Varför inga storgäddor? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Varför inga storgäddor?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ja visst har man klubbat gädda under åren och man kan se dem runt 7 som du säger jerklimpan men väldigt sällsynta. Notdragningen har vart med där också sen unga år och de är inte ofta dom kommer men visst ibland men sällan kan de komma en klump. Ja visten är kristalklar och man får fiska både efter botten och ytan .
    Gös finns det absolut inte och lax och öring mycket dåligt nu också några satans idioter utrota dem för några år sen tog upp allt dem fick så glöm att åka dit för laxfiske dom släpper inte i några nya heller

Kommentera

Ursprungligen postat av 10spön Visa inlägg
      Ja visst har man klubbat gädda under åren och man kan se dem runt 7 som du säger jerklimpan men väldigt sällsynta. Notdragningen har vart med där också sen unga år och de är inte ofta dom kommer men visst ibland men sällan kan de komma en klump. Ja visten är kristalklar och man får fiska både efter botten och ytan .
      Gös finns det absolut inte och lax och öring mycket dåligt nu också några satans idioter utrota dem för några år sen tog upp allt dem fick så glöm att åka dit för laxfiske dom släpper inte i några nya heller
      Lyfter denna tråd då jag upptäckte att dom skulle ha 100:-/dag för trolling med 4 spön max . Vad tycker ni om detta ? Dyrt gäddfiske tycker jag...

Kommentera

Det blir gärna så i vatten där det sätts ut "ädelfisk", gäddfiskarna får sponsra laxfisktrollarna. Förhoppningsvis sätter gäddorna i sig en del smolt och blir stora och feta....

Kommentera

Ursprungligen postat av Kassoren Visa inlägg
          Lyfter denna tråd då jag upptäckte att dom skulle ha 100:-/dag för trolling med 4 spön max . Vad tycker ni om detta ? Dyrt gäddfiske tycker jag...
          Tycker jag verkligen inte! I "vår" sjö är det 120:-/dygn alt. 5 dygn för 240:-. Vill man trolla får man lägga ut ytterligare 540:- och då gäller max två spön per kort. Dragrodd är dock tillåtet utan trollingtillägget.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
          14 svar
          3 125 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg uditsen
          av uditsen