Som sag tBästa Gummibetet efter grov gädda, ge mig tips!!!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gummibet efter grov gädda, ge mig tips!!!
Collapse
X
-
curly sue och dem där då?, dem hade ett par på cwc, men dem såg lite tveksamma ut:PUrsprungligen postat av Hasse-Halvljus Visa inläggbulldawg magnum e det första jag kommer att tänka på. men det finns ett helt gäng. mest fiskat är nog ändå bullarna. kolla attitudebaits.com. där finns hur mycket bullar som helst.
Kommentera
-
Gamla Bulldawg är bra gummi i de nya e inte så bra
Curly Sue håller bäst, ett bra bete
Alien Eel är billigt och bra, prisvärt
Jag såg någon betesyggare (vettefan vem det var) påLundgrens, han visade hans hammagjutna Bulldawg kopia som ska säljas för 150kr och har bra gummi. Han visade också det fetaste tailbeteat jag set! iallafall så skulle Lundgrens köpa in bägga beten och de ska tydligen visas på mässan
Kommentera
-
Bulldoggar för ädelfisk !!
Bulldoggar är sjukt kul att reta lax med i älven !!
Man har en spanare uppe på botniabanebron och
så lobbar man dit han pekar....
Har inte fått nåt hugg än men flera följare .
Bara att jigga dom i botten så det yr sand .
En utlekt älvgädda på 7,5 kilo blev mitt älv-PB ifjol .Spiggpimplare
Kommentera
-
Bulldawg är ju bra som sagt i tidigare inäggg. Men tyvärr dyra och kvalie som som suger om man ser till priset. Lundgens säljer jiggar som kallas Super sandra eller något beroende på storlek. Har inte provats men ser fina ut.Har fått skapligt på Bulldawg men går sönder alldeles för fort.
Kommentera
-
Jeff boggs big boy .......................Jeg har fisket mye med bulldawg og shack attack og det er bra bait,s. Men etter jeg begynte å fiske med Jeff boggs big boy i fjor vår så har det blitt den som har sittet på fortomen.
I år blir det for første gang å prøve ordenlig med de "riktige" fargen, har mange flere varianter å velge i, og har veldig trua. Så prøve et Jeff Boggs bete. Har fått 9,7 kg gjedde helt ned til 30 meter.
Fiskes best fra 4-5 og nedover.Dette er mer en stor Jigg da vekten sitter i hode.
Her kan dere se litt om hva jeg har fått i 2009 og da med svært lite utvalg. Gleder meg vilt til isen går nå, da vil de komme mer storfisk..............
Så helt ærlig, kjøp et par stykker å ha i kassa !!!!!
Kommentera
-
curly sue har jag inte fiskat med men jag har bara hört bra grejer. vet inte om dom är lika lättfiskade som bulldawgs. ALLA gummibeten går sönder efter ett gäng gäddor. det vet nog dom flesta.Ursprungligen postat av Dammfiskaren Visa inläggcurly sue och dem där då?, dem hade ett par på cwc, men dem såg lite tveksamma ut:P
super sandra är också ett känt mjukisbete.
personligen tycker jag inte bulldawgs är så dyra. man får ett riktigt bra bete som man vet inte snurrar vid trolling eller snabb inspinning som dom allra flesta kopior, som är nån tjuga billigare.
Erik: tänkte skriva boggs men jag insåg att du nog skulle hitta hit o skriva själv
en stor relax eller stor jigg kan vara nog så effektivt. vi jiggade gädda mycket förr med stora sånna torsk-jiggar. fick hur mycket som helst. undrar varför man inte gör det längre?
-=One Of The Best Yet=-
________
________
Kommentera
-
Finns en uppsjö precis som alla andra beten. Tror ärligt att de inte är så stor skillnad från dom mer kända gummi betena än dom billigare om hur bra dom är.
Tror dom flesta är lika bra i vattnet. Sen finns det lite dyrare som kanske har lite starkare gummi, och billiga som inte håller lika länge.
På beten.nu tror ja dom kör en rea just nu på bland annat alien eel där dom kostar 59:- st. Annars har du mr big rubbers som också brukar va väldigt billiga, köpte senast 3 st för 120 kr eller så.
Kan dock tänka mig att en sån pajjar rätt fort men får man en feting kanske de är värt de ?
Även om du tjackar en dyrare 100kr + så går väl även den sönder efter en maffig gädda som satt tänderna i den.
I längden tror ja inte pris skillnaden blir så stor om du jämför kostnaden i mellan att fiska me billiga gummibeten och dyrare.
Bästa är väl antagligen att göra egna ;D
Ända jag kan säga om curly sue är att jag har en, dock ofiskad en så länge. Men gummit känns 100 ggr starkare än te.x mr big rubber.
Rubbern har ja fiskat me, fått väldigt bra resultat (fått gädda varje pass jag gjort med den) dock så är den långt ifrån hållbar.Senast ändrad av skogstrollet; 2010-03-02, 22:24.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 125 visningar