Ursprungligen postat av Tollan
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Locka tjejer till fisket?
Collapse
X
-
Jag vill inte heller fiska med dinUrsprungligen postat av Tollan Visa inläggEfter viss eftertanke så kan jag väl kort och gott säga såhär..
Vill mycket gärna ha fler tjejer inom sportfisket sålänge det inte
är min
A) Fru
B) Flickvän
C) Älskarinna
D) Syster
E) Mor
F) Någon med något sorts släktskap till mig

A fru
B flickvän
c älskarinna
d syster
e mor
f någon i din släkt
Däremot tar jag gärna med min
A fru
b ?A bad days fishing is better than a good day at work.
http://tenkarasverige.blogspot.com/
http://www.salmosalarfishing.se
Kommentera
-
Googlade runt lite och hittade en del bloggar där tjejer som gillar att fiska skriver att dom köpt en Okuma Calynn "Femme Fatale" haspelrulle och ett matchande rosa spö, även det från Okuma. Finns tydligen även som lågprofilare med samma namn. Att många (men kanske inte alla) tjejer faktiskt gillar rosa är nog ingen större hemlighet eller något att hymla om.
Och till skillnad från första inlägget i tråden så är nog det här fullt användbara grejer. Finns nog hos många välsorterade handlare skulle jag tro, åtminstone haspelrullen. Tror inte jag själv sett lågprofilaren i någon butik men någon annan kanske har sett dem med?Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/
"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson
Kommentera
-
Blev lite sugen på att skaffa småtöserna varsitt set.Ursprungligen postat av Träben Visa inläggSnubblade över denna på nätet, och var bara tvungen att dela med mig till er andra här på FS:
Kanske ett bra sätt (set) för att lock fler tjejer till sportfisket? Eller kanske inte. Billigt iaf.
A bad days fishing is better than a good day at work.
http://tenkarasverige.blogspot.com/
http://www.salmosalarfishing.se
Kommentera
-
Med andra ord som vilken dammkarp som helst. Vad du glömde var att vissa dagar i månaden räcker det med ögonkontakt för att de ska hugga. Dessa dagar är det rutinerade players/specimen hoppas på.Ursprungligen postat av micke g Visa inläggDet beror ju på vilken sorts tjej man är ute eller eller vill locka till fiskeplatsen. Ett bra grundmäsk är olika sorters smink, det brukar locka de flesta. Sen kan man krydda med olika komponenter beroende på vad man är ute efter. Partytjejer brukar dras till sprit i olika former, för mig har så kallad alkoläsk och söta viner funkat. Är man ute efter betestjejer för att fånga de större madamerna är ju leksaker oslagbart. Sen finns det "omöjliga" tjejer som är svårare, då får man pröva det mesta som tråkiga svartvita filmer och tjocka böcker till exempel. Ett par dagar i månaden kan alla tjejer vara svåra att få till det med, då kan choklad, blodpudding och blommor funka.
Lycka till!
Själv är man ju toffel och skaffat sig en intresserad tjej. Borta var de dagar då man ligger i soffan och glor på varann och undrar vad man ska hitta på. Genast hade man någon som var på. Bara det inte är för kallt, långt bort, jobbigt, tidigt etc. Då åker jag själv. Men minst 50% är hon med. Och då räknar jag inte med de planerade turerna. Så det borde bli uppemot 75-80%.
Ni som vill ha fisket för er själva antar jag jobbar ihop med era fruntimmer. Annars är det ju lite sorgligt att ni inte vill umgås med dem när ni är lediga. Hur ska det gå när ni skaffar ungar. Ska ni dela upp dem då också.
-Nej tyvärr kan ni inte träffa pappa i helgen för han ska fiska. Men ni får ju träffa honom nästa helg när jag ska på en weekend till Barcelona med vänninnorna.
Är det inte bättre att bli sperma donatorer då och hoppas att "sonen" söker upp er när han är i rätt ålder för att hinna, orka och tåla ert tempo. Och hoppas han är/blir intresserad.
Vilket nog blir svårt. Mina föräldra brukar säga att jag är tillverkad under ett gösmetepass. Medan lillebrorsan är tillverkad i lägenheten. Och honom får man tjata på för att följa med.
