Jag inhandlade en bulkspole tuf-line XP för ett tag sedan via eBay och till haspel funkar den utmärkt. men till multirulle är den helt värdelös. Linan är "klabbig" och även att man har blött och fiskat den så klistrar fortfarande linan fast i sig själv. Detta medföljer att det blir samma effekt som att linan skulle ha grävt ner sig i spolen, alltså att linan fastnar i sig själv och börjar spola på sig på spolen igen under utkast. Jag har sökt på forumet och läst om massa människor som använder tuf-line, så jag bestämde mig för att testa den själv... men hade jag hört om detta problemet innan så hade jag aldrig köpt den. är det så att tuf-line brukar vara lite klistrig eller har jag fått ett måndagsexemplar?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Tuf-line XP problem med multirulle.
Collapse
X
-
Okay. Det blir att kontakta tillverkaren då och se om det går att lösa något. Tack för svaret.Fiskefokus - min alldeles egna fiskeblogg.
Kommentera
-
Säger detsamma, antingen måndagsex eller så har du fått en "falsk" lina.
Tydligen så cirkulerar det en hel del "piratkopior" av olika kända linfabrikat på eBay, framförallt PowerPro verkar vara utsatta av vad jag förstått. Jag har inte hört talas om att Tufline skulle varit utsatta tidigare men nån gång skall väl vara de första.Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......
Slår du mig så är du värdelös! Så det så!
Läs min fiskeblogg:
http://blogg.fjallfoto.se
Kommentera
-
Nej, det tror jag inte är fallet här. jag försöker i största möjliga mån handla av etablerade säljare utan när det är grymt prisläge och värt att ta en liten risk. I just detta fallet så var det från http://www.captainjoefishing.com/ Som inte borde kränga piratprylar.Fiskefokus - min alldeles egna fiskeblogg.
Kommentera
-
Kör själv Tufline XP på min lågprofilare och är den bästa och mest pålitliga lina jag provat. Stark som tusan. Har inte krokarna rätat ut sig om man fastnat nånstans så är det tafsen som går av före knuten. Jag köpte min från tacklwarehouse.com
Bara till att kontakta leverantören du köpte av.
Kommentera
-
drog iväg ett mail via www.tuf-line.com och deras formulär på hemsidan i förrgår, men tyvärr ingen respons än. kan ju prova att kontakta försäljaren direkt också, men problemet är bara att det har gått ganska länge sedan köpet gjordes. (slutet av maj) och jag har ju haft linan ganska så länge vid det här laget men inte fiskat med den förrän nu det senaste.Fiskefokus - min alldeles egna fiskeblogg.
Kommentera
-
det tog några dagar men nu har jag fått svar... Kan vara intressant för någon annan i samma sits kanske.
Dear Martin,
Thank you for the e-mail describing the issue with the sticky White TUF Line XP that you purchased. Despite the millions of yards of line sold and in use throughout the world, complaints have been rare averaging less than .3% of our annual sales.
With regards to the sticky White line, we have had an issue recently where this line left our factory with additional coating issues which caused the sticky feel of this line. At this point, we could replace the White line with our Green, Yellow, Red, or Indicator line but we would not be able to replace the line with White until such time that we work out the issues with this coating.
Best regards,
Rex Nelson
Western Filament, Inc.Fiskefokus - min alldeles egna fiskeblogg.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av vaarius275Hej vänner!
Jag har blivit väldigt sugen på att testa på att fiska med en original ”The...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2026-08-16, 19:03 -
-
av vaarius275Hej vänner!
Jag har blivit väldigt sugen på att testa på att fiska med en original ”The...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2026-08-16, 19:03 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 570 visningar
0 gillar