Orvis - Helios - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Orvis - Helios

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Titta annars lite närmare på Guideline's spön, EXP3 - ACT4 - LPXe/RS - Le Cie. Sitter själv och väntar på ett Guideline Le Cie 9'6 #7 som jag ska ha till Havsöring och gädda på kusten samt lite fetbåge i sjöarna.
    Om nu bara posten får hit det någon gång, jäkla vulkanutbrott, all flygtrafik inställd ju
    Jag älskar att syssla med struntsaker,
    påbörja hundratals projekt och aldrig avsluta ett enda,
    komma och gå precis som jag vill, ändra mig när som helst...
    och bara följa ögonblickets ingivelse.

Kommentera

Ska du köpa spön för att de är läckra kan du lika gärna sluta leta Med tanke på dina bilder, och vad ser ut som ett no-name flugspö du lagt upp i ditt galleri, kommer dyrare spön i bättre kvalité vara en stor skillnad på spö och spö. Bara för att du kan köpa ett spö för onödigt mycket pengar betyder det inte att du kan kasta/fiska med det!
      -Köp ditt spö för fiskandets skull, inte för det otroligt korkade priset och för modets skull.

Jag tycker du borde kolla in din närmsta fiskebutik och fråga dem efter råd. Säg vad du ska fiska efter, och hur länge du har fiskat/kastkunskaper, sedan bör dem ge dig ett par spön att provkasta.

Kommentera

Jaja tänker fundera lite på de där, blir troligen Sameo - just add water =) det ska tydligen va mycke prisvärt om man läser kommentarerna under produkten på deras hemsida www.flugor.se

Kommentera

Ursprungligen postat av GbgRobin Visa inlägg
          Ska du köpa spön för att de är läckra kan du lika gärna sluta leta Med tanke på dina bilder, och vad ser ut som ett no-name flugspö du lagt upp i ditt galleri, kommer dyrare spön i bättre kvalité vara en stor skillnad på spö och spö. Bara för att du kan köpa ett spö för onödigt mycket pengar betyder det inte att du kan kasta/fiska med det!
          -Köp ditt spö för fiskandets skull, inte för det otroligt korkade priset och för modets skull.

Jag tycker du borde kolla in din närmsta fiskebutik och fråga dem efter råd. Säg vad du ska fiska efter, och hur länge du har fiskat/kastkunskaper, sedan bör dem ge dig ett par spön att provkasta.
          Robin jag har flugfiskat i bara 5 år, men jag kastar som en gud mannen och vi gudar vill ha det bästa vetu

Kommentera

Jisses vad folk blir störda för att någon vill köpa ett dyrt spö. Vad är problemet egentligen, avundsjuka eller vaddå ? Vill man lägga ut en extremt stor summa på ett spö så gör man det helt enkelt. Ingen fiskare är garanterat inte bättre själv. Varför köper alla märkes prylar när det fiskegrejer på biltema som fungerar ?

Vad gäller spöt,vet jag inget om. Men skulle ta reda på hur det ståremot salt vatten innan köp.

Sen finns det en uppsjö av andra alternativ i mellansegmentet som fungerar kanon, men alla prylnördar vet att man fiskar mycke bättre juh dyrare grejerno är
            FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
            SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
            14 svar
            3 123 visningar
            0 gillar