Spöhållaren glider bort! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spöhållaren glider bort!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Spöhållaren glider bort!

Har en sån här spöhållare som jag köpte nyss för lite drygt 200 kr. Jag skrivar fast hårt som fan men det är bara platt plast som håller fast den, så den glider lite så att spöt inte kan sitta helt still, den sitter liksom lite glapp.

Ska jag sätta dit lite gummi så den inte kan glida? Vad finns det för lösningar?

Om du använder den till trolling med vobblers skulle jag nog rekommendera dig att köpa en annan hållare.
    Dessa passar bäst till flötestrolling eller stationärt mete.
    www.stampelures.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Stampe Visa inlägg
      Om du använder den till trolling med vobblers skulle jag nog rekommendera dig att köpa en annan hållare.
      Dessa passar bäst till flötestrolling eller stationärt mete.
      Ska ro drag i en liten skogssjö med typ bomber 15a eller nils master 13 cm. inga bjässar utan små wobblers.

Kommentera

Tjo!

Din egna idé borde funka, gummi ökar ju friktionen. Alternativet är väl annars att göra ett ingrepp på skruven så att du borrar in den i relingen, då lär den inte glida iväg...

Kommentera

Ursprungligen postat av Brorsan Visa inlägg
          Tjo!

Din egna idé borde funka, gummi ökar ju friktionen. Alternativet är väl annars att göra ett ingrepp på skruven så att du borrar in den i relingen, då lär den inte glida iväg...
          Just det att jag ska ha den på en lånebåt, som jag ej får borra i. Men om jag sätter på lite gummi och sedan kör med ett 8fots spö med en Hi-Lo i ändan så bör det funka, eller?

Kommentera

Någon som har tips på nånting som kan öka friktionen? nån typ av gummi? Kan cykelslang fungera kanske?

Kommentera

Testa sätt http://www.clasohlson.se/Product/Pro...x?id=161196144 såna här antiglidpluppar på insidan, kan funka.

eller klipp till en bit http://www.clasohlson.se/Product/Pro...x?id=160975387 och sätt mellan.

Obs bara förslag, ingen aning om de funkar. Men generellt tycker jag antiglid plupparna e bra annars!

Kommentera

Ursprungligen postat av Patman Visa inlägg
                Testa sätt http://www.clasohlson.se/Product/Pro...x?id=161196144 såna här antiglidpluppar på insidan, kan funka.

eller klipp till en bit http://www.clasohlson.se/Product/Pro...x?id=160975387 och sätt mellan.

Obs bara förslag, ingen aning om de funkar. Men generellt tycker jag antiglid plupparna e bra annars!
                Tack så mycket, ska absolut testas. Spelar ju ingen roll hur mycket det kostar, jag lär inte komma över priset för utrustning + spöhållare! Hehe

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                11 svar
                13 550 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg jimmy85
                av jimmy85