Vad sägs om en rull FAQ?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad sägs om en rull FAQ??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

fick till svars från ABU att jag skulle kika i napp & nytt... lite svårt då jag inte har tillgång till något arkiv av napp & nytt.

Kan i alla fall skriva ut dom rullar jag får information om.

Försöker hitta något bra sätt att ställa upp rull-infon på.
    Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inlägg
      Det är en god idé, men det blir mååååånga rullar, tar stor plats. Jag är villig att bidra med det jag kan i så fall, men jag kommer tjafsa emot när vissa skriver fel saker och orelevanta påståenden
      Vet inte om jag är helt fel ute (jag har inga djupa insikter om detta forums mjukvara eller forummjukvara i allmänhet heller) men behöver vi inte en wiki? Min tanke är att den attityd som Wreckbender uppvisar här (entysiasm och glädje att dela med sig av sin kunskap för att vara tydlig) kommer bäst till sin rätt där han, eller någon annan som vill vara med och bidra/revidera kan göra det direkt.
      En FAQs andemening är väl i någon mening (snäv kanske) att det finns en fast sanning som håller över tid.
      Jag är mycket positiv till tanken men är orolig för Gimlans nattsömn (för någon ska ju mangla all info in för att revidera och lägga ut)

Min naiva bild är att fiskesnack med wikifunktionalitet skulle ge fantastisk bra godtagbart strukturerad sökbar info om inte bara multirullar utan även oscillerande möjänger i hasplar etc (vi är alla experter/faktapoliser och kan bidra med något) (jamenar gå in på wikipedia och leta upp multirulle - visst blir man sugen att kkomplettera?)
      Senast ändrad av landkrabban; 2011-03-04, 09:27.

Kommentera

Det finns ett forum för rullar...
        //Quivertip

Kommentera

Wikipedia funktionalitet kan ge en helt annan dimension till den här sidan om rullar, för att börja med.
          Forumverktygen är otillräckliga om det finns några personer som vill uppdatera samma sidor nästan samtidigt utan dataförlust.
          Häls/T

Kommentera

jag tycker idén är jäkligt bra, det skulle underlätta vissa stunder när man söker information!

Kommentera

Ursprungligen postat av Musti
              Svängsta annars...

Rättar bara det som blir fel
              Helt rätt!
              Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

hittade vaultWiki http://www.vaultwiki.org/ "the #1 Wiki addon product for vBulletin!"

Jag ser verkligen fram emot att läsa artikeln som beskriver varför det är idioti att tro att ett ekolod kan se en räka eller termoklin - för de har ju ingen simblåsa..eller hur var det nu...

Eller varför inte den om att kullagrade spolar alltid är bättre än såna med bussningsskräp.

Kvar blir bara att mata Gimlan med all info vi har eller försöka få Bergman med på tåget. Jag kan ju alltid "hota" honom med att jag avregistrerar mig och går över till wikipedia - det bör ju övertyga honom

Kommentera

Ursprungligen postat av Quivertip Visa inlägg
                  http://www.fiskesnack.com/forum/foru...php/107-Rullar

Det finns ett forum för rullar...
                  //Quivertip
                  Ja det finns ett forum för rullar... i och med en FAQ så blir det betydligt färre trådar om samma saker! Sen kan man få den informationen man söker DIREKT istället för att vänta på att någon ska svara på frågan. Och ut över det så använder inte alla kära användare sökfunktionen.

Där av en FAQ om rullar. Som det ser ut nu, så kommer jag bara att börja mata ut information om nyare rullar då jag inte får tag på gammal fakta. Tänkte bygga från gammalt vidare mot nytt. Som tex 5000 serien, hur dom utvecklats till idag. Vad för mekanik som bytts under tiden. Vad dom har fått för tillägg eller vad som tagits bort.

Kommentera

Finns väl ingen som är emot detta förslag, kanon
                    Är själv en som tycker jag att ABU:s info om deras modeller inte framgår i sin helhet vad dom är bra på mm, menar detaljer lagertyp material mm.

fick till svars från ABU att jag skulle kika i napp & nytt...

Sånt här gör en besviken, Tycker verkligen att ABU brister i sitt ansvar.
                    Deras detaljinfo i napp å nytt är på sin höjd "riktig slitvarg för dom tunga fiskarna" Ja det säger ju mycket om hur den rullen är byggd mm

Men om ni startar en FAQ, börja med att hålla den tight. Börja tex. med FAQ-Ambassaduer. De kan bli jobbigt nog att hålla ordning på. Ska man lägga in alla märken å alla modeller blir det lätt ohanterligt. 90% av alla frågor här på forumet gäller ju amba-rullar eller hur.
                    Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Ja jag tycker också det är oftast ambor som är på tapeten. Men det är för att vi är svenskar och det är ett svenskt märke. Plus att dom har ett bra rykte!

Men låt oss börja med en ABU-Ambassaduer FAQ.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                      7 svar
                      1 520 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sir Fish-a-lot