
. Vet inte hur det ser ut på de andra sjöarna i karlstadstrakten ännu, men det blir att kolla snart. Dock har det kommit mer snö nu inatt samt att det har blitt varmare igen (runt 0) men det är väll bara hålla tummarna.
Var nyss ner och kollade en mindre sjö som är ca 400 x 400m men som går in i en stor vik på kanske 400 x 150m... Sjön är ganska grund max djup ligger väl på kanske 3,5m... Låg ca 5-10cm snö på isen mycket mindre än vad jag hade räknat med!! Blev lite orolig i början när jag testade om kanten höll och där var inte isen av bästa slaget men några cm kärnis och sen stöpis med 5-10cm snö på om inte mer mot kanten kanske! Längre ut var dock isen förvånande bra med varierande ca 8-12 kanske 13cm helt klart fiske vänlig! Så snart blir det premiär :P
iof finns det flera här på forumet från göteborg dom kanske vet!!
Kommentera