Kommentera
-
Jag förstår lite av ditt tänk men alla, och då menar jag alla (kvinnor, män och t.o.m. barnen), måste få "komma ifrån" och ladda batterierna på egen hand ibland. Tänk på de som har en partner som hatar fiske. Ska de då sluta med sin hobby? Eller ska man skiljas bara för att man inte delar alla intressen i familjen?Ursprungligen postat av Fiskarn0383 Visa inläggMed andra ord som vilken dammkarp som helst. Vad du glömde var att vissa dagar i månaden räcker det med ögonkontakt för att de ska hugga. Dessa dagar är det rutinerade players/specimen hoppas på.
Själv är man ju toffel och skaffat sig en intresserad tjej. Borta var de dagar då man ligger i soffan och glor på varann och undrar vad man ska hitta på. Genast hade man någon som var på. Bara det inte är för kallt, långt bort, jobbigt, tidigt etc. Då åker jag själv. Men minst 50% är hon med. Och då räknar jag inte med de planerade turerna. Så det borde bli uppemot 75-80%.
Ni som vill ha fisket för er själva antar jag jobbar ihop med era fruntimmer. Annars är det ju lite sorgligt att ni inte vill umgås med dem när ni är lediga. Hur ska det gå när ni skaffar ungar. Ska ni dela upp dem då också.
-Nej tyvärr kan ni inte träffa pappa i helgen för han ska fiska. Men ni får ju träffa honom nästa helg när jag ska på en weekend till Barcelona med vänninnorna.
Är det inte bättre att bli sperma donatorer då och hoppas att "sonen" söker upp er när han är i rätt ålder för att hinna, orka och tåla ert tempo. Och hoppas han är/blir intresserad.
Vilket nog blir svårt. Mina föräldra brukar säga att jag är tillverkad under ett gösmetepass. Medan lillebrorsan är tillverkad i lägenheten. Och honom får man tjata på för att följa med.
Ska jag lägga ett "seriöst" pass efter t.ex. karp så gör jag det hellre med en specimenkompis än tråkar ut fru och barn. Efter en helg utan en enda landad fisk så börjar nog t.o.m 5-åriga dottern undra om pappa är riktigt normal. Fiske med familjen får bli av lite enklare slag - för de flesta, tror jag.
Alla får leva sina familjeliv som de vill - så länge ingen blir sårad. I min familj gör vi det mesta tillsammans (jag, fru och dotter), sedan så vill man ibland vara "barnledig" och hitta på något med sin partner, ibland så är jag själv med dotterna (åker pulka, strövar i skog, spanar karp etc.), frugan har pysseldag med dottern... listan kan göras lång. Sist men inte minst hittar man på grejer på egen hand (killkväll, fiske, tjejkväll, scrapbooking...). Det finns inget recept på hur en familj ska funka rent praktiskt. Själv tycker jag att det hade varit konstigt och tråkigt om alla alltid måste göra allt tillsammans. När man bildar familj så får man givetvis satsa mest på familjen men man slutar inte vara en individ för det
Även detta är en bra sak att lära sina barn.
sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Men varför är det så få tjejer som fiskar? Har det med gener eller uppfostran att göra? Jag själv tex kan gå själv och fiska, blir lite manisk tom. Många kompisar likaså. Men när det gäller tjejer är det få som får det där maniska i sig.Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/
Kommentera
-
Jag tycker det är helt perfekt att ha en sambo som gärna följer med ut på fisket! Ta bara som exempel när vi var i USA nu. Hade inte hon varit fiskeintresserad så hade jag knappast kunnat fiska till exempel Bass i New York, "cutthroats"(en underart av öring) i Yellowstone, Stingrocka i San Francisco, Blue Marlin på Hawaii, Catfish i San Antonio och Haj i Key West... Ni som säger att fisket är eran "fristad" vafan, om ni inte vill umgås med era respektive borde ni ta en funderare på erat förhållande. Jag menar, det är väl inte som att ni sitter i knäet på varann hela dagarna ändå? Sen att man även måste göra saker själv, visst men Jag tror att de flesta här är lika fisketokiga som mig, dvs minst 2-3ggr i veckan. Om man sen kan få med personen man älskar en nån av dom gångerna så är det väl ändå något positivt. Lägg märke till att jag inte menar som ett plåster som ALLTID följer med... Ähhh, ni är bara rädda att tjejen er ska få större fisk än ni fångat!Fiskefokus - min alldeles egna fiskeblogg.
