Rapal Magnum - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rapal Magnum

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Kollade in på normarks hemsida nu. Verkar som om magnumen är helt borta från normark iallafall. Det enda possitiva bland rapala modellerna jag bläddrade igenom är nog att den gamla abborrfärgen är tillbaka i SSR. Men att en SSR har ett ca pris på 189:- skrämmer en del. Här hemma har vi haft 2 för 180. Så det blir ett prispåslag på över 100%.

I värsta fall får jag väl byta bort de magnum jag har mot någons Storm deep thunder 15.

Kommentera

Jag är helt övertygad om att Rapala inte kommer att sluta med magnum, troligen är det bara så att Normark inte kommer ta hem den mer pga liten efterfrågan.

Kommentera

Hej Old Firehand

Mkt bra tips att måla om GFR wobblerna. Jag skall prova det. Vad använde du för färg när du målade om dom?

Kommentera

Ursprungligen postat av Skitmörten Visa inlägg
          Hej Old Firehand

Mkt bra tips att måla om GFR wobblerna. Jag skall prova det. Vad använde du för färg när du målade om dom?
          Hej Klas Johansson;

Det var inga märkvärdiga färger jag använde till att lacka mina wobbler och fiskekompisarnas när jag lackade nya wobbler och lackade om gamla. Vanlig Servalack i 1/4-liters burkar var vad jag hade råd att köpa som tonåring på 1950-talet. Efter några år kom jag på att skydda lacken med Rustibus golvplast. Då höll wobblerna för massor av gäddhugg.

Tjock ugnsfolie använde jag ofta och limmade fast den tillklipppta aluminiumfolien med Karlssons klister på wobblerns båda sidor. Innan klistret på wobblerns silverblanka foliesidor torkat använde jag en strumpsticka och ritade vågformat fjällmönster på båda sidorna. Fick jag tag på guldfolie kunde jag klä wobblerna med guldsidor.

Åren 1955 - 1975 var min egen wobblertillverkning vintertid liksom en riktigt lönsam hobby i den allt kostsammare fiskehobbyn. Genom att experimentera med kända färgmönster som utgångspunkt fick jag då och då fram egna nya färgkombinationer som emellanåt kunde bli riktiga magneter för Stora Gäddor....

Old Firehand
          www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
          11 svar
          13 570 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg jimmy85
          av jimmy85