jerkbait betes tips ! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

jerkbait betes tips !

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• jerkbait betes tips !

hej ! jag skulle vilja ha lite tips på bra jerkbaits då jag har tröttnat på att köra med busterjerk, inte alldeles för dyra beten nu men mellan 100 och 250 kr !
    jag fiskar i åsnen och örken (åsnen har brunt vatten med ganska dålig sikt, och örken har ganska normalt vatten med ca 1-2m sikt)
    skitfiske !

The pig 6tums suspending bör du inte vara utan.Det är helt klart ett av de bättre jerkbeten som finns att köpa och de har riktigt flippad gång.Ace the joystick som inte ser mycket ut för världen jobbar strax under ytan och gör stick både åt sidorna och uppåt/neråt.Riktigt kul inne på grunt vatten när fisken är i stöten.Ta och ring PA på lundgrens fiske.Han har massor med beten och han kan hjälpa dig med tips.

Kommentera

okej, jag ska ta en titt på dom betena, är de nån spec färg som är extra bra ? :p
      jag kan också tillägga att det inte ska va alldeles för svår fiskade beten då jag är ganska ny på jerkbait !

Kommentera

när det gäller the pig så är bloody sucker den färg som gett mig mest då främst i klarvatten.Många som säger at the pig är svårfiskad men jag anser den inte vara särskilt svår.Går att fiska på olika sätt och många klagar över att de går upp i ytan mm.Skulle de göra det för dig så tar gäddorna ändå och det kan till och med vara bra ibland.Jag brukar låta dem sjunka ner lite innan jag börjar ta hem dem och fiskar dem med täta korta knyckar med regelbundna vevstopp.Allvarligt talat så tycker inte jag att buster är särskilt enkelt bete.Den följer med så snällt i vattnet att det blir klurigt i början att hålla kontakten med betet.De flesta beten är mer lättfiskade anser jag.Det bästa sättet att lära sig är att fiska där det är klart vaatten så man ser betet och att variera sig både med farten på betet och långa korta ryck osv .Det som vi tycker ser bra ut är i regel ett bete som går fram och tillbaka med lite flash men är fisken trög så är det ofta bättre med ett bete som beter sig helt tokigt.Prova med både mjuka och styva tafsar till betena med.Det kan påverka gången ordentligt.

Kommentera

det blir att skaffa sig en pig snart då !
          ska man köra på naturliga eller skrikiga färger nu på sommaren och framåt hösten? :p

Kommentera

Ursprungligen postat av crotalus81 Visa inlägg
            när det gäller the pig så är bloody sucker den färg som gett mig mest då främst i klarvatten.Många som säger at the pig är svårfiskad men jag anser den inte vara särskilt svår.Går att fiska på olika sätt och många klagar över att de går upp i ytan mm.Skulle de göra det för dig så tar gäddorna ändå och det kan till och med vara bra ibland.Jag brukar låta dem sjunka ner lite innan jag börjar ta hem dem och fiskar dem med täta korta knyckar med regelbundna vevstopp.Allvarligt talat så tycker inte jag att buster är särskilt enkelt bete.Den följer med så snällt i vattnet att det blir klurigt i början att hålla kontakten med betet.De flesta beten är mer lättfiskade anser jag.Det bästa sättet att lära sig är att fiska där det är klart vaatten så man ser betet och att variera sig både med farten på betet och långa korta ryck osv .Det som vi tycker ser bra ut är i regel ett bete som går fram och tillbaka med lite flash men är fisken trög så är det ofta bättre med ett bete som beter sig helt tokigt.Prova med både mjuka och styva tafsar till betena med.Det kan påverka gången ordentligt.
            kan du skicka än länk med bild på bloody sucker för jag hittar inte den nån stans

Kommentera

Kommentera

Hej,
                Sweet shad är ett väldigt lättfiskat och bra bete. De har bra med rasell, så gäddan har inga problem att hitta det i grumligare vatten. Är nästan helt suspending, eller i insjö, sakta flytande. Papegoj är en bra allroundfärg. Finns bl.a. på Lundgrens.

Håller även med övriga om att du borde skaffa en Pig kr, finns på samma ställe.
                Allt är mört som glimmar!

Kommentera

Hej,
                  Sweet shad är ett väldigt lättfiskat och bra bete. De har bra med rasell, så gäddan har inga problem att hitta det i grumligare vatten. Är nästan helt suspending, eller i insjö, sakta flytande. Papegoj är en bra allroundfärg. Finns bl.a. på Lundgrens.

Håller även med övriga om att du borde skaffa en Pig kr, finns på samma ställe.
                  Allt är mört som glimmar!

Kommentera

savergers deviator och deras 4 play swim and jerk.. är riktigt heta..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                    14 svar
                    3 123 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uditsen
                    av uditsen