Känner med dig mannen. Kölhalning borde återinföras.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Efterlysning...
Collapse
X
-
de flesta som gör inbrott vet antagligen inte värdet i fiskegrejer, så det måste ju vara fiskare som gör inbrott om de snor fiskeutrustning. Själv så har jag alla spön,rullar och draglådor vid sänggaveln, så fy fan om någon kommer in i mitt rum när jag sover, då har de/den framtiden bakom sig...[FONT="Lucida Console"]Fishermanblood flows in my veins![/FONT]
Kommentera
-
Håller inte med. Jag har själv fått majoriteten av all fiskeutrustning stulen en gång och kan svära på att det knappast var för att gärningsmannen tänkte använda det. Många som snor grejor har nog koll, andra tar vad de kommer över när de väl lyckats ta sig in, och ytterligare andra är nog desperata (med eller utan hjälp av substanser) och tar det första de ser. Men jag tror att det är rätt medvetet om man snor rullar, t ex. Tänk bara på hur mycket skumma prylar folk snor. Vet en som hade inbrott i garaget och blev bestulen på ett knäskydd (som man har i jobbet). Troligen inte för att det var en illvillig person med träben som sett det innan. En polare hade inbrott i källarförrådet till lägenheten och blev av med massa tomkartonger, vilket han blev tacksam för. Själv har jag vid två tillfällen haft inbrott i verkstaden där jag har min firma och prylar (som lätt går att sno) för hundratusentals kr. Ena gången försvann en DVD-film och nästa gång en gammal, skitig tröja som jag hade i jobbet. Om den tjuven var en toplessbrud som behövde en tröja kommer jag att gräma mig för resten av livet för att jag så sällan sover på jobbet.Ursprungligen postat av twinpower_feskarn Visa inläggde flesta som gör inbrott vet antagligen inte värdet i fiskegrejer, så det måste ju vara fiskare som gör inbrott om de snor fiskeutrustning. Själv så har jag alla spön,rullar och draglådor vid sänggaveln, så fy fan om någon kommer in i mitt rum när jag sover, då har de/den framtiden bakom sig...
Kommentera
-
men jag menar att de borde ju veta att det finns ett värde i fiskesaker, annars skulle de ju inte ta det (om det inte bara är en klåfingrig snorunge förstås)Ursprungligen postat av HJ-C Visa inläggHåller inte med. Jag har själv fått majoriteten av all fiskeutrustning stulen en gång och kan svära på att det knappast var för att gärningsmannen tänkte använda det. Många som snor grejor har nog koll, andra tar vad de kommer över när de väl lyckats ta sig in, och ytterligare andra är nog desperata (med eller utan hjälp av substanser) och tar det första de ser. Men jag tror att det är rätt medvetet om man snor rullar, t ex. Tänk bara på hur mycket skumma prylar folk snor. Vet en som hade inbrott i garaget och blev bestulen på ett knäskydd (som man har i jobbet). Troligen inte för att det var en illvillig person med träben som sett det innan. En polare hade inbrott i källarförrådet till lägenheten och blev av med massa tomkartonger, vilket han blev tacksam för. Själv har jag vid två tillfällen haft inbrott i verkstaden där jag har min firma och prylar (som lätt går att sno) för hundratusentals kr. Ena gången försvann en DVD-film och nästa gång en gammal, skitig tröja som jag hade i jobbet. Om den tjuven var en toplessbrud som behövde en tröja kommer jag att gräma mig för resten av livet för att jag så sällan sover på jobbet.[FONT="Lucida Console"]Fishermanblood flows in my veins![/FONT]
Kommentera
-
Troligtvis inte rätt men man vet aldrig, länkar iaf. http://www.blocket.se/orebro/Jerkbai...7.htm?ca=3&w=3
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 482 visningar