Läppgrepp ej skonsamt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Läppgrepp ej skonsamt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Mycket offtopic:
    Men hur många för med sig sin betesfisk från en annan sjö vid mete? Med förbud om detta och med påfallande risk för smittorisk av diverse sjukdomar och kräftpest är etta egentligen helt förkastligt......

Att flytta levande djur kräver tillstånd. Hur många brukar det?

Nu är vi mycket OT. Mitt fel. Avrundar där och hälsar samtliga en god natt med "våta" drömmar!
    Senast ändrad av Danne; 2004-01-27, 08:02.

Kommentera

Det är inget problem med håv och spinnfiske. Det är bara att ha en avbitartång redo. Klipp av krokarna eller fjäderringarna. Bättre att köpa nya krokar än att hålla på o krångla med en stor intrasslad gädda.
      "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

En cradle är nog det skonsammaste för gurka iallafall, gäller samma sak som med håv, inte "cradla" sjuka gurkor, då garnet fungerar som smittspridare...
        How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Jag har med ett stigande intresse läst och med allt intensivare nickar yrkat bifall till Dannes och Johans inlägg om dubbelmoralen i C&R-fanatismen. Jag fiskar inte för att jag älskar fisken. Jag fiskar för att jag älskar uppleva hur fisken sprattlar på kroken.
          Följande är ett utdrag ur mitt bokmanus:
          ”Jag kommenterade inte hans argumentation men tänkte att i det avseendet, var vi väldigt lika. Av precis samma anledning befann jag mig här uppe i gränslandet mellan skog och fjäll vid den här tidpunkten på året. Just för den behagliga känslan av att ha alla möjligheterna till storfångst. Vetskapen om att ingen redan tagit de bästa och lämnat småfiskarna till mig. Friheten i att själv kunna bestämma vilken fisk, jag skulle skona och vilken, som skulle dräpas. Varje fisk, som jag återbördade, fick mig att känna mig ädelmodig, etisk och miljömedveten. Fast varje fisk, som jag önskade släppa tillbaka men som skadats så illa att den inte skulle överleva, kändes som ett nederlag. Dock, att ta konsekvensen av detta och avstå från själva spänningen i fisket, och därmed rädda alla fiskar från att sarga sig på mina försåtliga anordningar, mäktade jag inte med. Det var ett moraliskt dilemma, jag inte kunde lösa till allas belåtenhet men cirkelkroken var trots allt en hjälp på vägen.”
          Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

man behöver ju inte lyfta upp firren med lippgrippen utan kroka av vid sidan av båten och ta med händerna sedan..det är ett alternativ iofs
            fånga skrubbskädda med händerna är respekt

Kommentera

Bebest det var det bästa jag läst på länge! När kommer boken?

Kommentera

Rasmus!
                Manuskriptet ligger färdigt här bredvid mig. Vad som fattas idag är modet att skicka in det till ett förlag. Jag vill ju inte få det oantaget och återsänt än en gång. Och som det verkade förra gången kom det helt oläst i retur.

Man måste vara dubbelt så bra som konkurrenterna tillsammans, om man vill att något bokförlag ska låta en ta upp kampen med Mikael Engström och Gunnar Westrin om läsarnas gunst. Bokförlagen översvämmas av alla former av manuskript. De behöver inte idka välgörenhet och satsa på ett osäkert kort, när marknaden för fiskestorys mer än väl redan täcks av dessa två giganter och ett antal andra skickliga fiskeskribenter.

Men läser ingen mitt manuskript spelar det ju ingen roll om jag berättar millioner gånger bättre än Hemmingway, jag får tillbaka pappren ändå!

Fast det ska vi inte hänga läpp för. Håll oss till tråden nu!
                Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Böcker som du inte får ut på marknaden kan du släppa i elektronsikt format.
                  Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                  7 svar
                  1 522 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                  Startad av highfour, 2010-11-10, 13:34