Kolla på www.fiske.nu
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bild på Busters fet gurka..
Collapse
X
-
Yes, låter väldigt skummt. Och det har ju dessutom varit en jäkla massa folk ute och "letat", både vid ramper och i sjön utan resultat.Originally posted by Uberola
Mmmmm fet nu ska gäller det bara att ta reda på vart i blekinge dom har vatt, om dom vatt i blekinge. Om dom har fiska där dom säger, finns det ingen logik i att hämta kameramannen på sturup när kallinge eller roneby har flygplats.....
Kommentera
-
Jag sällar mig till skaran av Blekingar som också har ett par frågetecken ang. deras fiske.
Men först vill jag bara klargöra ett par saker.
Jag är inte det minsta missundsamm, jag gratulerar verkligen grabbarna till de fina fångsterna.
Jag misstror dom inte direkt, det är ju erfarna och skickliga fiskare, men ändå reagerar jag på mängden stora gäddor.
Är det verkligen möjligt, man tror knappt sina ögon.
Att det finns "fetingar" i vår skärgård är väl vid detta laget ingen som tvivlar på. Klart som tusan att man skulle vilja veta ungefär var dom höll till, det erkänner jag.
Det skulle vara roligt om någon av dem kunde klargöra lite om sina utflyckter i stället för att det blir massa rycket som florerar hit o dit.Buster L och jag är polare!
Kommentera
-
CW
Jag hoppas innerligt att det exakta positionerna förblir okända, eller åtminstone inte hängs ut på forum som dessa. Sannolikt har de vikar de besökt en fantastisk koncentration av stor gädda innebärande att det är väldigt glest med gädda på närliggande områden (rapporter från andra som fiskat i närheten under flera dagar utan hugg stöder den uppfattningen). Om dessa enskilda hot spots blir kända fiskas de sannolikt sönder inom nåt eller ett par år. Det vore synd. Med vetskap om att det fortfarande är möjligt att ha otroliga fisken så är det också roligare att leta själv. Sannolikheten att man ska få uppleva något liknande själv är ju givetvis oerhört liten. Men chansen finns där och det är värt mer än att det blir allmänt känt var de höll till, med den påföljden att ytterligare ett par vikar/lekområden fiskas sönder. Alltså, uppmaningen till Buster och Trumman lyder: tala för fanken inte om exakt var ni varit! Bättre med rykten tycker jag - då blir det ännu fler som kan hoppas att de fiskar i rätt vatten... ;-)
Kommentera
-
Man kan inte göra annat än att lyfta på hatten!
Frågan är dock huruvida det är av särskilt stor vikt att i detalj få reda på var de fiskat. Jag är lika 'säker' på att de avser att hålla positioner borta från allmän kännedom, som jag är på att det finns många andra bra ställen med storvuxen fisk i Blekinge skärgård (om det nu är i Blekinge som gäddorna andats).
Jag huserar i Stockholms skärgård och anser att en stor del av nöjet kring fiske är att hitta 'egna' ställen med potential för stor fisk. Kanske gör det fisket i alla fall för mig lite mer spännande.
Vidare tror jag att ganska mycket av vad som sägs på denna sida ursprungligen är rykten, må de vara medvetna eller omedvetna. För mig gör det dock detsamma, man sållar och man lär sig.
Skitfiske.Don't believe the hype
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
13 svar
3 153 visningar