Syrepump ... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Syrepump ...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Syrepump ...

Tjena. jag har köpt en ny syrepump. har bara testat den utan fisk. men frågan är om en syrepump kan göra så det blir för mycket syre i vattnet för fiskarna ?? :P tacksam för svar utav den som vet . !
    [FONT="Palatino Linotype"]The pike is the winner of all fights, without the fight against me ![/FONT]

Du behöver inte vara orolig, det är riskfritt. En syrepump tillsätter inte mycke syre till vattnet, därimot så rör den om ytan och det är då vattnet blir syresatt.

I dont give a fuck who your father is.... don´t walk on the water while i´m fishing.

Min Blogg
    http://www.fiskesnack.com/forum/blog.php?u=7117
    http://www.sportfishinglovers.se/

Kommentera

Hur länge tror ni att mörten överlever i ett kar på typ 25 liter med syrepump?

Kommentera

Ursprungligen postat av xenon Visa inlägg
        Hur länge tror ni att mörten överlever i ett kar på typ 25 liter med syrepump?
        Det är helt och hållet beroende på hur många mört du har och vad du har för syrepump, alltså, hur många liter/timmen som din pump ska pumpa.

Jag själv brukar räkna 1 mört per liter tunnan klarar, dvs 25 liter, 25 mört. Om du inte kör med väldigt små mört. Kör du sedan en hyffsad syrepump, som klarar 25-50 liter (Det gör dom flesta pumparna) så ska du nog kunna hålla dom vid liv ett bra tag. Allt från en vecka till 2 månader, byt vatten varannan dag också så löser det sig
        www.TeamPikeHard.blogspot.com - Vi bloggar om predatorfiske!

Kommentera

gött. karet klara 90liter. brukar ha halva , med ca 25mört i och en bra pump så det borde inte vara några problem. jag har dem oftast bara några dagar. =)
          [FONT="Palatino Linotype"]The pike is the winner of all fights, without the fight against me ![/FONT]

Kommentera

Enligt mina beräkningar kan du bara ha pumpen igång 1 h sen måste den vara avstängd i 1,34 h, pga att syrepumpen bildar små molekyler som dra sig tillsammans och bildar få men mycket stora klumpar i syret av co2. det gör att densiteten sjunker drastiskt och gör att fisken får ökad flytkraft och börjar flyta
            upp till ytan. men annars blir det nog mycket bra./ fiska på

Kommentera

Ursprungligen postat av göttmos Visa inlägg
              Enligt mina beräkningar kan du bara ha pumpen igång 1 h sen måste den vara avstängd i 1,34 h, pga att syrepumpen bildar små molekyler som dra sig tillsammans och bildar få men mycket stora klumpar i syret av co2. det gör att densiteten sjunker drastiskt och gör att fisken får ökad flytkraft och börjar flyta
              Hahaha! Dina beräkningar stämmer ju inte någonstans, jag håller 1000-1500 mört här hemma i källaren nu, de överlever utan större problem. av de 1500 jag hämtar hem så dör kanske 10-50 stycken, jag har syrepumpen igång 24/7, stänger jag av den därmot så dör garanterat hälften inom 40-50 minuter skulle jag tro.

Du måste nog fila på dina beräkningar.
              www.TeamPikeHard.blogspot.com - Vi bloggar om predatorfiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av göttmos Visa inlägg
                Du får nog läsa på lite mer ang CO2 och O2. Driver några akvarium och tillsätter CO2 för växternas skull och det du skriver är helt fel. Gör om gör rätt!
                Sluta snacka, ut o fiska..

Kommentera

kan ha en 30mört i en tio liters hink med syre pump som klara 160liter ... fast ja har mina ute och där är det minus grader. så förvara mörten så kallt som möjligt så klara dem sig bättre

Kommentera

Ursprungligen postat av AhlqvistarN Visa inlägg
                    Hahaha! Dina beräkningar stämmer ju inte någonstans, jag håller 1000-1500 mört här hemma i källaren nu, de överlever utan större problem. av de 1500 jag hämtar hem så dör kanske 10-50 stycken, jag har syrepumpen igång 24/7, stänger jag av den därmot så dör garanterat hälften inom 40-50 minuter skulle jag tro.

Du måste nog fila på dina beräkningar.
                    Sen är ju frågan hur seriös jag var när jag skrev det.... Frågan var ganska dum om mörten dör vid för hög syrehalt :
                    Dessa beräkningar stämmer inte ett skit för de tog ett par minuter att skriva.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                    11 svar
                    13 533 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg jimmy85
                    av jimmy85