Pig/Manta/svartsonker mctail... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pig/Manta/svartsonker mctail...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Pig/Manta/svartsonker mctail...

Vilken av ovanstående drag tycker NI är bäst? Man har ju hört mkt om piggen och mantan men inte om mctailen. Vilken ska jag köpa? Har nog inte råd med alla så vilken är mest prisvärd? Gärna färger också

Var mest mctail i plast jag syftade på men gärna lite om trä också

Kommentera

Svårt att ge råd bara så här.
      Vilken årstid är du mest ute och fiskar?
      Hur kallt alt. varmt är vattnet när du fiskar (ungefär)?
      Svarar du på dessa frågor, då kanske blir lite enklare för oss att ge dig tips.
      Det finns inga enkla svar, fast vill ha ett snabbt svar, ta mctailen. Man kan inte misslyckas med det.

Häls /T

Kommentera

Som tonyex säger Du kan inte misslyckas med Mctail.. jag köper Mctail framför Pig och mantan alla dagar i veckan! (för pig kan vara svår för nybörjare att få till gången). Jag äger själv 4st trä mctails och det är absolut mitt favorit bete

OM jag var du skulle jag köpt en trä mctail dom är grymma jag lovar dig! Färgen jag kan tippa om är även en jag äger själv... Finmörten från södersportfiske! den är grym & funkar överallt jag lovar dig
        Senast ändrad av PajkSimon; 2011-03-15, 15:35.

Kommentera

Har inte erfarenhet utav alla dessa, men jag väljer lätt The Pig... har funkat kanon för mig! Ett tag kunde jag inte åka ut utan att smälla på en gädda på 5-6kg+ på en speciell pigfärg... Så här ser den ut..
          /Team Perax, Jon Persson
          http://teamperax.blogspot.com/

Kommentera

Om du enbart ska ha en av dem skulle jag säga antingen Pig eller McTail, personligen tycker jag att Mantan går ut lite väl mycket åt sidan vissa dagar. Pig kör jag en del med i kallare vatten medan McTail är ett av mina favorit-allroundbeten. Så ska du bara ha ett - ta McTail. Plast eller trä spelar ingen större roll eftersom de går väldigt lika, men plastisen kan vara lite svårare att komma underfund med i början. Men när det väl sitter så är den dödligt grym.

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Kommentera

Okej tack för alla svaren! Jag fiskar från när isen öppnas tills när den lägger sig så det är bra att ha ett allround bete...

Kommentera

Har alla och tycker ingen av dom är särskilt allround.
                Sen tycker jag dessa beten är något krävande gångmässigt på olika sätt när det gäller vilken sorts tafs man använder. (orkar inte dra några exempel nu)
                Skulle jag vara tvungen att använda en av dom så skulle det utan tvekan vara McTail, men skulle hellre välja vanliga McT, Ticsaren eller Jonnys tail från SZ.

Fick jag välja ett allround-träbete så skulle det vara en Salkin Skelly som jag tycker har hamnat i skymundan bland all hype och kompis-marknadsföring...

Kommentera

Ursprungligen postat av EsoxToni Visa inlägg
                  Har alla och tycker ingen av dom är särskilt allround.
                  Sen tycker jag dessa beten är något krävande gångmässigt på olika sätt när det gäller vilken sorts tafs man använder. (orkar inte dra några exempel nu)
                  Skulle jag vara tvungen att använda en av dom så skulle det utan tvekan vara McTail, men skulle hellre välja vanliga McT, Ticsaren eller Jonnys tail från SZ.

Fick jag välja ett allround-träbete så skulle det vara en Salkin Skelly som jag tycker har hamnat i skymundan bland all hype och kompis-marknadsföring...
                  jag surfade runt lite på Salkin Skelly och hittade bara filmer... såg riktigt grym ut! vet du var jag kan få tag i någon?

Kommentera

Salkinlures.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                    14 svar
                    3 138 visningar
                    0 gillar