Lustigt. Jag har faktiskt en buster jerk i färg 41, har dock aldrig fått någon 15-kilos på den. Avråder starkt från köp....
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bild på Busters fet gurka..
Collapse
X
-
KG,
Jag tycker du hade en utmärkt klarsynthet om det som hänt
nere i Blekinge.
Det finns hundratals blekingar som fiskar, några av dessa är dessutom mycket skickliga sportfiskare som fiskat i skärgården sedan barnsben (dit räknar jag inte mig själv) Men jag tror inte
att någon av dessa varit i närheten av att kroka så många gäddor över 10 kg på så kort tid. Att man kan ha ett sjukt bra fiske med 30-50 gäddor på två personer på en dags fiske tror jag rätt några stycken har fått uppleva i vår skärgård men just så många stora verkar mirakulöst.
Jag säger inte att det inte har hänt eller att det skulle vara påhittat, Men man kan nog fråga vem som helst som bor här nere och fiskar regelbundet vad dom tror om B&T:s fiske, det är och förblir någonting i hästväg. Därför blir det också spekulationer, inget konstigt alls.
En fråga som jag slänger ut till övriga i landet:
Om detta hade hänt i stockholm skärgård eller i norra vättern,
hade det blivit samma reaktioner?
Där finns ju mängder med fiskeguider som måste känna till varje bra ställe och fiskar enormt mycket, har dom varit med om någonting liknande eller är det bara vi Blekingar som är så helvetiskt trångsynta?Buster L och jag är polare!
Kommentera
-
Stenbocken
Herregud. Maken till fiske tror jag nog aldrig skett i svenska vatten. Under 70, -80 och tidigt 90-tal hände det att det kom upp ett flertal tior på ett pass i flera olika delar av skärgården. Saida hade helt sanslösa fisken, liksom ett flertal andra.
Precis som någon var inne på tidgare i tråden har Trumman med vänner fiskat i många herrans år nere i Blekinge. De har t.o.m skrivit artiklar om sitt fiske. Bergander brukar krossa alla infödingar i Blekinge gäddfestival, så det är absolut ingen slump att de hittar fisken och de har definitivt hittat ställena själv.
Att gäddorna stiger från fem meters djup för att klippa strax under ytan i tregradigt vatten är sjukt, precis som den enorma ansamlingen av fisk, som dessutom har storlek. Vet inte om jag drömt det, men någon sa att de tog 50 gröningar på samma ankring. Det är bara att drömma om att man själv skulle få vara med om en sådan huggsexa, men det är högst osannolikt.
Att vissa lokala fiskare håller på och insinuerar både det ena och det andra är fan i mig en ren skam. Snacka ur skägget eller slå igen foderluckan muppar.. Ut och fiska på rätt ställen istället.
Kommentera
-
Linålen
Grattis Buster, Trumman, Berget, å Kenta till granna fångster. Ni har som en del nämnt, tidigare fångat bra i Blekinge .Typ 1998.
Se även här http://www.zalt.se/gaddfiskare.asp?id=190
Kommentera
-
Så nu vart det utrett, dom va på eriksberg. Varför det skulle va så svårt att trycka ur sig direkt fattar jag inte. Ingen riska tt det fiskas sönder eftersom det kostar nästan 900kr att fiska där, man får inte använda egen båt och det är strikt C&R som gäller. Grattis till fint fiske, på ett ställe dom flesta aldrig kommer att fiska på.
Kan man verkligen räkna ett inhägnat område med bergänsad tillgänglighet för allmänheten som en del av blekinge skärgård?Senast ändrad av Uberola; 2004-04-01, 10:30.
Kommentera
-
Stenbocken,
Är det fel att kritiskt granska påståenden och ryckten som florerar?
Måste man klassas som "mupp" bara för att man tycker att det varite ett helt sanslöst fiske B&t varit med om?
Du tyckte ju själv att citat: Herregud. Maken till fiske tror jag nog aldrig skett i svenska vatten. Och: Att gäddorna stiger från fem meters djup för att klippa strax under ytan i tregradigt vatten är sjukt, precis som den enorma ansamlingen av fisk, som dessutom har storlek.
slut citat.
Ja då har vi ju precis samma uppfattning.
jag lägger ingen undertext eller insuinerar saker i det jag skriver.
Men eftersom det är ett extremt fiskafänge dom varit med om, det tror jag nog klart framgått av alla reaktioner så anser jag att man ska reagera med en viss skepsis. Helt naturligt.
Med detta menar jag inte att B&T har låg trovärdighet, tvärtom och precis som jag skrivit innan tror jag dom är mycket skickliga fiskare. Jag har även gratulerat dem, i detta finns ingen falskhet.
