Nån som testat nån is i småland? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nån som testat nån is i småland?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Okey ska kolla isen här i växjötrakten imon tänkte jag . Lover har börjar precis lagom...

    Kommentera


    • #12
      Runt 6-7 cm på en liten sjö i Vetlanda kommun som jag var och kollade längs kanterna i eftermiddags. Men min premiär blir inte förrän juldagen(förhoppningsvis). Och då hoppas jag den tjocknat lite annars får vi leta annan sjö. Fiske ska vara kul inte ett riskprojekt

      Kommentera


      • #13
        Var ute och borrade på en sjö nära Växjö idag, 7 cm kärnis. Så imorgon blir det premiär!

        Kommentera


        • #14
          själv hade man premiär här uppe i falun föt 1,5 vecka sen, då cirka 5-6cm is

          Kommentera


          • #15
            Ingen som vet något om isarna runt omkring Nybro eller Kalmar?
            www.TeamPikeHard.blogspot.com - Vi bloggar om predatorfiske!

            Kommentera


            • #16
              Ringde o kollade isen i ryssby, den va 4 cm i morse sa kortförsäljaren så den borde vara fiskbar imorrn också.

              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av jerkmaster_2 Visa inlägg
                Ringde o kollade isen i ryssby, den va 4 cm i morse sa kortförsäljaren så den borde vara fiskbar imorrn också.
                Trevligt! Då lär de nog bli en tur dit inom nån vecka om de håller i sig.

                Kommentera


                • #18
                  Ursprungligen postat av AhlqvistarN Visa inlägg
                  Ingen som vet något om isarna runt omkring Nybro eller Kalmar?
                  Rafshagsviken ligger ialla fall, tror inte den bär men ligger den så borde ju sjöarna ligga med och kanske till o med bära.

                  Kommentera


                  • #19
                    Jasså? Själv hörde jag av en kompis som vart i rafshagen och kikat idag att det endast låg is precis intill land och att dom skulle ut där och meta gädda imorgon, hacka sig ut genom isen till det öppna vattnet, så det verkade inte vara mycket is.

                    Insjöarna har ju haft så sablans mycket snö på sig iår, det har vart oerhört isolerande. Jag har funderingar på att åka ut och kika på dom imorgon. De lite mindre sjöarna borde snart vara gångbara kan man ju tycka. Mört har jag ju några tusen nu =)
                    www.TeamPikeHard.blogspot.com - Vi bloggar om predatorfiske!

                    Kommentera


                    • #20
                      Ursprungligen postat av AhlqvistarN Visa inlägg
                      Jasså? Själv hörde jag av en kompis som vart i rafshagen och kikat idag att det endast låg is precis intill land och att dom skulle ut där och meta gädda imorgon, hacka sig ut genom isen till det öppna vattnet, så det verkade inte vara mycket is.

                      Insjöarna har ju haft så sablans mycket snö på sig iår, det har vart oerhört isolerande. Jag har funderingar på att åka ut och kika på dom imorgon. De lite mindre sjöarna borde snart vara gångbara kan man ju tycka. Mört har jag ju några tusen nu =)
                      Precis kolla isen ordentligt. Är lurigt nu när snön fallit. Låg isen innan snön har kylan inte gjort ett gjota men om det var öppet har den precis lagt sig. Bäst är om ni har en mindre sjö som lagt sig men som stöpt igenom snön efteråt. Då kan den växa nu. Då de större sjöarna fortfarande är ganska varma.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      • Newborn
                        Svar till Värde?
                        av Newborn
                        Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                        2024-01-13, 20:31
                      • Knox88
                        Värde på spön ?
                        av Knox88
                        Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                        2023-08-13, 11:49
                      • Backslag
                        Svar till Cisco Kid, mindre
                        av Backslag
                        Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                        2023-09-03, 20:16

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                      15 svar
                      4 587 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      63 svar
                      13 649 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                      Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                      16 svar
                      1 468 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                      19 svar
                      5 340 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                      20 svar
                      25 584 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Arbetar...
                      X