Tänkte höra med er om ni också upplevt att dom blivit mycket sämre i kvalitet.Dom äldsta håller en hög klass men sista 4 ja köpt har tappat färgen efter några snipor! I helgen hände något ännu värre en 4a kilos bröt av öglan till fjäderringen på en shalow tånglake som va ny o efter 2 gäddor också mist en del färg som flagnat av!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vad har hänt med buster jerk!
Collapse
X
-
Har bara fiskat jerk ett år nu så kan inte jämföra med hur dom äldre var.
Men håller dock med om att färgen lossnar extremt lätt.
Polarn köpte en hotpike som de bara spruta loss färg om. Tror
inte ens han fick ett hugg på den innan de börja lossna och de var
redan på första turen. Efter 3 pass fanns de ingen färg kvar på ena
sidan. Han lyckades få den utbytt i affären i alla fall.
Har en i samma färg, inte lossnat lika mycket men dock så bör den pensioneras
snart. Visserligen fått grymt mycket fisk på den men minns att färgen lossna
grymt snabbt. Lika dant med dom flesta bj's. Tycker dock att wolfcreek färgerna
håller mycket bättre samt söders färger som jag har några av.
Kommentera
-
Ämnet har diskuterats tidigare, lacken på de nya BJ-betena suger fjärtarna ur döda änder!Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......
Slår du mig så är du värdelös! Så det så!
Läs min fiskeblogg:
http://blogg.fjallfoto.se
Kommentera
-
Bitmärken är fint på betena, då vet man att de funkar. Men det skall vara små märken av tänderna och inte hur mycket färg som helst som försvinner, en sån grej tyder på dålig kvalitet.Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......
Slår du mig så är du värdelös! Så det så!
Läs min fiskeblogg:
http://blogg.fjallfoto.se
Kommentera
-
LV-1? vad är det.Ursprungligen postat av woffe70 Visa inläggDoppar mina 6 gånger i LV-1, dom blir snyggare och håller bra mycket längre.[FONT="Comic Sans MS"]A bad day of fishing is better than a good day at work![/FONT]
Kommentera
-
LV-1 är en enkomponents polyeuretan lack som är till betonggolv egentligen, finns trådar här på FS om den. Det bästa är att du inte behöver bygga torkhjul till den, bara att doppa låta det värsta rinna av hänga upp vänta 20-30 minuter doppa igen. Efter att ha kört 6 gånger så tar det ca:48h innan det har härdat ordentligt. När man använt ett bete och det börjar bli lite repor och märken så är det bara att slipa ner det värsta med 220 papper och doppa en gång så är det som nytt. nu är det inte färgen som tar slut på mina BJ utan oftast nosöglan. En dunk på en liter räcker till bra många beten och kostar ca: 250-270 kr med frakt, Finns på solmaster.se, jag kontaktade John Blomfeldt och han fixade en dunk åt mej. Men om du är intresserad finns det bra trådar här på FS med mera info.Ursprungligen postat av Adiz Visa inläggLV-1? vad är det.
Kommentera
-
Okej, tack så mycket! är det nödvändigt att doppa 6ggr? är det inte lite "overkill" ?Ursprungligen postat av woffe70 Visa inläggLV-1 är en enkomponents polyeuretan lack som är till betonggolv egentligen, finns trådar här på FS om den. Det bästa är att du inte behöver bygga torkhjul till den, bara att doppa låta det värsta rinna av hänga upp vänta 20-30 minuter doppa igen. Efter att ha kört 6 gånger så tar det ca:48h innan det har härdat ordentligt. När man använt ett bete och det börjar bli lite repor och märken så är det bara att slipa ner det värsta med 220 papper och doppa en gång så är det som nytt. nu är det inte färgen som tar slut på mina BJ utan oftast nosöglan. En dunk på en liter räcker till bra många beten och kostar ca: 250-270 kr med frakt, Finns på solmaster.se, jag kontaktade John Blomfeldt och han fixade en dunk åt mej. Men om du är intresserad finns det bra trådar här på FS med mera info.
/ adam[FONT="Comic Sans MS"]A bad day of fishing is better than a good day at work![/FONT]
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 127 visningar