Så är det väl med allting som händer och sker runt omkring oss,
Man tar in informationen och sedan försöker man bearbeta och tolka den, kan detta vara rimligt? är detta logiskt?
skillnaden mellan oss är att du verkar svälja hela händelsen med hull och hår medan jag vill ta lite tid på mig att bearbeta den.
måste jag pga av min inställning i dina ögon skämmas?Buster L och jag är polare!
Kommentera
-
Stenbocken
Ice-hacker: Är du den enda Blekingebon som skrivit i tråden? Det har spekulerats i om de öht varit i Blekinge, eftersom de hämtat fotograf på fel ställe.
"Jag vet inte om ni uppåt landet ska yttra er, eftersom ni knappast har samma information som vi har fått. Kan va rykten, kan va annat. Tänker inte diskutera vidare, förän jag har mer information." är ett inlägg Blekingebon Uberola skrivit. Vad säger det? Vad i ligger relevansen att dela det här med alla som läser här? Det är i allra högsta grad insinuant utan att ha något som helst kött på benen.
B&T har ombetts klargöra saker. Ursäkta, men varför då?? För det första behöver de inte klargöra ett skit för någon, precis som du inte behöver anmäla för alla sportfiskare i sverige var och hur du fiskar, och för det andra hade de inte annat än rapporterat till polare och folk som ringt till dem, som i sin tur snackat eller t.o.m lagt ut info på nätet.
I ena inlägget läser man om hur de varit i Eriksberg, och i nästa att de inte kan ha varit det för då hade Blekingefiskarna vetat om det eftersom de haft folk ute och letat. I andra inlägg försöker någon föringa insatsen av fisket om det skett i Eriksberg. Så jävla larvigt att jag får rysningar.
Visst ska man sålla i informationen och granska allt på ett vaket sätt, men allt som oftast kommer klargöranden om man ger sig till tåls lite. Att börja misskreditera folk utan att ha torrt på fötterna på offentligt forum är en helt annan sak, och då får du ursäkta mig om jag sållar lite i det...
Buster och Trumman är två skickliga och hängivna fiskare som i allra största grad bidrar till fiskets utveckling i det här jantelandet, och det finns ytterst få ( Inkl. mig själv:-)) jag hade unnat det här drömfisket mer.
Kommentera
-
Unnar dom fisket, har inte krävt att dom skulle berätta vart. Men faktum är att dom försökte lura i oss blekige bor att dom va nån helt annan stans än eriksberg. Detta står det inget om i pressen och det är det som många här irriterat sig på.Originally posted by Stenbocken
Ice-hacker: Är du den enda Blekingebon som skrivit i tråden? Det har spekulerats i om de öht varit i Blekinge, eftersom de hämtat fotograf på fel ställe.
"Jag vet inte om ni uppåt landet ska yttra er, eftersom ni knappast har samma information som vi har fått. Kan va rykten, kan va annat. Tänker inte diskutera vidare, förän jag har mer information." är ett inlägg Blekingebon Uberola skrivit. Vad säger det? Vad i ligger relevansen att dela det här med alla som läser här? Det är i allra högsta grad insinuant utan att ha något som helst kött på benen.
B&T har ombetts klargöra saker. Ursäkta, men varför då?? För det första behöver de inte klargöra ett skit för någon, precis som du inte behöver anmäla för alla sportfiskare i sverige var och hur du fiskar, och för det andra hade de inte annat än rapporterat till polare och folk som ringt till dem, som i sin tur snackat eller t.o.m lagt ut info på nätet.
I ena inlägget läser man om hur de varit i Eriksberg, och i nästa att de inte kan ha varit det för då hade Blekingefiskarna vetat om det eftersom de haft folk ute och letat. I andra inlägg försöker någon föringa insatsen av fisket om det skett i Eriksberg. Så jävla larvigt att jag får rysningar.
Visst ska man sålla i informationen och granska allt på ett vaket sätt, men allt som oftast kommer klargöranden om man ger sig till tåls lite. Att börja misskreditera folk utan att ha torrt på fötterna på offentligt forum är en helt annan sak, och då får du ursäkta mig om jag sållar lite i det...
Buster och Trumman är två skickliga och hängivna fiskare som i allra största grad bidrar till fiskets utveckling i det här jantelandet, och det finns ytterst få ( Inkl. mig själv:-)) jag hade unnat det här drömfisket mer.
Kommentera
-
Stenbocken
Uberola: Hur menar du då? Vadå lurat? Har de rapportskyldighet eller? Ge mig en enda anledning till att de skulle tala om för någon var de hade sitt fiske, i synnerhet när det gäller små pubertala, missundsamma, och skitsnackande individer som dig.
Det har ju redan skrivits i tråden om hur det spionerats och spekulerats. Räcker inte det som anledning för att de som gjort det inte är de första man berättar var man haft århundradets fiske för?
Fattar inte heller hur just Blekingarna är de som gnäller. Jag skulle jubla när det gick upp för mig att jag har tillgång till ett av sveriges hetaste gäddvatten. Fisken finns ju kvar...
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 086 visningar