Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Locka tjejer till fisket?
Collapse
X
-
Jo den här produkten är ju riktigt pinsam, men samtidigt väldigt komisk.
Okuma hade (har?) ju sin Calynn-serie, men även här envisas de med att köra på rosa bara för att det är en tjejgrej. Blir ju egentligen samma sak som barbie-spöt, men okumasetet är ju iaf användbart på riktigt.
Den enda punkt jag möjligtvis kan tänka mig att man behöver "tjejanpassa" fiskeutrustning på är storleken. Tjejer har väl generellt mindre händer än män, varför en del utrustning nog kan upplevas otymplig och klumpig.
Men gärna fler tjejer inom fisket (bara de lär sig ha lite bättre tålamod...
)
Senast ändrad av Träben; 2010-11-29, 12:25.
Kommentera
-
Är det bara jag som tycker att rosa fiskegrejer är lite stereotypiskt och ganska löjligt? Visst, tjejer är tjejiga, men det behöver inte vara just rosa för att dem fiska med det. Likadant som att killar borde ha ett spö täckt av eldsflammor, öl- och blodstänk samt nakna brudar på handtaget...
Kommentera
-
Upps, där väcktes ett ha begär jag inte förutsett...Ursprungligen postat av GbgRobin Visa inlägg...killar borde ha ett spö täckt av eldsflammor, öl- och blodstänk samt nakna brudar på handtaget...
- Var det bara ett bra spö skulle jag klippa till direkt 
Håller f.ö. med, tror inte direkt att rosa rullar/spön lockar tjejer till att testa fiske - kunde man däremot göra fiskarna rosa och o-slemmiga så...
Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden
):
En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...
Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)
Kommentera
-
heheUrsprungligen postat av KalleTking Visa inläggJag som trodde att vi män fiskar för att komma ifrån våra tanter en stund...
Men intressant fråga egentligen: vill folk ha mer tjejer inom fisket, eller ska vi män få "va ifred"?
Låt höra vad ni tycker nu!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
|
7 svar
1 517 visningar