Originally posted by Raven
ALQ, anledningen är att förtydliga skulle jag tro. Och olika människor från olika ställen har olika synsätt på fisk och fiske. Man kan se tydliga samband mellan olika folkgrupper och hur fisket går till, precis som med många andra saker i samhället. Ser man inte detta, är man bara naiv, inte präktig som många vill få det till.
ALQ, anledningen är att förtydliga skulle jag tro. Och olika människor från olika ställen har olika synsätt på fisk och fiske. Man kan se tydliga samband mellan olika folkgrupper och hur fisket går till, precis som med många andra saker i samhället. Ser man inte detta, är man bara naiv, inte präktig som många vill få det till.
menar du att man kan göra en bedömning av en individ baserat på hårfärg, sexuell läggning, handikapp mm mm?
sorgligt, isåfall.
om du läser Henrik´s inlägg en gång till, så ser du att det INTE står något om hur han behandlade fisken (det första inlägget). utan det står bara att det var en "turk som vevade upp en gädda". jag vidhåller fortfarande att det är ett nedlåtande och trångsynt sätt att beskriva en annan människa. sedan får du och alla andra tycka att jag är "präktig", eller vad som helst som behagar er. jag vet var jag står, och det börjar framträda var ni står...
för mej är iaf turk inget skällsord. Om jag åkte till turkiet och dom kallade mej "den där svenska killen" skulle jag inte ta illa upp alls. Jag spelar fotboll med invandrare varje vecka och ofta ber dom mej att få följa med och fiska. Och precis varenda en av dom utgår från att nu ska vi klubba allt. och köttet ska in i frysen. Jag vägrar såklart och försöker förklara men det går bara inte in så jag har lessnat. Det är inga fördomar. Det bara är så. Jag tror att sverige är ett av länderna som är längst fram med C&R. Undrar om nån reagerat om jag skrivit "turkisk kille" Hade jag varit rasist hade jag använt helt andra ord.
Kommentera