lånat från fiske.nu
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
slakt
Collapse
X
-
Vad hände sen med all den skjutna fisken? Blev den minkfoder? Måste vara gott om karp där de jagade. Härjade de i karpodlingar? Såg odlaren en chans till extra inkomster genom att låta marodörer få sköta slakten?Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
haha, fy fan va klockrent... Nämen allvarligt det lääär å va bra jäkla häftigt med "bowfishing". Å vad är det för fel med det?? Även om karpen "slaktas" med en pil får den fortfarande ett högre värde än om den bara odlas för att senare bli kattmat. Det är väll inge värre att skjuta lite dum fisk (för dum är den, hur klippskt är det att käka boilis med tuttufrutti-banana-jordgubb i vitlöksdipp smak, normalt med sådanna i vattnet?) Än att gå på typ harjakt eller pipjakt eller nått sådant...
Bow fishing är en rätt stor grej i USA och omsätter säkerligen stora pengar och genererar i arbetstillfällen mm.
Det är väll onödigt att trycka ner de som håller på bara för att de har insett vad karpen borde användas till...
nä ni, nu vart jag inspererad Mimi (mörtsjön) får se upp i sommar!!
Kommentera
-
i usa eller var det nu är så odlar dom ju fisk bara för att jaga dom med pilbåge, antar att dom skjuter fisken när den solar sig i ytan eller nått, i sverige planteras fisken in i sjöar för att fiska men där göt dom det bara för att skjuta fisken, dom tycker inte som oss i sverige att karpen är en "exotisk" fisk, som man måste andvända karpmattor speciella håvar till för att fiska den.Tube for life
Kommentera
-
Nja, främsta anledningen till att plantera in karp är att den håller rent i sjön, speciellt gräskarpen. Sen är den en delikatess i många länder, som äts istället för vår julskinka.
Tycker bilderna är helt OK, utom när man lägger fisken i en ända stor hög huller om buller, ser inget vidare ut...How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke
Kommentera
-
Helt sjukt, Det vänder sig i magen på mig när jag ser sådan slakt.
För att dessutom ståta med den inför andra.
Spelar egentligen ingen roll vilket djur det gäller. Tror knappast att dom äter upp karpen själva vilket hade varit stor skillnad.
Å andra sidan, så vad är tävlingspimpel efter abborre?Buster L och jag är polare!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 478 visningar