Vilken färg och storlek?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
spinnare efter gädda
Collapse
X
-
Jag hade vad jag trodde var en gul ABU reflex, den försvann och jag tänkte köpa en ny (den var bättre fick jag för mig) Det visade sig att Reflex inte görs i gult! (den var en kopia) Så gul sprayfärg är att rekomendera till alla er som fiskar med reflex!
Kommentera
-
jag guidade ett gäng tjecker i söndags, de hade en låda med 200 st. Mepps spinnare i olika storlekar. Dom fick 49 gäddor under dagen, varav 1 st. på jerkbait och resten på Mepps i storlek 4 och 5. Helt galet bra var dom. 13-14 grader i vattnet var det.
Läs min rapport vettja: http://www.sportfiskealand.com/?rapportid=1503
Kommentera
-
Det finns gula reflex, de heter Abu Reflex Stinger tror jagUrsprungligen postat av Atomic Visa inläggJag hade vad jag trodde var en gul ABU reflex, den försvann och jag tänkte köpa en ny (den var bättre fick jag för mig) Det visade sig att Reflex inte görs i gult! (den var en kopia) Så gul sprayfärg är att rekomendera till alla er som fiskar med reflex!
Kommentera
-
Alla reflex är bra men ju större desto bättre tycker jag, 18 gram röd eller vit med silversked, gillar även färgen BGL, dem andra flashiga varianterna gillar jag inte alls.Ursprungligen postat av snanton Visa inläggVilken färg och storlek?
Kommentera
-
ABU Reflex Wasp heter den du syftar på (antar jag) och den är en nyhet from i år. Måhända har ABU kopierat kopiorna?Ursprungligen postat av Aborrjägaren Visa inläggDet finns gula reflex, de heter Abu Reflex Stinger tror jag
Kommentera
-
Jag måste säga att jag är lite förvånad över hur "traditionella" de flesta är i denna tråd. Det mesta som rekommenderas är gamla hederliga klassiker med mer än 50 år på nacken, som reflex, droppen, mepps, mörrumspinnaren, etc.
I många andra sammanhang här på FS är det väldigt trendkänsligt och bara de absolut senaste hajpprylarna duger (ofta innan de ens finns att köpa i butik). Jag tycker det är kul att folk uppskattar och använder klassikerna fortfarande, men mer trendriktiga Spinnerbaits och megastora gäddspinnare kanske förtjänas att nämnas i denna tråd också?
Kommentera
-
Jag har haft stundtals väldigt bra fiske med spinnerbait nu i vår. Toppfisken ligger på 5,9 och en gång hade jag fyra gäddor på fem minuter. Modellerna som jag fiskat med är Svartzonker McCelly och ERC Pearsons Grinder. Förra säsongen hade jag bra snipfisken på vanliga bucktailspinnare, framför allt Dreamcatcher och Screamer. "Vanliga" spinnare har jag tyvärr inte gett någon tid de senaste åren men det är klart att även det fungerar.
[FONT=Impact]Blogg[/FONT]
[FONT=Impact]Filmer[/FONT]
[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 101 visningar