Har ni vågat berättat om er utrustning? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Har ni vågat berättat om er utrustning?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Har ni vågat berättat om er utrustning?

Hej fiskebröder och systrar.
    Jag läste en liten historia i en veckotidning om en gubbe som var lite orolig över att frun skulle sälja hans fiskeutrustning efter hans död, för den summa han hade sagt att den var värd. Han hade alltså "ljugit" lite om värdet!
    Så nu är jag lite nyfiken på er om ni har hållit er till sanningen eller om ni har sagt en liten vit lögn?
    Min bekännelse är nog att hon inte vet precis allt om min utrustning!

Skriv i vita arkivet eller vad det heter... vad grejorna är värda, men då blir det kanske en billig begravning....

Kommentera

Inte en chans att min respektive får reda på vad saker egentligen kostar, då lär det bli

Kommentera

Har inte "vågat" berätta det för mig själv. Svårt att räkna ut tycker jag när man bytt till sig en hel del och fått saker på annat vis. Men ibland undrar man när man håller på och letar efter ett visst bete och inte hittar det...

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Kommentera

Mina prylar precis som BBRFs har bara affektionsvärde...
          How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Tror inte min familj riktigt vet om hur mycket jag plöjt ner i fisket nej. Tror dock att dom skulle godkänna det om än lite krystat. Det är ju trots allt en
            väldigt bra och givande hobby..

Kommentera

Näee... Då skulle jag nog få ta mitt pick och pack och flytta.

Kommentera

Min dam vet precis vad mina grejor kostar men hon skall tiga eftersom hon äger skor för dubbla värdet! :P

Kommentera

Ursprungligen postat av Tollan Visa inlägg
                  Min dam vet precis vad mina grejor kostar men hon skall tiga eftersom hon äger skor för dubbla värdet! :P
                  Hahaha! Kung!

Min sambo vet nog också ungefär vad jag lagt ner i pengar genom de senaste åren, men hon är mer irriterad över att allt tar sån plats. Jag har därför sålt bort mer saker än vad jag skaffat de sista åren. Ingen idé att ha saker liggande hemma när man aldrig tar med dem i båten.

Och på tal om båt......där skulle jag nog behöva lägga ner mina pengar istället för på beten, spön och rullar. Om man i fortsättningen skall komma sig ut också. De senaste månaderna har man lagt ner mer tid på att svära åt diverse båtmotorer samt laga dem på ett sjukt eländigt många olika sätt än vad jag har lagt ner på att använda dem och fiska. Tyvärr.....

Så framöver nån gång så blir det en ny båt men inte enbart för fiske, för familjens skull så blir det även en sol/bad/vattensport/finåkarbåt på nått sätt. Inte någon sunkig skabbis alltså.
                  Jag tänkte mig ett stort kastdäck fram men det kommer att benämnas soldäck för att kunna få igenom någon familjeinvestering. Sen blir det nån 30-50 HK rorkultstyrd eTec till den tänkte jag mig, vill ha rorkult för att spara platsen som en stor pulpet tar upp.
                  Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Nej, om sambon min undanhåller kläder/skor hon inhandlat så behöver inte jag redovisa allt

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                    7 svar
                    1 522 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                    Startad av highfour, 2010-11-10, 13:34