undervattenskamera - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

undervattenskamera

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Riktigt nice med en sån där kamera får väl bli att köpa en sån om några år
    Min blogg Min youtube channel Fiske+Båtar=Livet

Kommentera

Köpte precis en VEXILAR FISH SCOUT 1000 UNDER WATER CAMERA LCD på eBay. 3500 kr med frakt. Ska bli kul o testa på trollingriggen. Återkommer när jag testat den i vår.

Kommentera

pryltokig-ja
        spännande-förmodligen
        roligt-absolut

Kommentera

Precis fått hem kameran, blev en 400 hundring dyrare då tullen troligtvis röntgat paketet. Praktiska väskor med, fästen för djuprigg, led belysning på kameraenheten som man kan variera i styrka, fäste att lägga över borrhålet, även väskan för skärmen har ett utdragbart fäste. Imorgon ska det ut och borras hål i dalälven, återkommer med rapport om hur den funkar.

Kommentera

Bra att ha om man gjort en tavla =)

Kommentera

Jag byggde en egen fjärrstyrd kamera istället..

Kommentera

Xenenfire, har du nån bild på bygget?

Gopros kamera kanske kan vara något nästa säsong, den ska komma med wifi för livestreaming, till IPhone om jag begripit rätt.
                Ola

Kommentera

Såg i detta inlägg att en del kameror var väldigt dyra har själv köpt en som man kan ha vertkalt horisontalt eller släpa efter båten djup ner till 20m.
                  Denna säljs i sverige http://www.piscari.se/Aqua-Spy-7000-...k/Produkt_srk/ för 3499.-
                  jag har en motsvarande fast den ligger i annan väska, vad jag kollat samma tillverkare på båda.
                  Jag tycker den fungerar bra stora minus på den som säljs i sverige är ju att i det skyhöga priset ingår inte inspelningsenhet, man kan bara titta på skärmen. Själv direktimporterade jag en från kina förra året gav 1800.- inkl en inspelningsenhet som även hade en liten kamera att ha på kepsen om man vill filma action när man fiskar.
                  Längst ner länk till två klipp med kameran. Tyvärr vart det inte så mycket båtfiske att vi filmat något roligt men bifogar två tester i hamnen.

Här en länk till en handlare som säljer den jag köpte men tyvärr lite dyrare än jag gav, min handlare har inga inne nu, troligen först i maj/juni 2012
                  China Wholesale Cheap Best Electronics, Cell Phones, Gadgets, Toys, 3D Printers, Sports, House Goods, Apparel & Jewelry, Healthy & Beauty, and more Online.

Här har du två filmklipp gjorda med kameran vid det första var det väldigt strömt och skitigt i vattnet

Nedan två klipp med kepskameran som var med den inspelningsenhet jag köpte

Senast ändrad av hobbyfiske.se; 2011-11-06, 22:45.
                  Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
                  Nu även blog på gylta.blogspot.com
                  Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Kommentera

Det var ett rejält mothugg i första klippet med kepskameran, häftigt.
                    Det vore fräckt om man kunde få till det med båda kamerorna samtidigt.

Men det är ju lite svårt, åtmoinstone om man är fiskeintresserad eftersom man inte vill lägga en massa tid på att filma när man kan fiska.

Det där såg ut fungera ganska bra.

Tyvärr har jag just beställt en Gopro, hoppas att man får till det med en sån också.
                    Ola

Kommentera

Jag riggar en videokamera som filmar fiskeplatsen antingen på land eller på båten om vi är ute den filmar oavbrutet i 4tim sedan byter man sd-kort, och ibland kombinerar jag med kepskamera. Har precis skaffat en som man kan ha på linan men ej kopplad till monitor, men den kommer att användas vid vertikalt fiske från båt till våren, risken är ju stor att den annars kan fastna i tex botten. Den som klippen kommer ifrån skall jag mest ha för att försöka få fina miljöbilder under vattnet från fiskeplatserna.
                      Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
                      Nu även blog på gylta.blogspot.com
                      Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                      11 svar
                      13 519 visningar
                      0 gillar