Sutar-recept - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sutar-recept

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Originally posted by Fredde_89
    Jä...r vilket liv det blev då, tycker bara att dom är för vackra för att döda
    Skriv det då!
    Det är ju en respektabel synpunkt.

Att man inte kan är fel, att vi har sutare på så många ställen är faktiskt till stor del en förtjänst av sutar ätandet. Det sista var vad jag ville säga. Förutom att det är kul att få litet historia ibland.

Sedan har jag ju ingen aning om hur god den är Limartat skinn lät ju inte gott. Det var nog det att den var så seglivad som gjorde den poppis innan kyltransporter var vanliga.

Kommentera

Det är väl inte någon synd att ta upp en matfisk någon gång som omväxling med frysdiskens torskfiléer, det som sårar mig är de som med blodtörst metar upp större exemplar och knackar dem, för att kanske lägga dem i soptunnan några timmar senare.
      Small carp, big carp, rare carp, different carp, wild carp, difficult carp, and then just carp again...

Kommentera

Jag har ätit en sutare tillagad i röklåda.
        Skinnet blir tjockt och geleartat och klibbar gärna fast i fingrarna. Benen är många men inte omöjliga att få bort. Smaken hade en påtaglig dykaraktär men fiskköttet var klart ätbart. Och nu har jag prövat och vet!
        I min barndom gjorde mamma inkokt sutare på samma vis som man gör inkokt braxen. Ingen större höjdare det heller vill jag minnas.
        Min farmor älskade ål men fick ibland nöja sig med lindare, vilket ju är samma sak som sutare. Hon stekte dem. Men vi ungar fick bara åse den måltiden.
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
        64 svar
        15 453 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg .art