Ett i-landsproblem, mycket grejor ger ångest? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ett i-landsproblem, mycket grejor ger ångest?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ett i-landsproblem, mycket grejor ger ångest?

Har lite ångest över alla prylar jag har, när ska jag använda allt och när var hur? Jag borde kanske sälja nåt? Osäker på vad jag vill med denna tråd, men hoppas några ord från en fiskebroder kan lätta på ångesten och bringa klarhet Dilemmat gäller gäddprylar, hur skulle DU använda mina grejor? Jag fiskar mestadels i mindre insjöar på 100-300 ha från små ekor, både "släpfiske" och spinn/jerk men fiskar även ibland i skärgården och Mälaren (10-15 dagar/år, hoppas på mer) och nångång i lokala ån Nissan från land. Har mängder med beten, främst jerks sen vobblers men även en del spinnare/spinnerbaits och skeddrag, jag kör än så länge inte med tailar eller mjukbeten även om nåt finns. Mina rullar och spön består av: Haspelspö/rulle: SG MP 8"-50g, RST/LF 7,4"-45 gr, Shakespeare 3000. Spinnspö/rullar: RST/LF Jerk 6"-140g, Strike Pro 6,8"-180g, Berkely Signa Pike 8"-100 gr, Edge TPR 9"-65 gr (kortat till 8,8"), Walker M 6,6"-40g, 5601 JB, 5501 Rocket, Curado 201. Alla grejor är ju trevliga på sitt sätt, dock används LF grejorna minst i dagsläget...

Tyværr kan jag inte hjælpa dig... har samma problem sjælv! En ordentlig upprensning hade nog inte skadat i mitt fall iaf.
    Har nog 450-500 jerkbeten, øver 500 wobblers + allt annat "skit" man samlat på sig. Sækert 25 olika rullar, JB, Predator, Revo Toro, C4 6601, C3 4601 mfl + x antal shimano haspelrullar. En hel skog av spøn till olika sorters fiske (måste ju ha ett gøsjigg-spø fast jag kanske jiggar gøs 2ggr om året tex).

Får ångest redan innan jag børjat rensa i lådorna..

Uppdatering: Budade precis hem en Revo Inshore på Tradera... nu måste jag ju ha ett spø oxå!!
    Senast ändrad av Rullknäckarn; 2011-02-27, 21:47. Anledning: Uppdatering.

Kommentera

"Lite ånges" är bra för själen.....
      I dont give a fuck who your father is.... don´t walk on the water while i´m fishing.

Min Blogg
      http://www.fiskesnack.com/forum/blog.php?u=7117
      http://www.sportfishinglovers.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av keldor Visa inlägg
        "Lite ånges" är bra för själen.....
        Kanske så Mycket grejor blir det iaf, dom jag nämnde ovan är bara gäddgrejorna, har hela förrådet fullt Tur jag har en försående sambo...

Kommentera

Tyckte det var lite jobbigt att jag har ca 200 fiskespön. Träffade en som har 400 spön, då kändes ju som om 200 var ganska lite. Han med 400 spön visste en kille som har över 1000. Då är ju 200 ingenting, bara å hitta mer utrymme å handla vidare

Kommentera

200 spön lär ha kostat en del
            Om ni inte vill ha grejorna kan ni ge bort dem, eller sälja och dra in lite

Kommentera

Ursprungligen postat av Ivman Visa inlägg
              Han med 400 spön visste en kille som har över 1000
              Shit!
              Jag har FEM!

Kommentera

Tur man har stort förråd iaf

Om man skulle lagt att pengar på hög istället för o lagt på fiskeprylar/fiskeresor/båtar osv. så skulle man lätt kunna köpt en lägenhet i Spanien istället .....hahahaha..

Men men, bara i nöta vidare med de man har. En rensing brukar vara behövligt nån gång per år, bara o lägga ut skiten man inte önskar använda länge på Bloocket el Tradera så far man inte lite cash igen!

Kör hårt!

Kommentera

Har man fler än tusen spön e man fan spökungen.
                  Skit i ångesten, fiskegrejjer går ju alltid o sälja vidare om ångesten är ekonomisk. Snart vår, håll ut.
                  http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Kommentera

Ursprungligen postat av Reitmond Visa inlägg
                    Har man fler än tusen spön e man fan spökungen.
                    Skit i ångesten, fiskegrejjer går ju alltid o sälja vidare om ångesten är ekonomisk. Snart vår, håll ut.
                    Ekonomin lider inte direkt och jag har försökt sälja en del grejor på FS och ibland lyckats, känns mest dumt att ha grejor som inte används, får liksom dåligt samvete för man köpt iaf hyggligt dyra grejor som sen bara står, får ta en funderare på vad jag kan klara mig utan och sen försöka skiljas från lite grejor Spontant så känns det som jag kommer lägga upp dom två LF spöna till salu här på FS, fast dom är ju så trevliga...haha

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                    11 svar
                    13 548 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg jimmy85
                    av jimmy85