Är det någon som har koll på om Rapala slutat tillverka magnum modellerna? Ser dem inte på hemsidan eller i 2011 tidningen. Läge att bunkra??
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Rapal Magnum
Collapse
X
-
-
Började bunkra Rapala CD-18 "65-grammarn", i början av 90-talet. Runt 93/94 gick jag in på Lundgrens fiske ock köpte upp hela restlagret om 5st. Den första magnum-rappen var riktigt bra ock en best i skärgårn. "65-grammarn" var det säkra kortet i skärgårn och användes som dagens Zalt. När Zalten kom så bytte gäddjägarna färg på flaggan och skiftade över till Zalt. Den hederliga och förtroliga gamla "65-grammarn" förpassades till betesboxens torraste hörn. Jag håller fortfarande fanan högt och kör med "65-grammarn" under sommarfisket. Den är fantastisk på grynnor och annat djupfiske + att den håller för många gäddor.Ursprungligen postat av Wismut Visa inläggÄr det någon som har koll på om Rapala slutat tillverka magnum modellerna? Ser dem inte på hemsidan eller i 2011 tidningen. Läge att bunkra??
Undrar vad man skulle få för några CD-18 i GFR färg i nyskick utan box?
Any takers out there?
Rrrååååck!Senast ändrad av Skitmörten; 2011-03-01, 01:16.
Kommentera
-
Magnum finns kvar på Rapalas hemsida
Jag har dock för mig att jag läst nånstans att dom skulle ersättas av X-rap magnum
Kan det vara så att Normark inte tar in alla modeller till Sverige i år?
Flytande magnum 18 är ju en favorit
Kommentera
-
Jag har haft kontakt med en återförsäljare som säger att Rapala Magnum har utgått och att Normark inte har några kvar i lager heller. Om det är Rapala som slutat tillverka dem eller Normark som slutat sälja dem låter jag dock vara osagt. Vill man ha Magnum så är det nog läge att bunkra nu. Det borde ju finnas en del kvar ute i butikerna än så länge.
Kommentera
-
Hej Klas Johansson;Ursprungligen postat av Skitmörten Visa inläggBörjade bunkra Rapala CD-18 "65-grammarn", i början av 90-talet. Runt 93/94 gick jag in på Lundgrens fiske ock köpte upp hela restlagret om 5st. Den första magnum-rappen var riktigt bra ock en best i skärgårn. "65-grammarn" var det säkra kortet i skärgårn och användes som dagens Zalt. När Zalten kom så bytte gäddjägarna färg på flaggan och skiftade över till Zalt. Den hederliga och förtroliga gamla "65-grammarn" förpassades till betesboxens torraste hörn. Jag håller fortfarande fanan högt och kör med "65-grammarn" under sommarfisket. Den är fantastisk på grynnor och annat djupfiske + att den håller för många gäddor.
Undrar vad man skulle få för några CD-18 i GFR färg i nyskick utan box?
Any takers out there?
Rrrååååck!
Rapala Magnum CD18 (Blue Silver) http://www.trumman.com/fisketips/galleri_02.htm har varit och är än idag en av mina favoritwobbler vid högsommarfiske ute på fjärdarna runt de friliggande grynnorna när de Stora Gäddorna går djupt och hugger hårt. De Orange/gula GFR jag hade förr har jag målat om till Tiger Stripe och Green Gold. För att få Rapala-wobblerna tåligare har jag också epoxylackat dem med 3-4 mm lacklager....och då håller de mycket bra.
Go for the Monster Ones!
Old Firehand
www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
Kommentera
-
Låter konstigt om de slutar tillverka denna klassiker, eller om de slutar importera dem till Sverige. Frågan är vad det beror på? Säljer de för dåligt? Det handlar ju om riktigt bra beten som man kan/kunde få tag på till jämförelsevis bra pris, och de har ju skördat stora framgångar under många år.
Samma sak med Super Shad Rap, de har bara fyra färger i nyaste Normark-katalogen, senast ifjol fanns det väl 10-15 färger att välja på. Synd om den också är på väg bort, ett av mina favoritbeten.Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/
"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 317 visningar