hur vet du om jag hade bromsen i botten? jag hade den tillräckligt. kan varit en gädda. men en stor jävel
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Trasslet beror på?
Collapse
X
-
Tusen tack för dina goda råd!!!Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inläggDu ska kunna dra ut lina för hand utan att det tar stopp.Är den i Botten så går det inte .
Bästa är att ha den ganska hårt åtdragen å släppa på den efter mothugget,sånt lär man sig med tiden.
Sen ska du alltid släppa på bromsen när du inte fiskar då håller rullen längre .
/FredrikEn urusel fiskedag klår vilken bra arbetsdag som helst!!!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av rubik Visa inläggdu är 14 år, har stora problem med trassel när du fiskar. Att linan gick av när du körde med 0,25 och fick ett hugg tyder ju på att du inte har stenkoll direkt.
Så, tagga ner lite va
word!!!
Till Trådskaparen:
1: Tänk på att personer som svarar på dina funderingar faktiskt bryr sig om dig och vill bara hjälpa till och därför ska du bemöta dem trevligt även om du känner dig missnöjd!
2: Fiskesnack är ett offentligt ställe för alla fiskeintresserade personer och det är många som läser en tråd som du har skapat och kan lära sig mycket av dem som har erfarenhet, Jag hade t ex ingen aning om att man inte ska ha bromsen i botten när man inte fiskar och det var tack vore din tråd jag lärde mig det
3: Va tacksam om någon försöker hjälpa till!!! Får du fel svar så kan du väldigt enkelt förklara lite bättre och få mera korrekta svar i framtiden!
PeaceEn urusel fiskedag klår vilken bra arbetsdag som helst!!!
Kommentera
-
För det första, vad har din mormor att göra med att din lina trasslar sig? För det andra, folk försöker bara hjälpa dig men när du går till attack kanske dom inte vill att du ska få dina problem lösta
Ta det lugnt, ta åt dig kritiken lugnt och förstå vad dom skriver.
Jag råkar veta att just Abu Stamina-rullarna har en rätt kass linuppläggning, därav kan de övre linlagren pressa sig emellan de undre eller tvärtom. Det finns tyvärr inte mycket att göra åt saken när det är rullen som orsakar problemet, utan att möjligtvis byta till bra nylon -- som faktiskt är sjukt mycket tåligare än vad man tror -- eller byta till en smidigare rulle.
Kommentera
-
Okej, så jag ska tänka på att köpa en ny rulle då. Det hade jag visserligen redan tänkt mig men jag visste inte att den jag hade var så pass dålig. TackUrsprungligen postat av GbgRobin Visa inläggFör det första, vad har din mormor att göra med att din lina trasslar sig? För det andra, folk försöker bara hjälpa dig men när du går till attack kanske dom inte vill att du ska få dina problem lösta
Ta det lugnt, ta åt dig kritiken lugnt och förstå vad dom skriver.
Jag råkar veta att just Abu Stamina-rullarna har en rätt kass linuppläggning, därav kan de övre linlagren pressa sig emellan de undre eller tvärtom. Det finns tyvärr inte mycket att göra åt saken när det är rullen som orsakar problemet, utan att möjligtvis byta till bra nylon -- som faktiskt är sjukt mycket tåligare än vad man tror -- eller byta till en smidigare rulle.
Kommentera
-
Tror någon vaknat på fel sida.Ursprungligen postat av Jag SjälvSå jäkla upprörda folk blir? Samma sak om nån inte släpper i fisken, då blir det ett jävla tjat!
Skit i o hjälpa min mormor då? Vem bryr sig. Fan vad trött jag blir
Jag blir trött på sånna som dig med, ber om hjälp, men är sen otacksam.
Jag begär inte att man går ner på ngn som tack, men ett tack räcker gott och väl, eller
som i detta fall när svaret inte passade, kunde ju ett "tack, men nej ... " vara ett lämpligt svar.
Gbgrobin: Killen bad om hjälp för sin mormors räkning att vinna en fototävling i en annan tråd här om dagen, och leta reda på den så ser du att folk gladeligen gick in och röstade på hans mormor. Därför smög sig mormor in i denna tråden med
Kommentera
-
Jag förstår och jag vet att jag varit otrevlig, så jag ber om ursäkt till alla som tagit illa upp, speciellt jerklimpan.Ursprungligen postat av Robban_Öre Visa inläggTror någon vaknat på fel sida.
Jag blir trött på sånna som dig med, ber om hjälp, men är sen otacksam.
Jag begär inte att man går ner på ngn som tack, men ett tack räcker gott och väl, eller
som i detta fall när svaret inte passade, kunde ju ett "tack, men nej ... " vara ett lämpligt svar.
Gbgrobin: Killen bad om hjälp för sin mormors räkning att vinna en fototävling i en annan tråd här om dagen, och leta reda på den så ser du att folk gladeligen gick in och röstade på hans mormor. Därför smög sig mormor in i denna tråden med
jag blev bara lite irriterad när jag bad om en sak sen svarar han en sak som är uppenbart och som jag inte tyckte hade med saken att göra.
Förlåt alla
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 150 visningar