Ismete hjälp. :) Titta !!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ismete hjälp. :) Titta !!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ismete hjälp. :) Titta !!!

Tjena , tänkte höra lite hur folket där ute resonerar om olika ismete prylar osv. vet att det är ett tag kvar , men tänkte redan nu börja se över sakerna .

Tänkte köpa 6st ismetespön+rullar. tror ni att det skulle duga bra med Wiggler Ismetespö 4' Mjuk , eller ska man ha ett utav dem styvare spöna ?
    + tex Wigggler SBC60.
    En enklare rulle typ Amb.6000 storlek för isfiske eller då man inte vill lägga så mycket pengar. eller ska man kanske lägga mer pengar på en bättre rulle ?

eller kanske Abu Commodore Ismetespö 3,6' ? ,

1. vilka spö anser ni vara bäst ?`ska istort sätt bara ismeta gädda med dem.

2.ska man lägga några 100lappar mer och få en bättre rulle eller tror ni att dem skulle duga ??

3 ge gärna andra förslag och tips , allt är välkommet.

4 ÖS PÅ MED SVAR NU !!

Tack på förhand, / Simon"måsteköpanu"Lantz
    [FONT="Palatino Linotype"]The pike is the winner of all fights, without the fight against me ![/FONT]

Det beror på vad slags fisk du er efter. Jag fiskar mest Röding och Öring. Då har jag sjölv gjord ett spö som jag användar en liten multiplikator rulle på. Jag har oxå tre spö med mjuk tupp och åpen haspel rulle som jag användar når jag har med gästar på fiske.
    Skal jag meta gädda så användar jag stativ till spöet så at inte gäddan drar spöet ned i holet.
    ><)))(°>

www.aurebu.com
    www.countryfisher.org

<°()))><

Kommentera

gädda skrev jag ? tack iaf !
      [FONT="Palatino Linotype"]The pike is the winner of all fights, without the fight against me ![/FONT]

Kommentera

har testat både styva och mjuka spön och jag gillar iallafall dem mjukare bättre. jag kör med 4st ambassadeur 4600 vilka jag tycker är grymma då dem är lika breda på båda sidorna eller dem välter inte iallafall då jag har en batteriklämma där fram och ändbutten på isen. köp begagnade amba på typ tradera och smörj upp dem.. behöver ju inte va värsta kastmaskinen direkt.

Kommentera

ok ok , tack för tipsen , vad ungefär går en begangad amb. rulle på då ? tack på förhand !

Kommentera

Styva spön!!!
            Feskepöjk

www.freewebs.com/specimenstalkers

Kommentera

Kör gula stoxdal, ganska styva spön men mycket bra drillegenskaper. Ambassadeur är att föredra, du behöver inte större än 5000 egentligen. Ett gult stoxdal kostar en hundralapp max. En begagnad amba ca: 400kr på tradera. Lycka till med ismetet i september
              Zebaztian ZzZ

Kommentera

350-600 e väl rimligt för en begagnad amba med några år på nacken. och nylonlina ska det va på..

Kommentera

tackar för tipsen , får se lite hur jag gör , någon som vet något om kinetics ismete rullar ?? är dem något att ha ?

Kommentera

Mieko har haft deras egna ismeteset till kanonpris.. Tror det var typ 1600 spänn för 6 spön + rulle o lina... Skicka mail till dem å hör om de får in i vinter igen... Tycker själv det är overkill med ambarullar på ismeteset. Okuma classic, eller om du får bra pris magda funkar bra annars, magda pro rullarna funkar ju även perfekt för trolling med...
                    http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                    11 svar
                    13 571 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg jimmy85