Fiske i Sundet i morgon, frågor. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Sundet i morgon, frågor.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Mink! : Måste bara fråga vad ditt problem är, för mycket fritid eller något annat som felar, ställde en fråga på ett forum och sen kommer du och börjar glappa som fan över saker du inte har med att göra, de andra som svarat i denna tråden har inte haft några problem med min frågeställning bara du.
    Senast ändrad av Alaskahårt; 2009-08-14, 19:25.

Kommentera

Ursprungligen postat av Alaskahårt Visa inlägg
      Måste bara fråga vad ditt problem är, för mycket fritid eller något annat som felar, ställde en fråga på ett forum och sen kommer du och börjar glappa som fan över saker du inte har med att göra, de andra som svarat i denna tråden har inte haft några problem med min frågeställning bara du.
      Saken blir inte bättre av att du inte kan ta kritik. Jag svarar gärna på många frågor, men då vill jag ha en fråga jag faktiskt kan svara på utan att behöva skriva en uppsats på 5 sidor där 4 sidor inte är relevanta för dig. Det är inte en enda sak som INTE(här är edit) går att fiska i sundet just nu. Sundet är stort också. Från malmö till helsingborg och det skiljer sig rejält i norra och södra delen.

Det tas bra med torsk i sundet just nu, varierar lite med vilka du pratar med. Gott om sill och makrill till och från. Går säkert att ta en hel del plattor, men de är inte i bäst kondis just nu.

edit, hade missat ett "inte"
      Senast ändrad av Guest; 2009-08-14, 19:49.

Kommentera

Mink: Jag undrar samma sak som Johan. Jag gjorde för skojs skull en sökning av ditt föreslagna ord och det gav 272 trådträffar. Av dessa var det ingen tråd färskare än 3 månader som hade någon som helst relevans för Alaskahårts fråga.
        Vidare så vet du ju faktiskt inte om han har sökt... du bara antar att han inte gjort det.
        Dessutom så har han mer fiskedagar i ryggen än du är gammal så.....

Kommentera

Ursprungligen postat av Mink! Visa inlägg
          Saken blir inte bättre av att du inte kan ta kritik. Jag svarar gärna på många frågor, men då vill jag ha en fråga jag faktiskt kan svara på utan att behöva skriva en uppsats på 5 sidor där 4 sidor inte är relevanta för dig. Det är inte en enda sak som går att fiska i sundet just nu. Sundet är stort också. Från malmö till helsingborg och det skiljer sig rejält i norra och södra delen.

Det tas bra med torsk i sundet just nu, varierar lite med vilka du pratar med. Gott om sill och makrill till och från. Går säkert att ta en hel del plattor, men de är inte i bäst kondis just nu.
          Jag kan ta kritik mycket bra, men denna kritik ansåg jag vara onödig och inte konstruktiv, jag nämde att jag aldrig fiskat i Öresund för det första och min fråga var ganska enkel tyckte jag, vilket fiske är bäst nu? Fiskar själv utanför Falkenberg och där är det mycket bra för makrill och sej, men torskfisket är kasst, därav min fråga vad skall man satsa på? Men jag fick några bra svar av dig med och det tackar jag för.

Kommentera

Om man vet vilken turbåt ni ska med så är det lättare att rekomendera fiske också.
            Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Patrik (Team Poseidon) Visa inlägg
              Om man vet vilken turbåt ni ska med så är det lättare att rekomendera fiske också.
              Ska kolla vad den heter.

Kommentera

Vet inte ännu, vet bara att den utgår från Helsingborg.

Kommentera

Ursprungligen postat av Alaskahårt Visa inlägg
                  Jag kan ta kritik mycket bra, men denna kritik ansåg jag vara onödig och inte konstruktiv, jag nämde att jag aldrig fiskat i Öresund för det första och min fråga var ganska enkel tyckte jag, vilket fiske är bäst nu? Fiskar själv utanför Falkenberg och där är det mycket bra för makrill och sej, men torskfisket är kasst, därav min fråga vad skall man satsa på? Men jag fick några bra svar av dig med och det tackar jag för.
                  Jag verkar alltid mycket mer irriterad än jag faktiskt är. I slutändan är det bara för att jag vill kunna bidra med något vettigt som jag påperkar det. Jag kan t.ex. komma med tips inom vissa specifika områden, men är han ute efter piggvar är jag nog helt fel person att fråga.

Hade jag varit du hade jag satsat på makrill, men då ni är så många kanske du inte direkt har möjlighet att meta så då kanske det kan vara så. Särskilt eftersom du kan fiska det hemmavid. Vissa skeppare har ju grym kompetens också och de vet om inte annat!

Kommentera

Ursprungligen postat av GäddJävel Visa inlägg
                    Mink: Jag undrar samma sak som Johan. Jag gjorde för skojs skull en sökning av ditt föreslagna ord och det gav 272 trådträffar. Av dessa var det ingen tråd färskare än 3 månader som hade någon som helst relevans för Alaskahårts fråga.
                    Vidare så vet du ju faktiskt inte om han har sökt... du bara antar att han inte gjort det.
                    Dessutom så har han mer fiskedagar i ryggen än du är gammal så.....
                    Vad vet du om min kompetens och erfarenhet? Jag skulle aldrig tveka att fråga en 14åring om ett fiske som han/hon kanske känner bättre än mig oavsett hur många fiskedagar jag har.

Jag vet inte hur du bär dig åt för att få 272 träffar utan någon relevant innehåll?

Jag sökte på öresund och hittade dessa två länkarna:

Anders känner öresund bättre än många och har blandat sig i dessa två trådar. Där pratas om torsk, spättor, sill osv.

Du har dock helt rätt, skitgammal tråd, 2 dagar gammal. Så den är inte alls aktuell. Sen är det sommarfiske just nu, det betyder också att ett fiske som var för 1 månad sen är relevant idag också på sitt sätt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mink! Visa inlägg
                      Jag verkar alltid mycket mer irriterad än jag faktiskt är. I slutändan är det bara för att jag vill kunna bidra med något vettigt som jag påperkar det. Jag kan t.ex. komma med tips inom vissa specifika områden, men är han ute efter piggvar är jag nog helt fel person att fråga.

Hade jag varit du hade jag satsat på makrill, men då ni är så många kanske du inte direkt har möjlighet att meta så då kanske det kan vara så. Särskilt eftersom du kan fiska det hemmavid. Vissa skeppare har ju grym kompetens också och de vet om inte annat!
                      Tacksam för svaret och den något förklädda ursäkten kanske :-) Ber också om ursäkt om jag brusade upp. Mete är nog kört när vi är så många så jag får nog klura och anpassa mig efter förutsättningarna.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                      7 svar
                      1 520 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                      Startad av highfour, 2010-11-10, 13:34