Prologic Survivor Monster Bag - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Prologic Survivor Monster Bag

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Väskan är stor. Men helre lite plats över än för liten. Därav namnet..Monster.
    Jag är toknöjd med min väska, har inget att klaga på. Det är kanske att den är tung då, men det har jag ju på ngt sätt orsakat själv.
    Köp!
    http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Kommentera

Till större jerkbaits passar planos 3730 lådor bra. Finns väl även kopior på dessa om man vill ha billigare, kan dock inte uttala mig om kvalitén på dem. Har själv alltid kört med plano och varit nöjd. Jag har 5 st 3730 och 3st 3700 i min monsterbag och då är den full. Förutom alla sidofack, där finns det fortfarande plats kvar till allt annat man "måste" ha med sig. Jag hade ju inte velat bära omkring på min monsterbag några längre sträckor, från bilen till båten är det dock inga problem.

Vad du skall ha för väska hänger ju mycket på hur många beten/lådor du skall ha med dig ut. Du behöver ju inte en monsterbag bara för att du fiskar med Big Bandit.
      Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

Nope precis Rubik. Jag har la 5 lådor med mig just nu, men bara två av dem har jerks i sig. Andra jerks ligger i väskan i pappförpackningar. Jag får inte i lådor av större storlek i min nuvarande väska. Problemet är väl att jag går rätt mycket med min väska, så Monsterbaggen är kanske lite för tung och stor då!

Tar och startar ett nytt ämne och frågar om en bra väska där.

Tack alla som har svarat! Verkar vara en toppenväska men kanske inte för mig som vandrar runt en del!

mvh Anton

Kommentera

Det är ju inte väskan i sig som är tung. Utan alla lådor med beten i. Skall du ha med alla lådor ut så blir det tungt vilken väska du än väljer.
          Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

Har också köpt mig en Monster Bag, jag är riktigt nöjd! Ska impregnera den så den inte blir lika mottaglig av vatten.

Man behöver sällan ha med sig 9 lådor med beten... jag har med mig 3-4 lådor plano 3730 (ca 40-100) beten för gädda. Det antalet beten räcker väldigt långt! Sen utöver det har jag med mig, lite fika. Regnkläder, lite varmare plagg i en påse eftersom väskan inte är tät. Sen har jag även med mig en stekpanna och en kastrull, ifall jag vill tillaga något då jag går i land. Till detta räcker väskan LÅNGT. Den kan vara lite klumpig att ta med sig på längre sträckor det kan jag hålla med om. Men bättre än att använda Ikea påsar eller dylikt.

Tyvärr har jag dåliga erfarenheter av billiga väskor från Ö&B, går sönder i sömmarna, dragkedjan börjar hoppa, väskans remmar lossnar osv. Inte så konstigt att en väska kostar så pass lite....

edit: Jag vandrar mycket efter åar och lite längre sträckor för att fiska.
            Måste säga att den är inte så jäklar klumpig att vandra med, jag tog och packade på mig väskan nu för någon vecka sedan och tog en promenad i byn (såg nog lite konstigt ut). Vandrade på lite ojämna ytor och tyckte inte att den kränger runt så mycket. Finns alltid ful sätt att stoppa armarna i handtagen och bära den som en vanlig väska. Men som jag nämnde tidigare, så är väskan betydligt bättre än en IKEA påse iaf.
            Senast ändrad av Gimlan; 2011-02-19, 11:50.
            Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

Jag rekommenderar Daiwas Infinity bag! Den är större (85 L), har mer fickor, skönare axelband och bättre kvalitet (T.ex. prologics dragkedjor har en tendens att gå sönder väldigt lätt)

så här ser den ut: http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...ryall-85l.html

Lycka till i ditt val
              http://www.Teamoptimus.net

Kommentera

Hallå

Jag funderar själv på att köpa just den bagen, just nu kör jag med Esox Lucius (http://www.mälardalenssportfiske.se/?artnr=T10001) men jag finner den kass faktiskt när det gäller lådsystemet. Man får fan nästan rycka ut låderna och sen säckar skiten ihopa då plasten som ska stödja upp väskan är av något mjukt skit.

Jag är nu lite mer intresserad av o köpa Prologic bag då det är fan så mycket enklare att ha låderna ståendes vertikalt istället för horisontalt. Men låderna i Esox är 36 cm långa och jag undrar då ni som har dessa bags om de här låderna skulle passa att ha ståendes i baggen för tydligen går det med Plano 3700 som är 35cm långa?

Kommentera

jag har 12 styc´ken 3700 plano i min monsterbah, funkar hur bra som helst, sen har de regnat på min bag ed, inte hela världen, torkar rätt fort, inte märkt av att de går igenom!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                  11 svar
                  13 518 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg jimmy85
                  av jimmy85