Ursprungligen postat av daikai1
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Realisation, Rabatt, Konkurs, Utförsäljning. TIPS!!
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggHar man rea så länge så blir priserna enligt lag ORDINARIEpriser. Jag vet inte var gränsen går (2 veckor, 3,4?).
Kommentera
-
Off topic
Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggHar man rea så länge så blir priserna enligt lag ORDINARIEpriser. Jag vet inte var gränsen går (2 veckor, 3,4?).
Så, back to topic.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av lex Visa inläggOff topic
Det finns ingen fastställd gräns för hur länge en rea kan vara. För att det ska vara frågan om rea ska tre rekvisit vara uppfyllda, 1 försäljningen ska ske under begränsad tid, 2 till väsentligt nedsatta priser och 3, varorna ska finnas i det ordinare sortimentet. Enligt Marknadsdomstolen kan en rea enligt praxis pågå upp till två månader, men detta är inte fastställt som ett max då man får ta olika omständigheter i beaktning (alltså se från fall till fall.).
Så, back to topic.
En sak är säker (back to topic) - Sportfiskedepån säljer ut spön, ambassadeurer etc. just nu!sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Arvika Fiskecenter har 50% på alla spön tror jag.
En notering: Alla som har koll på logistik vet att det kostar att ha saker i lager, så kallad kapitalbindning. SÅ därför är det många som säljer ut för +- 0 kr i vinst..
Kommentera
-
Ursprungligen postat av boman1979 Visa inlägg70 % på fiskegrejer kan man inte ha. Jovisst om man har ett påslag som är 3 gånger högre än andra butiker, och sedan sätter 70% på det priset. Då säljer man kanske lite under andra priser.
Ge gärna ett exempel på en vara med -70 % för att överbevisa mig.
-70 % på ett Shimano rulle som kostar 1000 sek skulle alltså vara 300 sek. En rulle som har ett rekommenderat pris på 1000 sek kostar från grossist 500 sek netto + moms 25 % =610 sek.
Butiken tjänar alltså 390 sek på denna vara. Ger man -20 % rabatt på 1000 sek blir det alltså 800 sek. Då är det 190 sek kvar för butiken. Ger man -40& blir det 600 sek som då blir plus minus noll. Man har gett bort varan...
Det du inte tänker på är att om butiken har köpt in en vara för 500:- och sedan sätter ett rekommenderat pris på 1000:- så innebär det inte att de är lika för butiken om dom ger 50% eller 70% realisation. Om dom har en vara vill de givetvis få så mycket som möjligt för den men de vill inte sätta så högt att den inte blir såld. Vilket innebär att om butiken har köpt in varan för 500:- i hopp om att den ska bli såld för rekommenderat pris och den visas att den inte blir det så tjänar de ju mer på att sälja varan för 300:- än att behöva slänga den för att den inte blir såld.
Kommentera
-
Fiske & Fiskar i Malmö har lagerrensning, 20-70% på en massa grejer. www.fiskefiskar.se
Dessutom har de 20% på allt i butiken som är till ordinarie priser (brukar handla där, så jag vet att de inte ändrat priserna bara för en "rea" som en del andra handlare tycks göra). Dessa 20% gäller bara i butiken, inte i webshopen.
Finns inte så mycket erbjudanden på deras hemsida (deras webshop är inte den bästa), men mycket fynd att göra i butiken. Trevliga gubbar är de också.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16
|
22 svar
3 447 visningar
0 gillar