Custombeten, jerkbait? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Custombeten, jerkbait?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Custombeten, jerkbait?

Hej!
    Hade tänkt mig att köpa ett jerkbait custombete (ett handgjort,i trä etc), men är väldigt osäker på vilket jag ska köpa. Så jag tänkte fråga om någon av er har något tips? Jag har varit lite inne på dessa tail-jerkar såsom Mctail, Ciscotail etc. Men är öppen för alla sorters förslag. Är inte världens rikaste så blir bara ett att köpa för mig, de är ganska dyra minsann

Om det hjälper till så fiskar jag i Helgasjön, och i Helige å, nära växjö, skulle säga att sjön är relativt grumlig. Färgförslag?
    Tack på förhand! /Anton

Köp en birkan slajmgädda
    Jag skjuter hellre själv än ser polarna missa!!!!!

http://www.kingofmälaren.se/

http://xn--kingofmlaren-mcb.se

www.huntyardberras.com

www.bjerks.se

http://leech4you.se/

Fångstgaranti

Kommentera

Definitivt ett Haugis-bete slim-modellen de är riktigt grymma. Tycker han är en av de allra bästa på att måla. Färgförslag hans gädda. Sök på Chriztian i fotoalbumet. Det mesta är gamla projekt men gäddan ligger överst och den e grym! Han säljer inte mycket så du kanske får tjata lite men då har man också något lite extra!

Kommentera

Ursprungligen postat av Antoliad Visa inlägg
        Hej!
        Hade tänkt mig att köpa ett jerkbait custombete (ett handgjort,i trä etc), men är väldigt osäker på vilket jag ska köpa. Så jag tänkte fråga om någon av er har något tips? Jag har varit lite inne på dessa tail-jerkar såsom Mctail, Ciscotail etc. Men är öppen för alla sorters förslag. Är inte världens rikaste så blir bara ett att köpa för mig, de är ganska dyra minsann

Om det hjälper till så fiskar jag i Helgasjön, och i Helige å, nära växjö, skulle säga att sjön är relativt grumlig. Färgförslag?
        Tack på förhand! /Anton
        Hej Anton Bergström;
        Personligen rekommenderar jag dig att köpa en 9" eller 7" Suick Thriller. http://www.trumman.com/st/suick_thrillers.htm Det är ett jerkbait som funnits över 80 år i USA och Canada och fortfarande tillhör de fem fångstsäkraste och populäraste jerkbetena för Gädda och Muskie i USA. Själv har jag jerkfiskat framgångsrikt med Frank Suicks 9" Suick Thriller jerkbaits i olika färger sedan våren 1983. Det betet passar mig perfekt att jerkfiska Gädda med när vattentemperaturen ligger mellan +9 och +20 gr.C. Huggen är våldsamma och Suick håller för minst tusen Gäddor.
        Get a Suick and Go for the Monster Northerns! http://www.suick.com/history.htm
        Old Firehand
        www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

McTail...

Ursprungligen postat av Antoliad Visa inlägg
          Hej!

Tack på förhand! /Anton
          McTail utan tvekan.. Bland det bästa jag testat, en ny favorit!!
          Papegojan eller Lysröret!!

Kommentera

Håller med föregående mctailen är grym!
            Klart den bästa "tailjerken" som finns, lätt fiskad är den med...
            Bifogade filer
            www.brinksfiske.blogg.se

Kommentera

Håller bara med föregående talare om Mctailen, grymt skönt bete att fiska med, lätt fiskat. Enda som jag saknar med detta bete är att fiska det snabbt

Kommentera

Kjelle Lundberg Stalker är bland mina favoriter. extrem långsam sjunkande och enkelt att fiska.. tyvärr inte en av den billigaste

ungefär 30 cm lång med tailen

Kommentera

Helt klart McTailen du smeka hem den, smiska den så hårt du kan eller spinn hem den. Köper du en McTail så har du snart fler, MAN BLIR LITE KÄR I DEN.

Mvh Renz

Kommentera

Haha, tackar alla för tipsen. McTail verkar vara något de flesta avgudar
                    Mer tips uppskattas!
                    Och Old Firehand; Det betet var ju billigt! Då kan jag nog lägga en slant på ett sånt också, om det är så bra som du säger enda negativa är att jag inte får nått napp när jag "ögonfiskar" det, inte så snyggt :p. Men det struntar nog fisken i och det är säkert ett jätteeffektivt bete!

Mvh Anton

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                    11 svar
                    13 507 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg jimmy85