Behöver exmpert hjälp!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Behöver exmpert hjälp!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Shimanos billiga är skit?
    Ticas verkar skitfina, kolla fiskefeber sida 35..!
    Tica GC eller GR verkar fina, beror på om du vill ha frambromsad eller bak?
    /Lazinko

Kommentera

För medelstora wobblers behöver du knappast grövre än 0.23, förutom vid jerkbaitfiske vilket nån redan påpekat. Polaren kör med 0.17 och det räcker också oftast. Med så tunga drag som runt 40g kan dock 0.17 spruta av spolen lite väl snabbt vilket kan resultera i ökad frekvens av wobblers som hakar upp sig på linan under utkast. Lite grövre lina brukar bidra till att bota det, 0.23 räcker.

Kommentera

Låter mycket bra!!

Tror jag satsar min slant på 0.23 då skulle jag tro...

nja jag har funderat på att skaffa jerk eller ett tyngre spö enbart till gäddfiske men det får nog bli lite senare.. Men just nu har jag ett bra haspel spö berkely secelt ligheting rod MVP 10-30g men funkar att kasta till och med en buster jerk testade en av martin "fiskmix" när vi var ute gick att kasta men man får ta det lungt bara!! Så spöt duger men rullen suger.. Hade jag 5000kr att spendera enbart på fiske just nu skulle jag nog köpa mig en shimano haspel till det här spöt och sen satsa resten på antingen en c3 5501 eller en amb JB ett jerkspö + drag och ett spö för tyngre gäddfiske med vanliga wobblers... Det är mycket man vill ha men ekonomin tillåter inte allt

Betalade nyss en trevlig räkning på bilförsäkring a nästan 3300kr alltid lika kul sen ska jag betala båtplats också
        Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
        14 svar
        3 125 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg uditsen
        av uditsen