spinnare efter gädda - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

spinnare efter gädda

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Träben Visa inlägg
    Jag måste säga att jag är lite förvånad över hur "traditionella" de flesta är i denna tråd. Det mesta som rekommenderas är gamla hederliga klassiker med mer än 50 år på nacken, som reflex, droppen, mepps, mörrumspinnaren, etc.
    I många andra sammanhang här på FS är det väldigt trendkänsligt och bara de absolut senaste hajpprylarna duger (ofta innan de ens finns att köpa i butik). Jag tycker det är kul att folk uppskattar och använder klassikerna fortfarande, men mer trendriktiga Spinnerbaits och megastora gäddspinnare kanske förtjänas att nämnas i denna tråd också?
    Fast deras grundkonstruktion är också 50 år gammal, bara i Sverige som det är "nytt". Som sagt en storgädda ifrån Lödde togs på den stor bucktail.
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Träben Visa inlägg
      ABU Reflex Wasp heter den du syftar på (antar jag) och den är en nyhet from i år. Måhända har ABU kopierat kopiorna?

Nej, en gammal variant som dom inför igen och ger nytt namn, läs alla gamla napp och nytt så ser du hur ABU fungerar.
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Nej, den såg helt klassisk ut med ofärgad metallsked och hade en trevligare gul färg med vita prickar... Butiksinnehavaren sade iaf att abu inte hade gjort några sådana. men han kan ju ha haft fel

Kommentera

Ursprungligen postat av Atomic Visa inlägg
          Nej, den såg helt klassisk ut med ofärgad metallsked och hade en trevligare gul färg med vita prickar... Butiksinnehavaren sade iaf att abu inte hade gjort några sådana. men han kan ju ha haft fel
          Vad skall han säga, "nej, jag har inte läst alla Napp och Nytt sedan 1948".

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
            Fast deras grundkonstruktion är också 50 år gammal, bara i Sverige som det är "nytt". Som sagt en storgädda ifrån Lödde togs på den stor bucktail.
            Jag är fullkomligt medveten om att de egentligen är så pass gamla, men de får likväl anses vara "inne" i sverige för tillfället. Jag skrev om beten som är "trendiga", varken reflex, droppen eller mepps har väl varit särskilt trendiga på ganska länge. Spinnerbaits och apstora spinnare är väl däremot attans "hett" för tillfället, iaf för gäddfiske (som denna tråd handlar om). Läs bara senaste Fiske-Feber om inte annat, den tidningen tycks diktera för många här på FS vad som är "hot or not" (rent allmänt, inte riktat mot dig "Alessandro" personligen)

Kommentera

Ingen fara jag läser mest spanska, portugisiska fisketidningar samt IGFAs medlemstidning. Tröttnat på svenska fisketidningar.

Kommentera

Jag hittade en gammal svart reflex här hemma .
                Lustigt hur olika allla vatten fungerar, jag har bara fått gädda på reflexspinnare i år, dem har nobbat alla andra stora spinnare jag har presenterat, det kanske är något jag gör rätt med just reflexen eller så är det ett kanonbete i min sjö, ska testa imorgon igen.

Just det, det var waspen jag syftade på.

Kommentera

Jag har några grymma spinnare till salu kolla i säljes tråden.

Sist så fick vi 3 gäddor med dom man kan kasta in i vassen eller näckrosor och den fastnar inte

Kommentera

Ursprungligen postat av snanton Visa inlägg
                    Vilken färg,vikt och storlek?
                    Jag har fiskat mest abborre med reflex 7g då har jag haft bäst fiske med hel silvriga skeden och den med mässings sked som har svarta sträck på skeden. Fast det är ju abborre på gädda ska du nog ha större 12g eller 18g.
                    Senast ändrad av Reflex; 2011-06-05, 13:23.

Kommentera

Drog faktiskt upp en gädda på 4,8 kilo ikväll på en abu droppen 6g!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                      11 svar
                      13 577 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg jimmy85
                      av jimmy85