Kommentera
-
Jag vet att du förstod innebörden av mitt inlägg innerst inne. Menade mer till dem som var ensamstående och bävade för att hitta någon som gillade fiske eller de som ägnade sitt liv som småbarnsföräldrar åt att jaga drömmen om att fånga fisken långt-bort-i-stan. Istället för att vara föräldrar. Och lämnar det jobbet åt sina respektive.Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggJag förstår lite av ditt tänk med alla, och då menar jag alla (kvinnor, män och t.o.m. barnen), måste få "komma ifrån" och ladda batterierna på egen hand ibland. Tänk på de som har en partner som hatar fiske. Ska de då sluta med sin hobby? Eller ska man skiljas bara för att man inte delar alla intressen i familjen?
Ska jag lägga ett "seriöst" pass efter t.ex. karp så gör jag det hellre med en specimenkompis än tråkar ut fru och barn. Efter en helg utan en enda landad fisk så börjar nog t.o.m 5-åriga dottern undra om pappa är riktigt normal. Fiske med familjen får bli av lite enklare slag - för de flesta, tror jag.
Alla får leva sina familjeliv som de vill - så länge ingen blir sårad. I min familj gör vi det mesta tillsammans (jag, fru och dotter), sedan så vill man ibland vara "barnledig" och hitta på något med sin partner, ibland så är jag själv med dotterna (åker pulka, strövar i skog, spanar karp etc.), frugan har pysseldag med dottern... listan kan göras lång. Sist men inte minst hittar man på grejer på egen hand (killkväll, fiske, tjejkväll, scrapbooking...). Det finns inget recept på hur en familj ska funka rent praktiskt. Själv tycker jag att det hade varit konstigt och tråkigt om alla alltid måste göra allt tillsammans. När man bildar familj så får man givetvis satsa mest på familjen men man slutar inte vara en individ för det
Även detta är en bra sak att lära sina barn.
Du borde prova ett pass med min sambo när hon är på fiskehumör. Då är det jag som får be om att få åka hem. Vi våras spinnfiskade vi i en sjö och fick ett gäng gäddor. Sen var det dött i ett par timmar. Vem var sugen på att åka hem. Inte hon. Hon har dessutom 8 systrar som alla slåss om att få följa med ut.Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inläggMen varför är det så få tjejer som fiskar? Har det med gener eller uppfostran att göra? Jag själv tex kan gå själv och fiska, blir lite manisk tom. Många kompisar likaså. Men när det gäller tjejer är det få som får det där maniska i sig.
Precis. Vi har varit i Egypten och fiskat nilabborre 2 gånger. Och bägge gångerna har hon fått större än mig. Hade jag haft besvär med att hävda mig hade jag avslutat vårt förhållande. Men jag har fortsatt utbilda henne i fiskemetoder för att ha en vän för livet. Fluga, predatormete och bottenmete efter vitfisk hade hon aldrig provat på innan. Nu är det hon som vill åka och fluga båge, meta gädda och färna/brax/ruda. Min favorit metod trolling blir mindre och mindre av. Men då har jag andra jag kan åka med. DVS jag kan åka utan henne om jag vill. Dessutom vill hon inte åka ut på V-sjöarna i 1.5 m vågor som en annan.Ursprungligen postat av Discharged Visa inläggJag tycker det är helt perfekt att ha en sambo som gärna följer med ut på fisket! Ta bara som exempel när vi var i USA nu. Hade inte hon varit fiskeintresserad så hade jag knappast kunnat fiska till exempel Bass i New York, "cutthroats"(en underart av öring) i Yellowstone, Stingrocka i San Francisco, Blue Marlin på Hawaii, Catfish i San Antonio och Haj i Key West... Ni som säger att fisket är eran "fristad" vafan, om ni inte vill umgås med era respektive borde ni ta en funderare på erat förhållande. Jag menar, det är väl inte som att ni sitter i knäet på varann hela dagarna ändå? Sen att man även måste göra saker själv, visst men Jag tror att de flesta här är lika fisketokiga som mig, dvs minst 2-3ggr i veckan. Om man sen kan få med personen man älskar en nån av dom gångerna så är det väl ändå något positivt. Lägg märke till att jag inte menar som ett plåster som ALLTID följer med... Ähhh, ni är bara rädda att tjejen er ska få större fisk än ni fångat!
Dessutom har hon bestämt att det är roosterfish som gäller nästa resa vi gör. Man kan väl inte annat än ta emot antar jag.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
12 963 visningar