UL-spö, Jerk-spö tips? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

UL-spö, Jerk-spö tips?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• UL-spö, Jerk-spö tips?

Hej tänkte inhandla ett UL sett som jag ska trolla med, alltså lättare wobblers samt dropshota/jigga. Maxpris för hela UL-settet(rulle+spö): 1000:-

Har aldrig jerkfiskat förr men tänkte börja nu till sommaren och vill inte inhandla något helt skit men dugligt. Maxpris för hela jerk-settet(rulle+spö): 1500:-

Kan ni tipsa om några prisvärda sett som stämmer in på de där kraven? Länka gärna! Är hemskt tacksam för svar! //Pelle
    Senast ändrad av 1Pelle2; 2010-11-08, 00:15.

Svårt att hitta bra jerkset för den summan men om du kollar olika fiskebutikers hemsidor kan du nog hitta nåt jerk och UL-set.
    Om du inte vet några hemsidor kan jag skriva ner några.
    Annars hittade jag både jerk och UL set på www.olssonsfiske.se för olika priser.
    Senast ändrad av abborrfiskar´n; 2010-11-07, 22:14. Anledning: Lade till förslag

Kommentera

Japp, tror du detta funkar? http://www.berras.se/se/art/jerkset-start.php

Kommentera

Jag tror inte den rullen håller nå länge tyvärr.
        För lite lättare jerk med drag upp till 50gr så kanske det håller ett tag men det kommer inte hålla i längden!

Prova att hitta ett beggat set istället!

Kommer en annons här på sidan snart med ett bra set till en rimlig peng!

/ Henke

Kommentera

Jag köpte en Shimano Catana 100 på FishingMart för typ 250-300kr och den funkar prima, kolla på Shimanos rullar så hittar du rullar i alla prisklasser.
          De har också spön som jag själv inte har någon erfaranhet av men de har fått bra kritik, kolla på Jaxon haspelspön och sedan Jiggspön så hittar du UL spön mellan 2 och 3m så är det vara att välja. Annars så finns det massor med UL spön under 700kr här i Svealand också.

Ang jerksettet så fungerar den rullen INTE bra till jerk, hade en sådan när jag började.
          Mitt tips är att beställa rulle (och spö om du vill, kan rekommendera Shimano Compre/Convergence) från USA, där får du en Ambassadeur C4 för typ 7-800 (kanske billigare nu när dollarn är låg).
          Om du köper en C3 eller C4a så har du 7-900kr kvar att köpa jerkspö med, du kan köpa något Savagear spö för det priset men jag skulle köpa något begagnat.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
          14 svar
          3 123 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg uditsen
          av uditsen