Ursprungligen postat av Träben
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
spinnare efter gädda
Collapse
X
-
Nej, en gammal variant som dom inför igen och ger nytt namn, läs alla gamla napp och nytt så ser du hur ABU fungerar.Ursprungligen postat av Träben Visa inläggABU Reflex Wasp heter den du syftar på (antar jag) och den är en nyhet from i år. Måhända har ABU kopierat kopiorna?
How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke
Kommentera
-
Vad skall han säga, "nej, jag har inte läst alla Napp och Nytt sedan 1948".Ursprungligen postat av Atomic Visa inläggNej, den såg helt klassisk ut med ofärgad metallsked och hade en trevligare gul färg med vita prickar... Butiksinnehavaren sade iaf att abu inte hade gjort några sådana. men han kan ju ha haft felHow inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke
Kommentera
-
Jag är fullkomligt medveten om att de egentligen är så pass gamla, men de får likväl anses vara "inne" i sverige för tillfället. Jag skrev om beten som är "trendiga", varken reflex, droppen eller mepps har väl varit särskilt trendiga på ganska länge. Spinnerbaits och apstora spinnare är väl däremot attans "hett" för tillfället, iaf för gäddfiske (som denna tråd handlar om). Läs bara senaste Fiske-Feber om inte annat, den tidningen tycks diktera för många här på FS vad som är "hot or not" (rent allmänt, inte riktat mot dig "Alessandro" personligen)Ursprungligen postat av Alessandro Visa inläggFast deras grundkonstruktion är också 50 år gammal, bara i Sverige som det är "nytt". Som sagt en storgädda ifrån Lödde togs på den stor bucktail.
Kommentera
-
Jag hittade en gammal svart reflex här hemma
.
Lustigt hur olika allla vatten fungerar, jag har bara fått gädda på reflexspinnare i år, dem har nobbat alla andra stora spinnare jag har presenterat, det kanske är något jag gör rätt med just reflexen eller så är det ett kanonbete i min sjö, ska testa imorgon igen.
Just det, det var waspen jag syftade på.
Kommentera
-
Jag har fiskat mest abborre med reflex 7g då har jag haft bäst fiske med hel silvriga skeden och den med mässings sked som har svarta sträck på skeden. Fast det är ju abborre på gädda ska du nog ha större 12g eller 18g.Ursprungligen postat av snanton Visa inläggVilken färg,vikt och storlek?Senast ändrad av Reflex; 2011-06-05, 13:23.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 256 visningar