Fy fan va vidrigt! Hoppas dom råkar skjuta sig själva och lider långsamt till döds.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
slakt
Collapse
X
-
Kungen det var då konstig inställning du har... Aja alla får väl ha en synpunkt i saken. Men det där var verkligen helt smaklöst om det genererar pengar eller inte.Originally posted by Kungen
haha, fy fan va klockrent... Nämen allvarligt det lääär å va bra jäkla häftigt med "bowfishing". Å vad är det för fel med det?? Även om karpen "slaktas" med en pil får den fortfarande ett högre värde än om den bara odlas för att senare bli kattmat. Det är väll inge värre att skjuta lite dum fisk (för dum är den, hur klippskt är det att käka boilis med tuttufrutti-banana-jordgubb i vitlöksdipp smak, normalt med sådanna i vattnet?) Än att gå på typ harjakt eller pipjakt eller nått sådant...
Bow fishing är en rätt stor grej i USA och omsätter säkerligen stora pengar och genererar i arbetstillfällen mm.
Det är väll onödigt att trycka ner de som håller på bara för att de har insett vad karpen borde användas till...
nä ni, nu vart jag inspererad Mimi (mörtsjön) får se upp i sommar!!
Jag tror att det skulle bli jakt efter dig om mimmi skulle skjutas med pilbåge! hehe
Kommentera
-
Ne men vafan Dra åt helvete vad folk e dumma i huvudet "Ursäkta språket" Hur kan man bara komma på idén att ta upp så mycket fisk och desutom skjuta dom med pilbåge.. Dessa människor borde möta samma öde!!Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.
Kommentera
-
för en jägare kanske det är status o stoltsera med döda karpar men för mej som är fiskare så svider det lite! även fast det skulle vara upp odlad fisk som ska skjutas..gräskarp på 79 Ibs skulle nog en del fiskare betala bra för att ha chansen att fånga.UFF
krångla inte till det.
StarBaitsHunters
minken.bloggsida.se/
Kommentera
-
Minken: Va är det som säger att inte en båg-fiskare betalar mycket pengar för att få se sin pil penetrera en riktigt0 fet buk, för att sedan "säkra" med en i den breda nacken, så att man nästan hör knackandet när det lilla livet mister sitt nackben(?) Den är väll en trof´e fiske för dem också!? Och vad är det som säger att vi sportfiskare har ensamrätt till dessa ätmaskiner?
Så länge fisket inte är olagligt, ser jag inget fel med bågfiske...
Sen att det är inne att tycka om bl.a Karpar och Gäddor (i alla fall de stora, små är det tydligen helt okej att sparka runt på... Hur många använder sig av "korrekt" Catch and release på snipor? d.d.d.d.d.d..d.d.d.d.d dubbbelmoral!!!!!) gör ju inte handlingen värre....
Hde någon visat en bild med ett stort antal döda laxar i en båt, hade kommentarerna troligen varit mer åt "grattis" hållet... Säger det igen. d.d.d.d..d.d.d.d.dubbelmoral.
Kommentera
-
Påkommen=)
Men i alla fall, nog för att du kanske har en viss tendens till inteligens, så kan jag lova att långt ifrån alla har det.... Har sett ganska grov "snip våldtäkt" av riktiga "super-mega-fox-predator- challange-extreme-voyager-pike-master-very-expensive gäddjagare"
Som skulle kunna döda folk, om dessa såg på en stor gädda på fel sätt, rätta mig om jag har fel... Men är det rätt?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 410 visningar