Vad heter vobblern? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad heter vobblern?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av karmacoma Visa inlägg
    Någon som har info om den här fulingen längst ned på bilden? Fabrikat? När den tillverkades och så vidare. Jag fick min första gös någonsin på den lille fulingen och har inte sett den sedan dess. Den dök upp på en tradera auktion som jag missade igår.

Jag minns dock inte var och hur jag fick tag i vobblern förutom att det var ett okänt fabrikat och att jag blev av med den rätt så fort.

Vore kul med mer info

[ATTACH=CONFIG]31143[/ATTACH]
    Hej Johan Eberstein;

Den nedersta wobblern på din bild heter Shiner och såldes via Darts AB i Malmö för ganska många år sedan. Den största Shiner-wobblern ser i det närmaste ut som den allra största Zalt-wobblern både uppifrån och från sidan. Det skulle inte alls förvåna mig om den gode Peter af Rollén hade Shiner på näthinnan eller ritbordet när Zalt uppstod.

Hur som helst, både Shiner och Zalt är otroligt huggstimulerande wobbler både vid Gädd- och Gösfiske....och det vet alla som tillbringat många timmar i "den undre världen"....

Första gången jag såg en Zalt var när Anders "Guggo" Gunnarsson stod bakom disken på PUB´s Sporthörna...

Go for the Big Ones!

Old Firehand
    www.trumman.com - [url]
    Senast ändrad av Old Firehand; 2016-05-11, 08:10.

Kommentera

Tack för svaret. Jag vill minnas att jag köpte min shiner på berras sportfiske vallhallavägen när jag praoade där för en 18-20 år sedan. Frågan är om inte du till och med jobbade där då? Eller har jag fel?

Misstänkte att du skulle knäcka nöten till sist.

Kommentera

För mig att den hette nåt annat. Fastrac eller nåt liknande. Var på väg att köpa en.
        Var väl minst 20 år sen man såg nån i en butik.
        Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Elanen inte sama vobbler, denna är en Shiner av liten modell och såldes av Darts som OF säger. Det händer inte ofta men ibland är vi överens. Den du nämner tror jag såldes av Sportag Holm eller Flugan men är osäker.

Kommentera

Ha! Hittade den.... en raritet man sitter på alltså, undrar om inte rasselkmmarens ljud slår till och med Smithwickens OF....
            Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av karmacoma Visa inlägg
              Tack för svaret. Jag vill minnas att jag köpte min shiner på berras sportfiske vallhallavägen när jag praoade där för en 18-20 år sedan. Frågan är om inte du till och med jobbade där då? Eller har jag fel?

Misstänkte att du skulle knäcka nöten till sist.
              Hej Johan Eberstein;

Nej, jag jobbade aldrig i butiken Bert Mårdh Sportfiske AB (Org. nr. 556335-4751) på Valhallavägen 46 i Stockholm. Däremot startade jag butiken tillsammans med Bert Mårdh 28/10 1988 och ägde den även till 50 % de första åren. Berras och mina åsikter om hur butiken skulle skötas gick i helt motsatt riktning. Detta tillsammans med andra, icke ekonomibaserade orsaker gjorde att jag sålde mina aktier till Berra och sedan dess har Bert Mårdh varit den som bestämmer vad som ska, bör och inte bör göras för att butiken Berras Sportfiske ska gå bra och alltid kunna behålla gamla kunder och locka till sig nya....

Som både fiskare och säljare är Bert Mårdh mycket duktig...många gånger en av de allra skickligaste!

Nobody and Nothing is forever!

Old Firehand
              www.trumman.com - http://www.trumman.com/bomber/bomber.htm

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
                Hej Johan Eberstein;

Nej, jag jobbade aldrig i butiken Bert Mårdh Sportfiske AB (Org. nr. 556335-4751) på Valhallavägen 46 i Stockholm. Däremot startade jag butiken tillsammans med Bert Mårdh 28/10 1988 och ägde den även till 50 % de första åren. Berras och mina åsikter om hur butiken skulle skötas gick i helt motsatt riktning. Detta tillsammans med andra, icke ekonomibaserade orsaker gjorde att jag sålde mina aktier till Berra och sedan dess har Bert Mårdh varit den som bestämmer vad som ska, bör och inte bör göras för att butiken Berras Sportfiske ska gå bra och alltid kunna behålla gamla kunder och locka till sig nya....

Som både fiskare och säljare är Bert Mårdh mycket duktig...många gånger en av de allra skickligaste!

Nobody and Nothing is forever!

Old Firehand
                www.trumman.com - http://www.trumman.com/bomber/bomber.htm

Jag minns i alla fall att jag sprang på dig där när jag som gänglig 14åring sprang runt där under ett par veckor något av de första åren på 90-talet.

Kommentera

Är det någon som sitter på en sån vobbler kan jag absolut tänka mig att köpa den. vore kul att testa om den håller än idag. Pm:a mig i så fall.

Kommentera

[QUOTE=Old Firehand;630744]Hej Johan Eberstein;

Den nedersta wobblern på din bild heter Shiner och såldes via Darts AB i Malmö för ganska många år sedan. Den största Shiner-wobbler ser i det närmaste ut som den allra största Zalt-wobblern både uppifrån och från sidan. Det skulle inte alls förvåna mig om den gode Peter af Rollén hade Shiner på näthinnan eller ritbordet när Zalt uppstod.

Hur som helst, både Shiner och Zalt är otroligt huggstimulerande wobbler både vid Gädd- och Gösfiske....och det vet alla som tillbringat många timmar i "den undre världen"....

Första gången jag såg en Zalt var när Anders "Guggo" Gunnarsson stod bakom disken på PUB´s Sporthörna...

Go for the Big Ones!

Om det sneglades på Shiners yttre när Zalt kom till, så är det synd att det inte också sneglades lite på kvaliteten. Har precis krokat om mina
                    Bifogade filer

Kommentera

Såg den hos Lasse Fredlund (Ca Carlsson) kom jag på. Han kanske har ett gammalt lager kvar. Ring och kolla vet jag.
                      Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                      11 svar
                      13 554 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg jimmy85
                      av jimmy85