Fiskekortsfrustration!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskekortsfrustration!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Discovery Visa inlägg
    vart själv i samma sitts som du ! jag och en polare skulle till lödde å, vi åkte till närmaste shell men dom hade slut på kort . jaha tänkte vi så vi tog till plan b . åkte till båt uthyrningen . och dom hade där . om du nu säger att du inte ville bila dan innan för att köpa kort. så måste du ju planera och kolla mer än ett ställe där dom säljer kort. och att tjuvfiska är ju bara dummare . tror nog att bensinen hade kostat 1000x mindre än vad böterna för tjuvfisket hade gjort + dom hade fått ta all din utrustning inkl fordonet som du transporterdes i för att fiska dvs din bil. men jag förstår dig . man blir arg men det blir bara värre för dig själv
    " dom hade fått ta all din utrustning inkl fordonet som du transporterdes i för att fiska dvs din bil. " Tror du på det själv ?

Kommentera

Tjuvfiske 4 Life!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av flua Visa inlägg
        " dom hade fått ta all din utrustning inkl fordonet som du transporterdes i för att fiska dvs din bil. " Tror du på det själv ?
        Utrustning tas ju ganska, fordonen får lov att beslagtas men det utföres endast om man anser att det är enda sättet att få stopp på fortsatt tjuvfiske, så den risken är låg.

Men min personliga åsikt är att man borde ta allt direkt så det blir kännbart för tjuvfiskare. Den som tjuvfiskar borde kanske tänka hur denne känner det om man kommer hem och blivit bestulen på något, för varför skall man betala om man stjäl från en tjuv.
        Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
        Nu även blog på gylta.blogspot.com
        Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Kommentera

Ursprungligen postat av flua Visa inlägg
          Det är bara att söka på nätet och läsa fiskelagen. Sök på Fiskelagen 1993:787, läs § 47 och se vad som gäller.Vid enklare tjuvfiske får man oftast tillbaka fiskesakerna när böterna är betalda, har du däremot en gummibåt o lägger nät i ett p&t-vatten blir både båt o nät sålda på offentlig auktion. Det beslagtagna tillfaller aldrig fiskerättsägaren utan blir statens egendom. Däremot tillfaller fångsten fiskerättsägaren om den inte är livsduglig då skall den återutsättas
          JA, JAG TROR PÅ DET SJÄLV EFTERSOM JAG KAN LÄSA

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
          14 svar
          3 124 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg uditsen